تبلیغات
تبلیغات
اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

ساعت 14 و اکران فیلم دوم ساعت 16 پنج شنبه 26 دی 1392

ساعت 14 و 16 پنج شنبه 26 دی 1392 با حضور اهالی رسانه
«این یک رویاست» و «مهمونی کامی» در سالن بزرگ سازمان سینمایی روی پرده می‌رود
سینمای ما- اقدام جسورانه و قابل تحسین مدیران سازمان سینمایی و متولیان جدید سینما در نمایش رسمی این گونه فیلم‌ها می‌تواند نقطه پایانی بر مشکل نمایش عمومی برخی از آثار با کیفیت و شاخص سینماگران نسل پنجم ایران و ...
*** دو فیلم مطرح از میان آثار فیلم‌سازان نسل پنجم سینمای ایران پنجشنبه 26 دی در سالن بزرگ سازمان سینمایی واقع در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اهالی رسانه و منتقدان سینمایی به نمایش در می‌آید. اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی از مطبوعات دعوت کرد تا به تماشای دو فیلم اول خبرساز سال گذشته «این یک رویاست» ساخته محمود غفاری و «مهمونی کامی» ساخته علی احمدزاده بنشینند.

به گزارش "سینمای ما"، این دو فیلم از آثار مطرح جریان سینمای مستقل در سال‌های اخیر است که با وجود مشکلات و حواشی به وجود آمده، سرانجام در یک نمایش رسمی رنگ پرده را می‌بینند. اقدام جسورانه و قابل تحسین مدیران سازمان سینمایی و متولیان جدید سینما در نمایش رسمی این گونه فیلم‌ها می‌تواند نقطه پایانی بر مشکل نمایش عمومی برخی از آثار با کیفیت و شاخص سینماگران نسل پنجم ایران و انتخاب مسیر درستی در مسیر برطرف شدن ابهامات و شبهه‌هایی باشد که برای ساخت و عرضه این مدل فیلم‌ها در دوران مدیریت سینمایی سابق و دولت دهم ایجاد شد؛ شرایطی که می‌تواند با درایت و جسارت مدیران در کنار امکانِ نقد و بررسی جدی صاحبنظران،به رشد سینمای مستقل و امکان بروز و ظهور استعدادهای جوان در سینمای کلیشه‌ای و بی هیجان این سال‌ها بینجامد. شک نکنیم که توجه جدی به این فیلمها و فیلمسازان و تلاش برای گسترش الگوهای متفاوتِ تولید و مخاطب‌سنجی این فیلمها، پیشنهاد تازه‌ای به صنعت و هنر سینما در دوران رکود خواهد بود. پر و بال گرفتن چنین جریان‌هایی در بلند مدت - در کنار تولید آثار با کیفیت جریان اصلی - می‌تواند تنوعی در مخاطبان سینما ایجاد کند و مسیرهای جدیدی پیش روی سینمای حرفه‌ای در ایران باز خواهد کرد.

«این یک رویاست» جایزه استعداد درخشان فستیوال فرایبورگ، جایزه بهترین کارگردانی فستیوال فیلم‌های مستقل اسکاتلند و جایزه ویژه هیات داوران لومه برزیل را دریافت کرده و در چند فستیوال جهانی همچون سه قاره نانت، پراد فرانسه، آسیا کانکشن، سانفرانسیکو ، رباط مراکش و فستیوال حقوق بشر هلند به نمایش درآمده است. «مهمونی کامی» هم چند روز قبل در جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ برنده جایزه بهترین فیلم شد.

زمان نمایش «مهمونی کامی» ساعت 14  و «این یک رویاست» ساعت 16 پنج شنبه 26 دی 1392 خواهد بود.

منبع: سینمای ما
به روز شده در تاریخ: پنجشنبه 26 دي 1392 ساعت 11:08:00

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما