اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

سوزان بير زوج موفق برادلي كوپر و جنيفر لارنس را دوباره در يك فيلم روبه‌روي هم قرار داده است

برترين فيلم‌هاي هر ژانر در 2014 به انتخاب گاردين معرفی شد
سينماي جهان در يك نگاه كوتاه
صوفيا نصرالهي: 2013 براي سينما سال خوبي بود. فيلم‌هاي مهم كم نداشتيم و فيلم‌هاي خوب و حتي جريان‌ساز ديديم.آلفونسو كوارون با «جاذبه» بعد از «آواتار»دستاورد فني بزرگی در سينما داشت. در يك نماي كلي بنظر مي‌رسد 2014 هم لحظات خوبي را با فيلم‌هاي خوب خواهيم گذراند ...
سينماي ما- صوفيا نصرالهي:  2013  براي سينما سال خوبي بود. فيلم‌هاي مهم كم نداشتيم و از آن مهم‌تر اينكه فيلم‌هاي خوب و حتي جريان‌ساز زيادي ديديم.آلفونسو كوارون با «جاذبه» بعد از «آواتار» توانست يك دستاورد فني بزرگ در سينما داشته باشد. مارتين اسكورسيزي فيلمساز قديمي و يكي از بزرگترين كارگردانان معاصر فيلم جديدش را اكران كرد و از كارگردانان جوان مستقل هم فيلم‌هاي قبل‌توجهي ديديم. در يك نماي كلي بنظر مي‌رسد 2014 هم لحظات خوبي را با فيلم‌هاي سينمايي خوب خواهيم گذراند.

ژانر كمدي
همسايه‌ها: نيوكلاس استالر اول قرار بود يك كمدي ديگر را با بازي جيسون سيگال و كامرون دياز كارگرداني كند اما در نهايت پروژه «همسايه‌ها» به او رسيد. اين كمدي يك جنگ تمام عيار ميان دو همسايه است كه برايتان جذاب‌تر مي‌شود اگر بدانيد نقش يكي از اين همسايه‌ها را قرار است استيون سيگال بازي كند. زاك افرون هم همسايه ديگر است. استالر فيلمنامه‌نويس و كارگردان كمدي‌هاي موفقي چون «ماپت‌ها» و «فراموش كردن سارا مارشال» بوده است. احتمالا فيلم چيزي در مايه‌هاي «اين آخرشه» از آب درمي‌آيد بخصوص كه خيلي از عوامل دو فيلم هم مشترك هستند. «اين آخرشه» فيلم كمدي موفق با بازي ست روگن و جيمز فرانكو و جوآنا هيل در سال گذشته بود.
نقشه‌اي به سوي ستاره‌ها: ديويد كراننبرگ دوباره با ستاره فيلم «كازموپوليس» رابرت پتينسون يك تيم را تشكيل داده‌اند تا كمدي سياه طعنه‌آميز ديگري بسازند. فيلم نگاه پيچيده‌اي به هاليوود دارد و اينكه چطور فرهنگ وسترن در فيلم‌ها به نمايش درآمده است. جولين مور و ميا وازيكوفسكا از ديگر بازيگران فيلم هستند. فيلم با بودجه‌اي معادل 15 ميليون دلار ساخته مي‌شود و محصول مشترك كانادا و آمريكاست. تجربه قبلي كراننبرگ، «كازموپوليس» سال 2012 اكران شد و نتوانست نقدهاي مثبتي دريافت كند.

ژانر رمانتيك
سرنا: به اين فيلم خيلي اميد بسته‌ايم. سوزان بير زوج موفق برادلي كوپر و جنيفر لارنس را دوباره در يك فيلم روبه‌روي هم قرار داده است. زوجي كه قبلا در كمدي-رمانتيك «راهكار روزنه اميد» امتحان‌شان را پس داده‌اند. كاش فيلم رمانتيك بير قبل از «حقه‌بازي آمريكايي» اكران مي‌شد. فيلم در كاروليناي شمالي مي‌گذرد. در دوره ركود اقتصادي كارخانه چوب‌بري جورج پمبرتون وضعيت بدي پيدا كرده است. اوضاع وقتي پيچيده‌تر مي‌شود كه جورج مي‌فهمد همسرش نمي‌تواند برايش فرزندي به دنيا بياورد. كمدي رمانتيك «همه آنچه نياز داري عشق است» ساخته سوزان بير سال گذشته موردتوجه قرار گرفت. 
استاد لجباز: مارك لارنس و هيو گرانت بار ديگر در يك فيلم همكاري مي‌كنند. بعد از كمدي رمانتيك درخشان «موسيقي و ترانه» و كمدي رمانتيك نسبتا ضعيف «درباره خانواده مورگان چيزي شنيده‌اي؟» هم كارگردان و هم ستاره فيلم آنقدر پيش مخاطبان اعتبار دارند كه براي ديدن فيلم جديدشان هيجان‌زده باشند. هيو گرانت نقش يك فيلمنامه‌نويس شكست‌خورده را بازي مي‌كند كه مجبور است به عنوان يك معلم شغلي در كالج براي خودش دست و پيا كند.

ژانر درام
جين يك اسلحه دارد: اين فيلم حتي مراحل ساختش هم دراماتيك بود. بيشتر بازيگران و كارگردان اوليه كار، لين رمزي پروژه را ترك كردند. درنتيجه جالب است ببينيم كه در نهايت اين وسترن زنانه به كجا مي‌رسد. ناتالي پورتمن نقش اول فيلم را بازي مي‌كند. او اسلحه به دست مي‌گيرد تا از همسر خلافكارش در مقابل گنگسترهايي كه قصد جان او را كرده‌اند، دفاع كند. گوين اوكانر كارگردان فيلم است و ايوان مك‌گرگور و جوئل ادگارتون بقيه بازيگران آن هستند.
داستان واقعي: مي‌دانيم كه جيمز فرانكو اگر بخواهد مي‌تواند در درام هم بازي كند. بعد از ديدن «ماني‌بال» و «گرگ وال‌استريت» هم مشخص است كه جوانا هيل هم بازيگر خوبي در ژانر درام است. «داستان واقعي»، درام روپرت گولد ماجراي رابطه بين يك روزنامه‌نگار و يك جنايتكار است كه مدت‌هاست اف.بي.آي به دنبالش است. اين جنايتكار مدت‌ها خارج از آمريكا با نام اين روزنامه‌نگار زندگي مي‌كرده است.

ژانر علمي-تخيلي
لبه فردا:
تام كروز با لباسي سر تا پا مجهز كه شبيه يك روبات شده است، نقش يك سرباز آينده را بازي مي‌كند. كسي كه مي‌تواند بارها بميرد و دوباره از طريق يك پروسه احيا شود. داگ ليمان اين فيلم را براساس فيلمنامه‌اي كه از روي يك كتاب نوجوانانه ژاپني اقتباس شده، مي‌سازد. اميلي بلانت هم در فيلم به كمك تام كروز مي‌آيد تا نيروهاي شيطاني را با هم نابود كنند.
منبع: هفت صبح
به روز شده در تاریخ: يكشنبه 8 دي 1392,

تمـــــــــاشــــاخــــانـه