دانلود

سينمای ما - گفت و گو با رضا کريمي کارگردان «انعکاس»- بخش اول / بحث انعکاس تنها خيانت نيست، بحث عملکرد کلي آدم ها در زندگي است

   


download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
Top Site Banner
گزيده‌ «سينماي جهان»
  • جدید‌ترین گفت‌و‌گو با فرانسیس فورد کوپولا درباره جرج لوکاس، فیلم پرهزینه و جاه طلبانهٔ جدیدش و عرضه پنج فیلم خاطره انگیز در یک مجموعه را در «سینمای ما» بخوانید
    به نظرم دنباله سازی هدر دادن وقت و پول است/ می دانستم به خاطر سبک «اینک آخر الزمان» بی‌یار و یاورم
  •  
  • پای صحبت‌های یکی از پنج بازیگر بر‌تر اسیا از نگاه مجله هالیوود ریپر‌تر که در یکی از فیلمهای مهم امسال «کتاب بارقه امید» نقش آفرینی کرد
    آنوپام کر: هرچیزی امکان پذیر است/پیشخدمت هتل با آی فونش از من تست بازیگری گرفت که دیوید. ا. راسل پسندید
  •  
  • در گپی با مجله «هالیوود ریپر‌تر» کارگردان «مالهاند درایو» توضیح می‌دهد
    چرا دیوید لینچ مدتهاست فیلم نمی‌سازد؟
  •  
  • اظهارات صریح کاهانی دربارهٔ وضعیت سینما و اكران «بي‌خود و بي‌جهت»: همه که مثل آقای شورجه زندگی نمی‌کنند
    حوزه هنری و همکارانش در کشته شدن من سهیم هستند/ دیگر داریم به سینمای بدون «آزادی» عادت می‌کنیم!
  •  
  • تازه‌ترین حرف‌های همایون شجریان
    حامد بهداد استعداد زیادی برای خوانندگی دارد
  •  
  • اشاره به نقشش در سریال محرم شبکه دو
    داریوش ارجمند : شخصیتم را لو نمی‌دهم
  •  
  • سکوت فرهاد اصلانی شکسته شد
    نسخه زیرزمینی «خصوصی» دست به دست می‌‌چرخد
  •  
  • علاقه مندان سینما و فوتبال گفت‌و‌گوی جذاب با آهنگساز محبوب ومشهور انیو موریکونه درباره موسیقی و باشگاه محبوب‌اش «آ. اس. رم» را در «سینمای ما» بخوانند:
    همراه با سرجئولئونه به استادیوم می‌رفتیم/کارلوس زاگو را دوست دارم و جیاکومو لوزی را
  •  
  • برای علاقمندان سینمای هند: حرف‌های جالب شاهرخ خان به مناسبت بیست سال حضور در سینمای هند، تولدش و اكران آخرین همکاری‌اش با یاش چوپرای فقید
    زندگی‌ام از تمام فیلم‌های اغراق‌آمیزی که دیده‌ام، عجیب وغریب‌تر بوده است/ اتومبيل و اتاق در هتل مجلل نمي‌خواهم؛ فقط با من مهربان باشيد!
  •  
  • گفت‌وگو با «دنزل واشنگتن» بازیگر سیاه‌پوست هالیوود
    خانواده را فدای سینما نمی‌کنم
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • پروانه نمایش عجیب و غریب فیلم تازه رخشان بني‌اعتماد به درد موزه سینما مي‌خورد
    براساس پروانه نمایش «قصه‌ها»، این فیلم حق نمایش در ایران و خارج از کشور و شبکه نمایش خانگی را ندارد!

  • واکنش تهیه کننده: از دیدن این تصاویر شوکه و ناراحت شدم
    سکانس‌های حذفی حضرت ابوالفضل (ع) در «مختارنامه» به فضای اینترنت رسید

  • مهناز افشار در ستايش اجراي بهاره رهنما در نمایش «چشم‌هایی که مال توست» نوشت
    بانو بهاره رهنما، می‌دانی و می‌دانیم که چه کردی/ تک نفره با بازی درخشانت هم لبخند و هم اشک به چشمانم آوردی

  • از زاهدنمایی و بغض و نیایش مجری تا شکایت دختر جوان فریب خورده: صدا و سیما به کجا می رود؟!
    اجرای زنده برنامه مذهبی ایام عاشورا توسط آقای مجری که با قید وثیقه کلان بیرون از زندان به سر می‌برد

  • پس از چند هفته تعطيلي، با تغییراتی در فهرست عوامل و بازيگر زن از سر گرفته شد
    حذف باران كوثري و افشين هاشمي از محصول تازه حوزه هنری: خسته نباشید!

  • حامد بهداد و نيلوفر خوش‌خلق در كنار گروه موسيقي داركوب به كارگرداني امين حيايي
    بدل‌كاران فيلم جديد جیمزباند با امین حیایی در «قحطي نور» همكاري مي‌كنند

  • رفتار حرفه ای و شجاعت بازیگر خوب سینمای ما جای تحسین و تقدیر دارد
    عذرخواهی شهاب حسینی از کارگردان «یکی میخواد باهات حرف بزنه»: خسته بودم و حال و روزم به لحاظ عصبی خیلی خوب و رو به راه نبود

  • فریدون جیرانی کارگردان و غلامرضا موسوی تهیه کننده «من مادر هستم» مخالفان و تماشاگران سینما را به دیدن و قضاوت منصفانه فیلم دعوت کردند
    «من مادر هستم» نه درباره خیانت است، نه درباره زنا، نه نمایش فحشاست

  • نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «من مادر هستم» در فرهنگسرای رسانه به جنجال كشيده شد
    در این جلسه کسانی را می بینم که حجاب خود را رعایت نکرده اند و موی آنها تا حدی بیرون است/ «من مادر هستم» یک فیلمفارسی تمام قد است/ فيلم جيراني مهترین اثر سینمای ایران در سبک زندگی شبه‌روشنفکری است/ اين فيلم ملت ایران را گیج و شرابخوار نشان می‌دهد

  • عرب نیا از «چ» رفت
    چه کسی سکانس پایانی فیلم حاتمی کیا را بازی می‌کند؟

  • هنرمندان و کارشناسان، کیفیت نوشته و بازیگری «چشم‌هایی که مال توست» را تحسین کردند
    درخشش بهاره رهنما روی صحنه تالار گوشه نیاوران تا 17 آذر ادامه پیدا می کند

  • یادداشت عبدالرضا کاهانی خطاب به مخاطبان سینمای ایران در "سینمای ما": در اوج استقامت
    حراست از فیلم «بیخود و بی جهت» را که متعلق به خودتان میدانم، به خودتان واگذار میکنم

  • واکنش به پیشنهاد اعدا عوامل فیلم «یک خانواده محترم» توسط فرج الله سلحشور: تعریف "محارب" چه ربطی به کارگردان و تهیه کننده فیلم دارد؟
    آقای سلحشور، هر وقت مجتهد شدید فتوا دهید/ بچه حزب اللهی های سینما را با تندروی‌های بی‌منطق شرمنده و سرافکنده نکنید

  • «تهران 1500» سرانجام از 15 آذر روی پرده سینماها
    داستان زندگی و مرگ آدم‌هایی که می‌توانند با امکانات پیشرفته پزشکی 160 سال زندگی کنند!

  • مجید مجیدی امیدوار است فیلم «محمد (ص)» را سرانجام در هند بسازد
    در ایران فیل نداریم باید به هند برویم

  • توضیح گروه تولید «یک خانواده محترم» در مورد پوستر امام خمینی (ره) در فیلم + اصل پوستر و تصوير خبرگزاري فارس
    خبرگزاري فارس: آتشی که از آرم «الله» جمهوری اسلامی و تمثال حضرت امام(ره) زبانه می‌کشد نشانه‌ چیست؟ / گروه توليد فيلم: اين پوستر اثر استاد علیرضا خالقی توسط آستان قدس رضوی به یادبود 22 بهمن 1358 منتشر شد

  • فریبرز عرب‌نیا بازیگر فیلم «چ» جمعه شب ۲۴ آذر روی خط برنامه «هفت» آمد و در مورد حاشیه‌های حضورش در فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا سخن گفت
    روایت های دیگری از دستمزد چند صد میلیونی عرب‌نیا برای بازی در «چ»

  • اختلافات دامنه‌دار كارگردان و بازيگر «چ» بار ديگر خبرساز شد
    فريبرز عرب‌نيا به دلايل نامعلوم از حضور در سكانس پاياني «چ» خودداري كرد

  • رسانه دولت منتشر كرد: یادداشتي برای آنها که ندیده فیلم انساندوستانه «من مادر هستم» را به قضاوت نشسته‌اند
    ... و بالاخره فریدون جیرانی در سینمای ایران متولد شد

  • «من مادر هستم» در لانه جاسوسی نقد شد
    الله‌کرم: جیرانی‌ها قربانی هستند / فراستی: هم‌موضع شدن حزب‌اللهی‌ها و روشنفکران در مورد یک فیلم قضیه‌ای تاریخی است

  • News
  • بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۲ از نگاه منتقد مشهور روزنامه نیویورک تایمز،‌ای. او. اسکات
    فرمت «دیجیتال» سینما را به نابودی می کشاند/«عشق»، «جانگوی آزاد شده» و «این فیلم نیست» ساخته جعفر پناهی و مجتبی میرطهماسب درمیان بر‌ترین فیلم‌های سال
  •  
  • اعتراف استیون اسپیلبرگ به بیماری خوانش پریشی
    سینما راه درمانم بود/ فیلمسازی مرا از احساس گناه، خجالت و سرزنش نجات داد
  •  
  • گزارش اکران و آمار رسمی فروش فیلم‌ها تا 20 آذر در سینماهای پایتخت
    روزهایی که حاشیه و جنجال باعث رونق گیشه است
  •  
  • عناوین فیلم‌های مستند متقاضی شرکت در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
    تمام داشته های مستندسازی ایران برای سی و یکمین جشنواره فجر
  •  
  • رییس کانون کارگردانان سینمای ایران خبر داد: کانون ترجیح می‌دهد وارد بحث‌ها و اتهام‌های وارده نشود
    کارگردان‌ها برای بررسی وضعیت سینما جمع شدند
  •  
  • عناوین فیلم‌های ایرانی متقاضی حضور در جشنواره اعلام شد
    تمام داشته های سینمای ایران برای سی و یکمین جشنواره فیلم فجر
  •  
  • فریبرز عرب‌نیا بازیگر فیلم «چ» جمعه شب ۲۴ آذر روی خط برنامه «هفت» آمد و در مورد حاشیه‌های حضورش در فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا سخن گفت
    روایت های دیگری از دستمزد چند صد میلیونی عرب‌نیا برای بازی در «چ»
  •  
  • جدید‌ترین گفت‌و‌گو با فرانسیس فورد کوپولا درباره جرج لوکاس، فیلم پرهزینه و جاه طلبانهٔ جدیدش و عرضه پنج فیلم خاطره انگیز در یک مجموعه را در «سینمای ما» بخوانید
    به نظرم دنباله سازی هدر دادن وقت و پول است/ می دانستم به خاطر سبک «اینک آخر الزمان» بی‌یار و یاورم
  •  
  • انجمن منتقدان شیکاگو نامزدهای خود را اعلام کرد
    مرشد پیشتاز است/سرانجام نام لئوناردو دی کاپریو مطرح شد!
  •  
  • پای صحبت‌های یکی از پنج بازیگر بر‌تر اسیا از نگاه مجله هالیوود ریپر‌تر که در یکی از فیلمهای مهم امسال «کتاب بارقه امید» نقش آفرینی کرد
    آنوپام کر: هرچیزی امکان پذیر است/پیشخدمت هتل با آی فونش از من تست بازیگری گرفت که دیوید. ا. راسل پسندید
  •  
  • بیست و یک فیلم بر‌تر قرن بیست ویکم از نگاه منتقد مشهور جی. هوبرمن
    «ده» ساخته عباس کیارستمی در میان بیست ویک فیلم بر‌تر قرن حاضر
  •  
  • نامزدهای گلدن گلاب اعلام شد
    لینکلن پیشتاز است
  •  
  • مهم‌ترین بازیگران سال ۲۰۱۲ را از نگاه اتحادیهٔ بازیگران آمریکا بشناسید
    اتحادیه بازیگران آمریکا نامزدهای خود را اعلام کرد
  •  
  • نگاهی به اقتباس‌های سینمایی در سال ۲۰۱۲
    سال اقتباس‌های بزرگ
  •  
  • ثبت یک رکورد
    بدلکاران ایرانی «جیمزباند»، پرش یک خودرو بدون سرنشین را در ایران ثبت کردند
  •  
  • عکس‌های جدید انیمیشن «دانشگاه هیولاها»
    هیولاها برگشتند
  •  
  • مقاله منتقد مشهور راجر ایبرت از پیش بینی‌های اسکار۲۰۱۳ را در «سینمای ما» بخوانید
    و نامزد‌ها عبارتند از...
  •  
  • اجازه ادامه پخش سریال جنجالی این روزهای کشور ترکیه داده شد
    اظهارات وزیر فرهنگ ترکیه درباره «حریم سلطان»: به پخش ادامه خواهد داد
  •  
  • دعا به جان هوگو چاوز کنید
    «شون پن» به بولیوی آمد
  •  
  • این گزارش خواندنی را از دست ندهید
    گران قیمت ترین مزایده های سینمای هالیوود
  •  
    amar
    بازديد امروز: 40989
    بازديد ديروز: 495723
    متوسط بازديد هفته گذشته: 288614
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 461111950

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat
     
    تبلیغات
     
     
     
     


     

     
    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: info@cinemaema.com

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما- فریبرز عرب‌نیا در واکنش به برخی اظهارات اخیر درباره خودش و فیلم سینمایی چمران، طرف مقابل را دعوت کرد که در حضور مردم و در راستای روشن کردن اذهان عمومی با یکدیگر سخن بگویند. بازیگر نقش شهید چمران در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا در واکنش به برخی اظهارات ...
    سينماي ما- منوچهر هادی کارگردان فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» در گفت‌وگو‌ نشریه صنعت سینما درباره مراحل انتخاب بازيگر زن اول فيلمش نكات جالبی گفته است‌. هادی گفت:خیلی خوشحالم که با برخی از دوستان همکاری نکردم . مثلا خانم هدیه تهرانی که ...
    سينماي ما- یک مجری تلویزیون به دلیل بدقولی در ازدواج با دختر جوان دستگیر شد. مجری مشهور با شکایت یک دختر جوان دستگیر شده و این روزها در محاکم قضایی در انتظار تعیین تکلیف پرونده اش است. این مجری حدود سه سال قبل طی مصاحبه با یک دختر خبرنگار، به او علاقمند می شود و طی برقراری رابطه با وی، به او قول می دهد دختر جوان را به عقد خود دربیاورد اما با گذشت سه سال او به این تعهد عمل نمی‌کند و همین مسئله سبب می شود تا این دختر خبرنگار با مراجعه به دادگاه ...
    goldiran
      
    Main News
     
    سینمای ما - بازیگر و کارگردان آمریکایی برای کارگردانی درام «نشکسته» با یونیورسال پیکچرز و والدن مدیا مذاکره می‌کند.این فیلم با اقتباس از کتاب «نشکسته» («Unbroken») نوشته لورا هیلنبرند («سیبیسکت: یک افسانه آمریکایی») که سال ۲۰۱۰ منتشر شد، ساخته می‌شود.
     
    سینمای ما - تندیس تناولی:شبکه نمایش خانگی ثابت کرده راه حلی ایده‌آل برای فیلمسازانی است که به دنبال گزینه‌ای بین تلویزیون و سینما هستند. در شرایطی که شبکه‌های دولتی تلویزیونی با مشکل و سینما با تورم ناشی از
     
    سينماي ما- فریبرز عرب‌نیا در واکنش به برخی اظهارات اخیر درباره خودش و فیلم سینمایی چمران، طرف مقابل را دعوت کرد که در حضور مردم و در راستای روشن کردن اذهان عمومی با یکدیگر سخن بگویند. بازیگر نقش شهید چمران در فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا در واکنش به برخی اظهارات ...
     
    سينماي ما- در حالي كه دادستان عمومی و انقلاب تهران هفته گذشته از دستگيري 28 نفر از مرتبطين با شبكه‌هاي ضد انقلاب توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داده بود، اطلاعات جديدي از هويت دستگير شدگان به دست آمده كه مشخص مي‌كند تعدادي از ...
     
    سينماي ما- حسن نجاریان‌ قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره ساخت «آشغال‌های دوست‌داشتنی» با بستر فتنه 88 گفت: قبلا هم گفتم فیلمنامه «آشغال‌های دوست داشتنی» مطالعه شده و روی این فیلمنامه در بنیاد فارابی کار شده و صحبت‌های زیادی درباره ...
     
    سينماي ما- اکران «من همسرش هستم»، «من مادر هستم» و «بی‌خود و بی‌جهت»‌ موجب تزریق شوری دوباره به پیکر سینمای ایران شده؛ شوری که سالن‌های سینمای شما‌ به خواست خود شما‌ از آن محروم مانده‌اند. گفت‌وگوهای متعددی که پیرامون اکران این سه فیلم در سطح جامعه درگرفته‌اند، بار دیگر نشان داده‌اند که ...
     
    سينماي ما- در پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم آسیا-اقیانوسیه، جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم سینمایی «آلزایمر» ساخته احمدرضا معتمدی اهداء شد. احمدرضا معتمدی نویسنده فیلمنامه «آلزایمر» با چهار نامزد دیگر دریافت این جایزه ...
     
    سينماي ما- اندیشه فولاد وند به شیطنت رسانه‌ای در دانشنامه ویکی‌پدیا به خاطر درج خبر ازدواج او با محسن تنابنده اعتراض كرد. در اين سايت محسن تنابنده به عنوان همسر فولادوند معرفي شده است. وي در اين‌باره گفت: ...
     
    سينماي ما- احسان علیخانی مجری پرطرفداری که با برنامه «ماه عسل» به چهره تلویزیون بدل شد، امسال به گونه ای نامنصفانه از اجرای این برنامه کنار گذاشته شد، این روزها دوران پردغدغه‌ای را می‌گذراند چراکه انتشار خبری مبنی بر اینکه او مجری ویژه برنامه «شب یلدا»ی تلویزیون ...
     
    سينماي ما- منوچهر هادی کارگردان فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» در گفت‌وگو‌ نشریه صنعت سینما درباره مراحل انتخاب بازيگر زن اول فيلمش نكات جالبی گفته است‌. هادی گفت:خیلی خوشحالم که با برخی از دوستان همکاری نکردم . مثلا خانم هدیه تهرانی که ...
     
    سينماي ما- یک مجری تلویزیون به دلیل بدقولی در ازدواج با دختر جوان دستگیر شد. مجری مشهور با شکایت یک دختر جوان دستگیر شده و این روزها در محاکم قضایی در انتظار تعیین تکلیف پرونده اش است. این مجری حدود سه سال قبل طی مصاحبه با یک دختر خبرنگار، به او علاقمند می شود و طی برقراری رابطه با وی، به او قول می دهد دختر جوان را به عقد خود دربیاورد اما با گذشت سه سال او به این تعهد عمل نمی‌کند و همین مسئله سبب می شود تا این دختر خبرنگار با مراجعه به دادگاه ...
     
    سینمای ما- «برنیس بژو» و «طاهار رحیم» این‌روز‌ها برای بازی در تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی به فهرست چهره‌های خبرساز روزنامه فیگارو راه یافته‌اند.  به گزارش روزنامه فیگارو، این دو بازیگر فرانسوی با تبارهایی...
     
    سینمای ما-مهناز اسماعیلی: در روز کنفرانس مطبوعاتی فیلم جدید کوئنتین تارانتینو «جانگوی آزاد شده»، بازیگران و چهره‌های سر‌شناس ی حضور داشتند، لئوناردو دی کاپریو، کریستف والتس، جوناه هیل، کری واشینگتن، جیمی فاکس، هاروی واینستاین (تهیه کننده) سمئول. ال جکسن، والتن گوگینز.
     
    سينماي ما- مستند «کهریزک: چهار نگاه» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد، محسن امیریوسفی، پیروز کلانتری و بهمن کیارستمی، جایزه‌ی ویژه هیات داوران جشنواره‌ی فیلم دوبی را گرفت. طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم، در مراسم پایانی جشنواره‌ی فیلم دوبی که 26 آذر ماه برگزار شد، رخشان بنی‌اعتماد و محسن امیریوسفی...
     
    سينماي ما- انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ یک از دوبلورهای دستگیرشده از سوی وزارت اطلاعات عضو این انجمن نیستند. پس از آنکه در خبر‌ها آمد صداپیشگان...
     
    سینماي ما- تهیه‌کننده «کلاه قرمزی و بچه‌ ننه» از اینکه بیش از 70 درصد سینماهای نمایش‌دهنده این فیلم هنوز بابت فروش فیلم تسویه حساب نکرده‌اند، گله کرد. حمید مدرسی گفت: «از بین سینماهایی که «کلاه قرمزی و بچه ننه» را اکران می‌کردند‌، تنها سینماهای حوزه هنری...
     
    سینماي ما- الهام نداف: حوزه هنری در سال 91 تعدادی از فیلم‌های سینمایی را روی پرده سینماهای زیرمجموعه‌اش در تهران نبرد و از طرفی حمایت از تولیدات خود را دو چندان کرد. حوزه هنری از ابتدای سال 91 سر ناسازگاری با برخی فیلم‌ها و سازمان سینمایی گذاشت. شروع این ماجراها از همان روزهای ...
     
    سينماي ما- محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه جشنواره فیلم فجر در میان جشن‌های خجسته پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی گفت: «امیدواریم با همراهی و کمک همه دلسوزان فرهنگی و هنرمندان در جهت تقویت پیوندهای درونی خانواده سینما ...
     
    سینماي ما- هیئتی متشکل از هفت کار‌شناس و هنرمند سینما کار ارزیابی و انتخاب فیلم‌های رسیده به بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره سی یکم فجر را بر عهده دارند. به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجردر گفتگویی...
     
    سینمای ما-یاس قانعی: دیشب طی مراسمی در هتلی در منطقه بورلی هیلز شهر لس آنجلس جوایز سالیانه «ستلایت/ماهواره» اهداشد که در حقیقت نظر منتقدان و آکادمی مطبوعات بین المللی است. «کتاب بارقه امید» با بردن جوایز اصلی برنده این مراسم بود.
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : روح‌الله حجازی
    (امتیاز 83,3/100 - 60 رأي)
    کارگردان : عبدالرضا كاهاني
    (امتیاز 88,5/100 - 101 رأي)
    کارگردان : فريدون جيراني
    (امتیاز 86,0/100 - 146 رأي)
    کارگردان : مانلی شجاعی‌فرد
    (امتیاز 88,4/100 - 90 رأي)
    کارگردان : منوچهر هادی
    (امتیاز 71,0/100 - 102 رأي)
    کارگردان : نگار آذربایجانی
    (امتیاز 84,8/100 - 81 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    گفت و گو با رضا کريمي کارگردان «انعکاس»- بخش اول
    بحث انعکاس تنها خيانت نيست، بحث عملکرد کلي آدم ها در زندگي است
    بحث انعکاس تنها خيانت نيست، بحث عملکرد کلي آدم ها در زندگي است


    گفت و گو با رضا کريمي کارگردان «انعکاس»- بخش اول

    از هردست بدهي از همان دست مي گيري

    امير بهاري


    در گيرودار «بفروش» بودن فيلم هاي پرستاره کمدي در سال هاي اخير فيلم اجتماعي «انعکاس» با تم خيانت اثر جالبي است. اينکه فيلم مي خواهد هم مخاطب عام داشته باشد هم پند اخلاقي اش را فراموش نکند و هم تا حدودي سروشکل يک فيلم ژانري را داشته باشد به «انعکاس» موقعيت ويژه يي داده حالا تا چه حد موفق بوده مساله يي است که قابل بحث است. با رضا کريمي کارگردان اين فيلم به گفت وگو نشسته ايم تا از چند و چون ساخت چنين فيلمي با رويکرد به سينماي عامه پسند مطلع شويم.


    -فيلم «انعکاس» به لحاظ ساختار کاملاً دو تکه است. ماجرا به شکل سرراست پيش مي رود و از نيمه هاي فيلم به گذشته مي رويم و حدوداً نيمه ديگر فيلم در گذشته طي مي شود. چه ويژگي خاصي در داستان دليل انتخاب چنين فرمي بود؟ نترسيديد مخاطب فيلم را پس بزند؟

    وقتي اين فيلمنامه به من پيشنهاد شد يکي از دلايلي که آن را پذيرفتم همين ويژگي ساختاري بود. اين شکل را يک «آن» در فيلمنامه ديدم. به نظرم نکته مثبتي بود. از طرف ديگر به واسطه تجربياتي که دارم تا حدودي به سليقه مخاطب عام آشنا هستم و اينکه مخاطب گيج نشود يا قصه را از دست ندهد هميشه مدنظرم هست و مي توانم تشخيص بدهم که اين اتفاق مي افتد يا نه. وقتي اين فيلمنامه را خواندم در عين اينکه روايتش خطي نبود و از نيمه هاي فيلم ما به عقب برمي گرديم و ماجرا را از جاي ديگري پي مي گيريم به نظرم آمد مخاطب را اذيت نمي کند و تماشاگر راحت با آن ارتباط برقرار مي کند. چيدمان فيلمنامه درست است و به رغم اينکه ساختار آشناي متداولي ندارد اما مخاطب را گيج نمي کند و به نحوي نوشته شده که مخاطب عام را از دست ندهد. اين نکاتي بود که وقتي براي اولين بار من فيلمنامه را خواندم به نظرم آمد. طبيعتاً وقتي فيلمنامه بازنويسي مي شد به اين توجه کرديم که اگر نکته گنگي وجود دارد آن را باز کنيم. در واقع کدهايي اضافه کرديم که وقتي داستان از حالت خطي خود خارج مي شود، مخاطب راحت بتواند اين بازگشت زماني را درک کند. در اجرا هم اين نکته براي ما مطرح بود. در صحنه هايي که برگشت و رجوع داشتيم به لحظاتي که مخاطب آن را ديده به گونه يي کارگرداني شده تا مخاطب متوجه اين نکته شود. در اجرا هم من تلاش کردم نکته گنگي وجود نداشته باشد و در نهايت با برخوردهايي که با فيلم شده و استقبالي که مخاطب از فيلم کرده مشخص است اين مساله مطرح نبوده است.

    -کمي هم راجع به ضرورت دراماتيک انتخاب چنين فرمي بگوييد. زني که انگار خيانت کرده در کنار همسرش تصوير مي شود و اتفاقاتي براي آنها رخ مي دهد بعد به گذشته مي رويم تا واقعيت را ببينيم. آيا اين شکل روايت صرفاً براي ايجاد تعليق است يا دلايل ديگري هم دارد؟

    اصولاً تعليق ضرورت اصلي هر قصه يي است و براي آن کشش ايجاد مي کند. گره هايي به ماجرا مي افتد و داستان بر اساس آن پيش مي رود و بعد گره گشايي مي شود. حالا اينکه خطي باشد يا غيرخطي به خواست و انتخاب نويسندگان آن بازمي گردد. نويسندگان اثر ايده و مضموني مدنظرشان است که بر اساس آن شکل بيان قصه شان را انتخاب مي کنند و قطعاً مدنظرشان هست که به نوعي قصه را بازگو کنند که بيشترين تعليق را داشته باشد. فکر مي کنم در مورد فيلمنامه انعکاس به بهترين شکل اين انتخاب رخ داده است. شکل و شمايل قصه خيلي مطابقت دارد با محتوايي که مدنظر آن بوده؛ همان مساله انعکاس. يعني صحنه پردازي ها و چيدمان به نحوي است که ما به اين نکته برسيم. قصه به گونه يي پيش مي رود که مخاطب متوجه مي شود دو اتفاق مشابه به موازات هم رخ داده است يعني يک زن و مرد به موازات هم در شرايط مشابهي قرار گرفته اند. شايد ساده تر اين بود که ما از ابتدا آنها را به شکل موازي نشان دهيم که به لحاظ روايتي شکل خوبي پيدا نمي کرد. شکل ديگر هم اين بود که ما يکي از آنها را دنبال کنيم به شکلي که همه چيز عيان نباشد و مثلاً آن زن متهم به خيانت شود و از يک جايي به بعد ماجرا را باز کنيم که ببينيم حقيقت ماجرا چه بوده است و در کنار اين همان آني که گفتم در قصه اتفاق مي افتد. در کنار همين باز کردن داستان زن، مرد را به موازات او مي بينيم. من فکر مي کنم اين ساختار کاملاً مناسب اين داستان بوده است. در نهايت هم اين دو را با هم دنبال کنيم و برسيم به نکته يي که مي خواهيم بگوييم و آن تقارني که در انتهايش اتفاق مي افتد.

    -نيمه اول اين فيلم براي من به عنوان يک مخاطب جذاب تر بود. هم ريتم يکدست تري داشت و هم توالي وقايع براي پيگيري داستان ترغيب کننده تر بود. از يک طرف آدم حس مي کند اين زن گناهي مرتکب نشده و از طرف ديگر شواهدي که در فيلم وجود دارد چيز ديگري را رقم مي زند. حالت قصه گويي پليسي هم که دارد جالب است و به اندازه خود مخاطب را درگير مي کند. اينکه زني مي خواهد چيزي را از همسرش پنهان کند و اتفاقات به سمتي پيش مي رود که همسرش سر از ماجرا در بياورد و... از وقتي ما به بخش فلاش بک مي رسيم فيلم افت مي کند. البته طبيعي است چون اين فصل گره گشايي فيلمنامه است اما فکر نمي کنيد براي گره گشايي زمان زيادي را صرف کرديد؟

    خود شما تا حدودي به اين سوال جواب داديد. بخشي که گره افکني مي شود و مخاطب با يک حجم اطلاعاتي مواجه است و دقيقاً نمي داند چه اتفاقي در حال رخ دادن است بالطبع ريتم فيلم تند است. زني که مردي را از خانه خود به بيمارستان مي برد بعد مشخص مي شود اين مرد همسرش نبوده و... مخاطب يکسري وقايع را مي بيند که برايش مفهوم نيست و لحظه به لحظه کنجکاوتر مي شود. به نيمه فيلم که مي رسيم به قول شما گره گشايي صورت مي گيرد و به طور کلي با بخش اول فيلم متفاوت است و مخاطب يکي يکي جواب سوال هايش را مي گيرد؛ در آن خانه چه اتفاقي رخ داد، آنها چگونه با هم همراه شدند، براي همسر اين زن در اصفهان چه اتفاقاتي رخ داد و... شکلي که اين بخش فيلم دارد مکانيسم ديگري براي ديدن مي طلبد و متفاوت از بخش اول فيلم است. تماشاگر از يک فضاي پرتعليق وارد فضايي مي شود که همه چيز برايش تعريف مي شود. حس ما اين بود که اين بخش فيلم هم دلنشين باشد و تماشاگر خسته نشود چون دارد جواب سوال هايش را مي گيرد و فيلم را با کنجکاوي ادامه بدهد. هنوز هم همين طور فکر مي کنم. ولي اگر اين حس براي شما وجود داشته بايد ديد که مساله کجاست. شايد به لحاظ زماني کمي طولاني است يا پرداخت خوبي روي آن انجام نشده. شايد بايد موجزتر مي شد ولي من همچنان چنين حسي ندارم. بازتابي هم که فيلم داشته اين گونه نبوده که فيلم خسته کننده است. من همچنان مدافع بخش دوم هستم هرچند فکر مي کنم يک جاهايي مي شد کمتر باشد.

    -شما به سمت تم خيانت رفتيد که خوب تم آشنايي در تاريخ سينماست و به گونه يي فيلم را به انتها رسانده ايد که از آن نتيجه گيري اخلاقي مي شود. شما هم به عنوان يک هنرمند جداي از اجتماع خود نيستيد. اين فيلم تا چه حد انعکاس دهنده حقايقي است که در جامعه پيرامون ما جريان دارد؟

    درست است که موضوع فيلم خيانت است و محتواي معنوي و اخلاقي دارد ولي بحث انعکاس تنها خيانت نيست، بحث عملکرد کلي آدم ها در زندگي است. اين بحث گسترده يي است. در واقع اينکه شما با هر مساله يي که در زندگي مواجه مي شويد بازتاب عملکرد خود شماست تنها مربوط به خيانت نمي شود و پوشش دهنده مباحث کلي تري است. مساله ما هم آنقدر کوچک نبود که اگر کسي خيانت نکند همسرش هم به او خيانت نخواهد کرد و فکر مي کنم اين چيزي است که خود فيلم گوياي آن است. تعدادي از آدم هايي که اين فيلم را ديده اند استنباط شان از اين فيلم اين بوده که از هر دستي بدهي از همان دست مي گيري. اين مقصود اصلي قصه بوده است. اگر اشتباهي کني بازتابي دارد و اگر هر حرکت مثبتي هم انجام دهي بازتاب خودش را دارد. فکر مي کنم اين گونه با فيلم برخورد کنيم بهتر است تا اينکه صرفاً به بحث خيانتي که در فيلم مطرح مي شود، رجوع کنيم.

    -البته کلي بودن بحث فيلم پنهان نيست. مخصوصاً در بخشي که نزديک بهشت زهرا آن آيه قرآن خوانده مي شود اين نکته منتقل مي شود.

    اتفاقاً اگر دقت کرده باشيد در تکرار آن صحنه آيه ديگري شنيده مي شود يعني دو آيه مختلف در آن صحنه شنيده مي شود. در جشنواره فجر دوستي را که نمي شناختم و ظاهراً مخاطب آگاهي بود به من گفت که چرا در اين صحنه از دو آيه استفاده شده. ما بار اول يک چيز را مي شنويم و در صحنه يي که دوباره به آن رجوع مي کنيم آيه ديگري را مي شنويم. در صورتي که به لحاظ منطقي بايد همان آيه اول را بشنويم. اين نکته هم متناسب با مضمون فيلم بوده است. يکي از آيه ها اشاره به سوءظن دارد و يکي هم مربوط به اين مي شود که انسان در زندگي بايد پيوسته ذکر خدا را بگويد و... اين هم نکته يي بود که در فيلم گنجانده شده که بحث اين فيلم فقط خيانت نيست.

    -در پس زمينه فيلم نکته يي وجود داشت که براي من جالب بود. داستان فيلم حول يک رابطه زناشويي مي گردد که در آن زن متهم به خيانت مي شود و بعد ما متوجه مي شويم که حقيقت چيز ديگري است اما در پس زمينه اين قصه تصوير تلخي از جامعه ارائه شده است. در اين پس زمينه آدم با جامعه يي مواجه مي شود که رشوه خواري در آن عادي است، مردم به کار هم فضولي مي کنند و وقتي براي يک خانواده مشکل پيش آمده همه در پي نفع شخصي خود هستند. در نهايت هم پيوستگي آن دو با هم اين مشکل پيش آمده را برطرف مي کند و جامعه هيچ کمکي به آنها نمي کند. اين نکته در پرداخت به جزييات حتي در کارگرداني شما نمود دارد و نکته مثبتي است.

    اين بازمي گردد به شکل مطلوبي که آدم در اجرا مي خواهد به آن برسد. قصه شما يک خط کلي دارد. مثلاً رابطه همين زن و شوهر که اوج و فرود خاص خودش را دارد. زيبايي مساله اين است که شما با پرداختن به جزييات اين کليت را رنگ آميزي کنيد. شايد جزيي باشد اما دقت به آن باعث برداشت هاي مختلف و مرتبط با قصه مي شود. مثل تحليلي که شما مي کنيد. هر چه اين نکات در يک اثر بيشتر باشد و با ظرافت بيشتري به آنها پرداخته شده باشد پرسپکتيو کلي اثر را بيشتر مي کند. در اين فيلم هم تلاش شده اين اتفاق صورت بگيرد. در اجرا هم من سعي کردم اين نکته را رعايت کنم. وقتي شما به اين نکته اشاره مي کنيد يعني ما تا حدودي در انتقال اين فضا موفق بوده ايم.

    -اين نوع پرداخت به جزييات واقع گرايانه به باورپذيري اثر کمک مي کند.

    بله، اين حس واقعي بودن فيلم را تقويت مي کند و شما فکر نمي کنيد که اين داستان در جاي ديگري رخ مي دهد که شما با آن بيگانه هستيد.

    -اين فيلم در برخي صحنه ها اشارات مستقيم دارد به مفهومي که مي خواهد منتقل کند مثل مسجد رفتن شخصيت زن يا مثل صحنه يي که مرد آن نامه را بدون اينکه باز کند به همسرش مي دهد و مي گويد نيازي به باز کردن پاکت نامه نيست. احساس مي کنم اين لحظه ها به فيلم لطمه زده است. اين مستقيم طرح کردن مسائل به دليل بيان ساده فيلم بوده يا ترسيديد که مبادا مخاطب حق مطلب را نگيرد و به آن اشاره مستقيم کرديد؟

    من اعتقاد ندارم که اين صحنه ها به فيلم لطمه زده چون در راستاي محتواي فيلم است. وقتي که اين زن به مسجد مي رود و دعا مي کند نقش مهمي در پيشبرد داستان دارد يا وقتي مرد با همه آن سوءظن هاي ابتداي فيلم حقيقت را مي فهمد و تغيير مي کند آن صحنه باز نکردن نامه نقطه عطفي در شخصيت اوست. به نظر من تحميل شده نيست. ضمن اينکه وقتي ما مي گوييم اين فيلم با نگاه به مخاطب عام ساخته شده است تفاوت دارد با فيلمي که نگاهش اين گونه يي نيست. اين فيلم متفاوت است با اثري که براي نمايش در جشنواره ساخته مي شود يا با فيلمي که براي قشري خاص توليد مي شود. نوع نگاه، نوع نگارش و نوع ساخت آن نوع فيلم فرق مي کند. وقتي ما مي گوييم مخاطب عام طيف بسيار وسيعي را در نظر گرفته ايم. فيلمي مي آيد و در سرتاسر کشور اکران مي شود و متکي است به اين اکران. وقتي فيلمي در 40 يا 50 سينما در سطح کشور اکران است و شما برنامه ريزي کرده ايد از تهران تا شهرستان هاي کوچک و دور نمايش داده شود و استقبال شود بايد زبان خودش را هم داشته باشد وقتي در فلان شهر دور افتاده مخاطب شما از سالن مي آيد بيرون نبايد به اين فکر کند که چي شد؟ نمي خواهم بگويم اختلاف فرهنگي تا اين حد وجود دارد اما بالاخره شما بايد فيلم را طوري بسازي که ارتباط برقرار کند و بعد وقتي ارتباط برقرار کرد حالا شما مي تواني چيزي به او اضافه کني يا بر ذائقه سينمايي او تاثير بگذاري يا... شما با اين رويکرد بايد از مرحله نوشته شدن طرح تا اتمام توليد فيلم مسير را به گونه يي برويد که به اين مقصود دست پيدا کنيد. شما اين دو نکته را گفتيد جاهاي ديگري از فيلم هست که طوري باز شده که اگر کسي خواست آخر هفته براي تفريح به سينما برود اين نکات را درک کند. ظاهراً از آنچه که به گوش ما رسيده در اين امر موفق بوده ايم.

    -اين فيلم سعي مي کند در عين اينکه مخاطب را جذب مي کند، وقتي مخاطب از سالن سينما بيرون مي رود چيزي به داشته هاي خود اضافه کند و در عين حال سعي شده فيلم خوش ساخت و جذابي هم باشد. شما جايگاه چنين فيلم هايي را در سينماي ايران چگونه ارزيابي مي کنيد؟

    به هر حال اين نوع فيلم ها با فيلم هاي صرفاً تجاري که اين روزها ساخته مي شوند متفاوتند. شايد اين نوع فيلم ها خيلي هم جا نيفتاده است. خيلي خوب است که از اين فيلم استقبال شود که تا به امروز هم فروش موفقي داشته، شايد تاثيرگذار باشد و باعث شود اين نوع فيلم که به مخاطبش احترام مي گذارد فضاي بيشتري پيدا کند. مثلاً در شرايط فعلي باب شده که براي پرفروش بودن حتماً بايد کمدي ساخت. نه. فيلم پرفروش مي تواند جدي باشد، داراي محتواي مشخصي باشد و ساختار منسجمي هم داشته باشد و سرگرم کننده هم باشد. فکر مي کنم اگر به اين سمت حرکت کنيم که سينماي تجاري ما اين ويژگي ها را داشته باشد، در سليقه مخاطب تاثير مي گذارد و آن را ارتقا مي دهد. وقتي مخاطب به سينما مي رود توقع دارد فيلم جذابي ببيند همان طور که گفتم بازيگران محبوبش را ببيند و وقتي از سينما بيرون مي آيد صرفاً سرگرم نشده باشد. در واقع وقتي تماشاگر از سالن بيرون مي آيد چيزي هم با خود آورده باشد. خيلي خوب است که چنين چيزي در سينماي ايران جا بيفتد. ببينيد اين درست نيست که ما هزينه يي بکنيم و صرفاً به اين فکر کنيم که در آمدي کسب کنيم و بعد برويم سر فيلم بعدي. به نظرم اين نگاه کاسب کارانه است و به سينماي ايران لطمه مي زند. چيز غريبي نيست که ما يک نگاه فرهنگي در کنار توليد يک فيلم عامه پسند داشته باشيم، اصلاً درستش همين است. هم در فيلم هاي شاخص سينماي ايران اين اتفاق رخ مي دهد و هم در نمونه هاي موفق سينماي غرب چنين چيزي محتمل است. اگر اين فيلم کمک کند به شکل گيري جرياني که مخاطب را به سينما بکشد و به او چيزي هم اضافه کند و فيلم خوش ساختي هم مقابل روي او بگذارد، ما کار مهمي کرده ايم و خوشحال مي شويم.



    منبع خبر : اعتمتد
    یكشنبه,16 تیر 1387 - 5:59:23

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو
    اخبار مرتبط:

    نظرات

    در هنگام باركردن آيتمها خطايي رخ داد
    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات