اخبــار فـوری
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

آنا نعمتی بازیگر فیلم درباره باورپذیری نقش خود توضیح داد: من این نقش را در فیلم انارهای نارس باور کردم که در آن به ایفای نقش پرداختم. ما ساعت ها به مناطق پایین شهر می رفتیم تا با دنیای شخصیت انیسه در این اثر بیشتر آشنا شویم

گالری عکس "سینمای ما" از نشست‌های رسانه‌ای جشنواره فجر 32 - سیزده (عکس‌ها: یلدا ذبیحی)
در نشست رسانه‌ای «انارهای نارس» چه گذشت؟
سینمای ما- نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی در آخرین ساعات چهارشنبه و بامداد روز پنجشنبه در پنجمین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد...

*** نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «انارهای نارس» به کارگردانی مجید رضا مصطفوی در آخرین ساعات چهارشنبه و بامداد روز پنجشنبه در پنجمین روز از سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

مجیدرضا مصطفوی در این نشست خبری افزود: چهار سال گذشته یک هفته در میان به ارشاد می رفتیم تا از چند فیلمنامه اجتماعی که برگرفته از زندگی کارگری بود به نتیجه ای برسیم اما متاسفانه مجوز ساخت از سوی مدیریت وقت سینما برای این فیلمنامه ها صادر نشد و در نهایت برای «انارهای نارس» مجوز ویدیویی صادر شد و این اثر را با بودجه بخش خصوصی تهیه کردیم.

وی ادامه داد: دغدغه من فیلمسازی برای مخاطب است اما نمی توانم تلخی های جامعه را به دلیل از دست دادن مخاطب در اثرم نشان ندهم.

کارگردان فیلم سینمایی انارهای نارس توضیح داد: من با این مردم زندگی می کنم و نمی توانم در فیلمم بگویم که در چهار سال اخیر همه چیز خوب بوده و دروغ و بحران وجود نداشت.

مصطفوی یادآور شد: سوژه فیلم «انارهای نارس» دغدغه من بود و فکر می کنم که انتهای فیلم قابل پیش بینی نبود.

وی درباره ریتم فیلم گفت: تمپوی درونی فیلمنامه کند است و کندی ریتم فیلم ربطی به ساختار و تدوین این اثر سینمایی ندارد. ما باید رابطه و حس گرم زندگی زوج جوان فیلم را نشان می دادیم. در تدوین مجدد 15 دقیقه ریتم فیلم تندتر می شود اما در مجموع با ریتم کند فیلم موافقم اما فیلم برای اکران باز فیلم کوتاه تر می شود.

این کارگردان کار اولی سینما افزود: در تمام دنیا می بینیم که یک بازیگر شاید جراحی بینی کرده باشد اما نقش هایی همچون انیسه در فیلم آناهیتا می تواند ایفا کند. بینی آناهیتا نعمتی برای ایفای نقش انسیه در گریم اصلاح شد و در نهایت فکر می کنم نتیجه کار مطلوب بود.

مصطفوی توضیح داد: لنگ زدن انسیه برای برقراری ارتباط نزدیک احساسی با مخاطبان بود.

وی درباره اشاره فیلم به موضوع یارانه از صدای رییس جمهوری سابق در فیلم ادامه داد: در این هشت سال روزهای خوبی نداشتیم و این مردم ملتی نیستند که با 40 هزار تومان بخواهند شرافتشان را معامله کنند.

آناهیتا نعمتی نیز در این نشست افزود: در سال هایی که در سینما حضور دارم سعی کردم گام به گام نقش های بهتری را بازی کنم و همیشه دغدغه من این بود که نقش تکراری بازی نکنم و در اثری تجربه جدیدی را داشته باشم.

وی افزود: پذیرش بازی در فیلم انارهای نارس ریسک بزرگی بود و با تمریناتی که داشتیم و تحقیق درباره نقش، سعی کردم اتفاق جدیدی در بازی هایم رخ دهد. با بازی در این اثر سعی کردم که ثابت کنم هنرپیشه ها را محدود به برخی نقش ها نکنید.

این بازیگر سینما درباره باورپذیری نقش خود توضیح داد: من این نقش را در فیلم انارهای نارس باور کردم که در آن به ایفای نقش پرداختم. ما ساعت ها به مناطق پایین شهر می رفتیم تا با دنیای شخصیت انیسه در این اثر بیشتر آشنا شویم.

نعمتی درباره لهجه اش در فیلم گفت: قرار نبود که لهجه ای بگیرم. در روخوانی به این نتیجه رسیدم که انسیه را با یک لهجه روستایی صحبت کنم از اینرو لهجه من مربوط به محل خاصی نیست.

رابعه مدنی از بازیگران فیلم نیز گفت که من نقش یک زن کهنسال که بیماری روانی داشت را بازی کردم.

پژمان بازغی نیز گفت: ما چندبار تست گریم برای نقش ذبیح زدیم و هربار که در آینه خودم را می دیدم حس می کردم هنوز با شخصیت ذبیح فاصله دارم از اینرو موهای سرم را تراشیدم تا به این شخصیت نزدیک تر شوم.

بهروز معاونیان نیز در این نشست یادآور شد: صدای این اثر سینمایی به دلیل کار گروهی همه دست اندرکاران این اثر رضایت بخش است.

روزبه رایگا فیلمبردار این اثر سینمایی نیز افزود: این اثر با دوربین فایو دی فیلمبرداری شد و محدودیت ها به کیفیت فیلمبرداری این اثر سینمایی ضربه نزد.

وی ادامه داد: انتخاب این دوربین موجب شده بود که در فیلمبرداری کار تسریع به وجود آید و فضاسازی و بازی ها ما را به این مسیر برد که حتما تصاویری را خلق کنیم که در شان فیلم و فیلمنامه باشد.

روح پروری طراح صحنه و لباس این اثر نیز توضیح داد: مهمترین مسئله ما این بود که زمان فیلمبرداری ما اردیبهشت و خرداد بود اما قصه ما می طلبید که فضا کمی سرد باشد که این در رنگ آمیزی و فضاسازی فیلم لحاظ شده بود و به هرحال تلاش کردم به عنوان طراح صحنه به حس بازیگران در این اثر کمک کنم.

قطب الدین صادقی گفت: نقش من در این اثر سینمایی کوتاه بود اما در مونتاژ هم کوتاه تر شد و اگر می دانستم اینقدر نقش من کوتاه شده اصلا بازی نمی کردم. مهم بازی نیست بلکه ریتم و ساختار کل فیلم است به نظرم این فیلم حتما باید 10 تا 15 دقیقه دیگر کوتاه شود تا ضرب آهنگ بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: فیلم محتوای انسانی و اجتماعی دارد. البته نقش بزرگ و کوچک ندارد.

این بازیگر سینما و تئاتر توضیح داد: هر شخصی که در راه اعتلای فرهنگ کمک کند کتف او را می بوسم. من جاه طلبی در سینما ندارم اما دوست دارم نقش های بزرگ در کنار افراد خوش فکر باشد که اینها امتیازات کمی نیست از اینرو هر نیروی فعال و خوش فکری را ببینم با وی همکاری می کنم.

رسول سید عربی چهره پرداز این فیلم نیز توضیح داد: یک طراحی درست حاصل تعامل کارگردان، بازیگر و گریم است و تلاش کردم که به حس بازیگران در گریم کمک کنم.

ناصر فصیحی مسوول جلوه های ویژه این اثر نیز افزود: برای نخستین بار تغییر روی چهره بازیگران از طریق جلوه های ویژه اتفاق افتاد و تجربه ای در این زمینه وجود نداشت که این امر کار ما را دشوارتر می کرد.

منبع: cinemaema.com
به روز شده در تاریخ: سه شنبه 22 بهمن 1392 ساعت 3:07:53

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

نشست خبری فیلم انار های نارس

تمـــــــــاشــــاخــــانـه

جوایز کسب شده توسط سینمای ما
جوایز کسب شده توسط سینمای ما