تبلیغات
تبلیغات
اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

این فیلم ها در بخش رقابتی نیستند. حضور این بخش جزو مقررات جشنواره نبوده و بر اساس پیشنهاد هیات انتخاب یک بخش الحاقی است به همین دلیل هیات انتخاب پیشنهاد تقدیر داده است.

علیرضا رضاداد دلایل ایجاد بخش الحاقی «نوعی تجربه» در جشنواره فجر 32 را تشریح کرد
دو نمایش در خانه هنرمندان و سینما فلسطین، یک نمایش در برج میلاد
سینمای ما- علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره دلایل ایجاد بخش جدید «نوعی تجربه» در این دوره از جشنواره فیلم فجر، شرایط نمایش و انتخاب و تجلیل آثار توضیحاتی را ارائه داد...
*** علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره دلایل ایجاد بخش جدید «نوعی تجربه» در این دوره از جشنواره فیلم فجر، شرایط نمایش و انتخاب و تجلیل آثار توضیحاتی را ارائه داد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره اضافه شدن بخش "نوعی تجربه" به این دوره از جشنواره گفت: همان طور که علی معلم سخنگوی هیات انتخاب جشنواره پیش از این گفته بود، اعضای محترم هیات انتخاب به مرور و با دیدن فیلم‌ها به مواردی از آثاری برخوردند که براساس جمع‌بندی‌هایی که داشتند نه می توانستند این موارد را به عنوان فیلم های بخش مسابقه انتخاب کنند و نه می توانستند به کلی از آنها صرفنظر کنند.

وی با اشاره به این که باید امکان نمایش فیلم‌هایی از این دست را هم در جشنواره فراهم کرد، توضیح داد: به دلیل مشکلاتی که سینمای ایران به ویژه در اکران با آن دست به گریبان است اگر این گونه آثار همین امکان چند نمایش در جشنواره را هم از دست بدهند، معلوم نیست بتوانند به شکل دیگری به مخاطبانشان معرفی شوند، بنابراین اصلی‌ترین انگیزه هیات انتخاب بر اساس نظراتی که در جلسات مطرح شد درباره این گونه آثار ایجاد امکانی برای دیده شدن بود.
دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر همچنین متذکر شد: اگر تعداد این آثار یک یا دو عدد بود، مانند دوره های گذشته در میان آثار سینمای ایران آن را می‌دیدیم اما در جشنواره سی و دوم تعداد فیلم‌هایی از این دست از یک طرف و وضعیت این آثار از سوی دیگر مانع از نمایش اینگونه فیلم ها در همان بخش‌های قبلی می‌شد.

رضاداد در پاسخ به ارزیابی فرم و محتوا در فیلم هایی از این دست گفت: چون این فیلم ها را ندیده ام فعلا نمی توانم ارزیابی مشخصی از آثار در بخش "نوعی تجربه" داشته باشم اما به هر تقدیر باید به نظر هیات انتخاب تاسی کنم و آن را بپذیریم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر در حال بررسی برای برنامه ریزی نمایش این فیلم ها هستیم. البته این برنامه ریزی به شرطی انجام می شود که مطمئن شویم این فیلم ها هم به رقابت فجر می‌رسند و هم مانع رسیدن فیلم‌های بخش‌های دیگر نمی‌شوند.

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این پرسش که نمایش این آثار چگونه خواهد بود؟ گفت: این آثار دو نمایش عمومی در خانه هنرمندان و سینما فلسطین که سالن هایی مناسب برای اینگونه نمایش ها هستند، دارند. همچنین فیلم ها در بخش "نوعی تجربه" برای اهالی رسانه در برج میلاد به نمایش درمی‌آیند که برنامه نمایش این فیلم ها همزمان با برنامه نمایش‌های دیگر فیلم‌ها در کاخ جشنواره اعلام می شود.
رضاداد در ادامه صحبت های خود در پاسخ به این که در بخش "نوعی تجربه" آثار متعلق به کدام طیف از فیلمسازان قرار می‌گیرد؟ عنوان کرد: در میان فیلم های رسیده به این بخش، آثار فیلمسازان شناخته شده ای چون فرزاد موتمن، محمدعلی سجادی، علی قوی‌تن و پناه برخدا رضایی وجود دارد و در عین حال آثاری از فیلمسازان فیلم اول نیز دیده می شود.
دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر در پایان درباره شیوه داوری این آثار گفت: این فیلم ها در بخش رقابتی نیستند. حضور این بخش جزو مقررات جشنواره نبوده و بر اساس پیشنهاد هیات انتخاب یک بخش الحاقی است به همین دلیل هیات انتخاب پیشنهاد تقدیر داده است.

منبع: mehrnews
به روز شده در تاریخ: پنجشنبه 26 دي 1392 ساعت 12:13:41

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما