سينمای ما - در خبرها آمده بود - 1 / در باب فیلم ساختن کریمی و نساختن تقوایی و استعفای معلم
پنجشنبه 14 آذر 1387 - 10:33
اخبار:      • رضا کیانیان از بازیگری گفت؛ / فرمان اول: بازیگر باید خودش را بشناسد      • مدیر عامل موسسه توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اعلام کرد؛ / 100 هزار نفر به این جا آمده‌اند اما هنوز فعالیت‌مان آزمایشی‌ است      • هیئت‌های انتخاب سه بخش جشنواره فیلم فجر کارشان را شروع کردند      • فهرست و مشخصات فیلم‌های سینمایی تعطیلات آخر هفته، / از جود لاو تا بن کینگزلی و کریس کریستوفرسون در آخر هفته سیما      • علاقه‌مندان سینما خوشحال باشند؛ / ماهنامه دنیای تصویر یک بار دیگر مجوز انتشار گرفت      








نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
«شوالیه تاریکی» در صدر 100 فیلم برتر سال 2008 تایمز
«کنگ فو پاندا» نامزد 16 جایزه شد، از «وال-ای» هم بیشتر
نامزدهای جایزه اسپیریت (اسکار مستقل‌ها) اعلام شد
مستقل‌های انگلیسی‌ «میلیونر اسلمداگ» و كارگردانش را برگزیدند
شایعاتی درباره فیلم زندگینامه یان فلمینگ: دی‌کاپریو حتما، ران هاوارد شاید
شایا لابوف و «همدست»اش
تهیه‌کنندگان به بازیگران نامه دادند: اعتصاب به ضرر شماست
گیلرمو دل‌ترو «هابیت»اش را 370 روزه تمام می‌کند
بالاخره اسکاری‌ها اکران می‌شوند
پدرخوانده هندی سوم هم با آمیتاب باچان ساخته می‌شود
امپایر 100 شخصیت برتر تاریخ سینما را برگزید/ تایلر دردن «باشگاه مشتزنی» بهترین است
«استرالیا» یادآور سینمای حماسی، باز لورمان یادآور دیوید لین


آتش سبز


  (13 رأي)

کارگردان:
محمدرضا اصلانی
-------------------------------------
خواستگار محترم


  (5 رأي)

کارگردان:
داود موثقي
-------------------------------------
دلداده


  (10 رأي)

کارگردان:
قدرت الله صلح میرزایی
-------------------------------------
چار چنگولی


  (10 رأي)

کارگردان:
سعید سهیلی
-------------------------------------
محیا


  (122 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 تحلیل اصغر فرهادی از سی سال سینمای پس از انقلاب؛ / اگر «دایره زنگی» با همان پایانی که من برایش نوشته بودم اکران می‌شد......
 گزارش «جهان» از دلایل توقیف «نسل جادویی»؛ / هدیه تهرانی نمی‌تواند آن سوی دیوار را ببیند. این معجزه است...
 حرف‌های محمدرضا گلزار درباره فعالیت‌های اخیرش در ورزش و روزنامه نگاری؛ / رئیس فدراسیون والیبال: این جا خانه اول گلزار است...
 هواداران هدیه تهرانی همچنان منتظرند و خبری نیست/خبرنگار «سینمای ما» پی‌گیری می‌کند؛ / اکران «شبانه» باز به تعویق افتاد...
 به همراه گفتگوهایی با جواد نوروزبیگی، فرهاد اصلانی و مهراوه شریفی‌نیا؛ / گزارشی از پشت صحنه سریال «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند...
 تازه‌ترین خبر؛ / حمید فرخ‌نژاد فردا مهمان برنامه دو قدم مانده به صبح است...
 یادداشت نویسنده «سینمای ما» در حمایت از برنامه‌ای که زردش خواندند؛ / افشاگر...
 گزارشی کامل درباره شرایط امروز اکران «به رنگ ارغوان»؛...
 حرف های مسعود کیمیایی در روزنامه فرهنگ آشتی درباره فعالیت های سینمایی این روزهایش: / «به من و داریوش مهرجویی می‌گویند بیایید درباره تهران فیلم مستند بسازید و آن وقت طرح‌های سینمایی‌مان را بلاتکلیف نگه می‌دارند»...
 بخشی از گفتگوی مصطفی جلالی‌فخر با آیدین آغداشلو درباره سینمایی‌نویسان جوان و سینماگران هم‌نسل‌‌اش؛ / نه کیمیایی روشنفکر است، نه مهرجویی و نه کیارستمی...
 عکس‌های تنهایی؛ / نمایشگاه عکس رضا کیانیان ...
 بازتاب‌های حضور محمدرضا گلزار به عنوان مربی والیبال در روزنامه‌های ورزشی؛ / گلزار: کجایش عجیب است؟ ...
 فروتن، اسکندری، شاهرخ‌شاهی، ابر، عبدی، مصفا و... / 15 گفتگو با 15 بازیگر سینمای ایران / کجا بازی می‌کنید؟ پیشنهاد جدیدی دارید؟ ...
 حرف‌های مجیدی در برخورد با دانشجوهایی که عکس سروش در دست داشتند...



گزارش
 حرف‌های محمدرضا گلزار درباره فعالیت‌های اخیرش در ورزش و روزنامه نگاری؛ / رئیس فدراسیون والیبال: این جا خانه اول گلزار است...
 یادداشت‌های هفتگی امیر قادری -24؛ / همه‌اش ده سال هم نشد...
 تحلیل اصغر فرهادی از سی سال سینمای پس از انقلاب؛ / اگر «دایره زنگی» با همان پایانی که من برایش نوشته بودم اکران می‌شد......
 گزارش مفصل «فرهنگ آشتی» از دلایل لغو مجوز گروه «دارکوب»؛ / دارکوب‌ها به لانه بازمی‌گردند...
 به همراه گفتگوهایی با جواد نوروزبیگی، فرهاد اصلانی و مهراوه شریفی‌نیا؛ / گزارشی از پشت صحنه سریال «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند...
 بخشی از گفتگوی مصطفی جلالی‌فخر با آیدین آغداشلو درباره سینمایی‌نویسان جوان و سینماگران هم‌نسل‌‌اش؛ / نه کیمیایی روشنفکر است، نه مهرجویی و نه کیارستمی...
 پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره فیلم فجر بر اساس فیلم‌های که تاکنون تقاضای شرکت داشته‌اند ...
 گزارش تولید پروژه پرخرج «ملک سلیمان»؛ / همه چیز درباره جلوه‌های ویژه کامپیوتری این فیلم...
 مروری بر زندگی و آثار احمد آقالو/گفته‌های همکاران و دوستان‌اش درباره او؛ / آقالو: «باید جامعه‌مان را زیر ذره‌بین بگذاریم، کارمان نتیحه خواهد داد» ...

آرشيو...



در خبرها آمده بود - 1
در باب فیلم ساختن کریمی و نساختن تقوایی و استعفای معلم
در باب فیلم ساختن کریمی و نساختن تقوایی و استعفای معلم


سینمای ما- در خبرها آمده بود: «دولت قرقيزستان قصد دارد يكي از قله‌هاي كوهستان "تين شان" را به‌نام چنگيز آيتماتوف نام‌گذاري كند.» داغ دل ما تازه شد. فکر می کنید نام گذاری یک قله با نام یک نویسنده بزرگ چه سودی دارد؟ شاید برای رسم رایج کشور ما قدردانی از هنرمندان یک سرزمین با این نامگذاری ها معنا و مفهومی نداشته باشد. همه این ماجرای بامزه را می دانند که شهرک سینمایی ای که به همت سینماگر گرانقدر علی حاتمی به سرانجام رسید و بخش بزرگی از وجودش را مدیون اوست به نام غزالی نامیده می شود.جدا از شوخی و تعارف، تا به حال کسی پاسخ نداده که این نام گذاری بد سلیقه و بی مورد به کدام دلیل است و حاضر هم نیستند کوتاه بیاییند و تجدید نظر کنند. چرا مثلا این شهرک را به نام ابوریحان بیرونی یا امیرکبیر یا علی دایی یا حسین رضا زاده نامگذاری نکرده اند؟


در دو خبر آمده بود: «نیکی کریمی سومین فیلم بلند سینمایی اش را می سازد»/ «ناصر تقوایی 67 ساله شد و پنج سال است که فیلم نساخته ...» چند نفر شما دو فیلم قبلی خانم کریمی را دیده اید؟اصلا این فیلمها برای کجا ساخته می شوند؟ با کدام سرمایه و برای چه؟ قرار است چه کسی اینها را ببیند؟ چقدر نفوذ عوامل جانبی و لابی های جشنواره ای در ساخته شدن این جور فیلمها موثر است؟آن هم در شرایطی که بهترین فیلمسازان ما سرمایه برای کارشان ندارند و هیچ حمایت فرهنگی دولتی هم از چهره های شاخص سینمایی نمی شود و در شرایطی که مهرجویی و تقوایی و پناهی و... به هزار دلیل و مشکل نمی توانند فیلم بسازند... چگونه می شود یک فیلمساز اندیشمند و گرانمایه چون تقوایی پس از فیلم درخشان و ماندگار کاغذ بی خط که یکی از فراز های سینمای ایران است با هیچ پیشنهاد و حمایتی برای ساخته شدن فیلم بعدی اش روبرو نمی شود. چرا پرویز شهبازی پس از شاهکار نفس عمیق بعد ازمدتی طولانی فرصت پیدا می کند فیلم جدیدش را بسازد .مقایسه حال و روز سینماگران ما با فیلمسازان جوان سینمای جهان هرجند خالی از اشکال نیست ولی جالب و بامزه است ، سودربرگ که حالا البته چندان جوان نیست در طول بیست سال، بیش از بیست فیلم بلند و فرانسوا ازون در مدت دوازده سال دوازده فیلم بلند ساخته اند.به نظر شما در روزگار فیلمهای کسالت بار و بی نبوغ سینمای ایران و در در جازدن یا پس گرد بزرگان سینما و یا فیلم نساختشان چند سال دیگر باید بگذرد تا مثلا جوان خوشفکر و باهوشی چون مهدی کرم پور فیلم بعدیش را بسازد تا شاید باز هم شاهد یک شیوه و شگرد نو در روایت سینمای ایران باشیم. تا گوشه ای از طراوت سینمای بازیگوش و جستجوگر را در آن ببینیم.تا هنوز روح و روان مهدی پیر و خسته نشده .


در خبرها آمده بود،:علی معلم از دییری جشن خانه سینما استعفا کرد و امین تارخ جایگزین او شد. » باید از علی معلم گفت که با استعفای خود اعتراضش به شرایط موجود سینما و نشریات سینمایی را نشان داد و کارش ارزشمند و تحسین برانگیز بود.اعتراض در ساحت فرهنگ باید همین قدر متین و حساب شده باشد و دور از تشویش و هیاهو. درود بر او.


در ادامه در خبرها آمده بود: «امین تارخ گفته عسگرپور با ايثار و ازخودگذشتگي دهمين مديرعامل خانه‌ي سينما شده است. »من هم همصدا با تارخ به نوبه خود وظیفه خود می دانم نخست از سوی دوستداران سینما از این همه ایثار و از خود گذشتگی سپاسگزاری کنم و بعد از زحمت های رضا میرکریمی تشکر کنیم که با امکانات هرچند اندک خود شرایطی فراهم کرد که چند فیلمساز بزرگ برای پروژه فرش ایرانی پشت دوربین بروند و پروژه هایی برای فیلمهای برگزیده سینمای ایران و کارگردانان سینمای ایران تدارک دید که روی هم رفته چیز بدی نشد. هرچند پخش تلویزیونی شان خالی از مشکلات همیشگی نبود و خیلی ها را ناراضی کرد.


در خبرها آمده بود: «سخنگوي انجمن سينماداران خواستار نمايش فيلم هاي روز خارجي در سينماها شد.» واقعا خیلی دوست دارم یک روز پرونده ای جذاب و خواندنی تشکیل شود که در آن با فیلمسازانی که فیلمهایشان در کشورمان در سینما یا تلویزیون پخش می شود مصاحبه شود و نظر آنها را درباره تغییرات اعمال شده در فیلمشان بدانیم.البته باید اقدامات پیشگیرانه برای فوران و جنون احتمالی شان بعد از دانستن ماجرا را هم به عمل بیاوریم. ما جامعه ای ارزشمند داریم که نمی توانیم فیلمهای بی ارزش و سخیف غیر ایرانی را نشان دهیم و واقعا چه لزومی دارد فیلمی را که نمی توانیم نشان دهیم دستخوش تغییر کنیم و داستانش را عوض کنیم تا قابل پخش شود. گیریم دو بخش از یک فیلم به اصطلاح صحنه داشته باشد و بقیه بخشهایش نداشته باشد. مگر خودمان را می خواهیم گول بزنیم؟ کسی که در فیلمش صحنه قرار می دهد حتما تفکر آلوده و ضد ارزشی اش در جای جای فیلم جریان دارد و واقعا باید از نمایش اینگونه فیلمها پرهیز کرد.معلوم نیست که چه اصراری داریم فیلمهای بی ارزش و سخیفی همچون اتاق پسر، 1408، بیست و سه،هامون و... را با تغییر کامل داستان نمایش دهیم . البته آشکار است که ما حق مسلم داریم که هر اثر هنری را تغییر بدهیم و گوهره اش را عوض کنیم و این خیلی بدیهی است ولی من به عنوان یک دلسوز دوستدار فرهنگ هشدار می دهم که پخش همان تکه های باقیمانده یا مسخ شده این فیلمها هم اثرات بسیار بدی بر جوانها و فرهنگ ما می گذارد و باید از نمایش اینگونه فیلمها به معنای مطلق جلوگیری به عمل آورد. با این کار می توانیم قدرت سینمای خود را به دنیا نشان دهیم و به زودی شاهد فتح گیشه های اروپا و آمریکا با فیلمهایی چون تلافی و توفیق اجباری و کلاغ پر باشیم.



منبع خبر : سینمای ما
شنبه,22 تیر 1387 - 1:19:6

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

مانی
شنبه 22 تير 1387 - 11:39

خانم کریمی عرضه دارد و آقای تقوایی ندارد. خانم کریمی فیلم هایش را با بودجه کم و وقت محدود به سرانجام می رساند ولی آقای تقوایی بابت شلختگی اش در تولید دو فیلم آخرش را نا تمام رها کرده. و این که اغلب ما فرصت دیدن کارهای خانم کریمی را نداشته ایم صرفا مربوط می شود به عدم صدور پروانه نمایش برای این فیلم ها. منصف باشید.

farshid
شنبه 22 تير 1387 - 12:16

سینما جایی نیست که با بخشنامه و ابلاغیه بتوان شرایط ساخت فیلم برای تعدادی از فیلمسازان را فراهم کرد و با نگاهی سلیقه ای دیگران را از گردونه خارج کرد .

این که تقوایی کم کار است و هنوز فیلم بعدی خودش را نساخته ارتباطی به ساخت فیلم نیکی کریمی ندارد .هر چند همه ی دوستداران سینما همیشه مشتاق دیدن اثار جدید فیلمسازان عزیزی مثل تقوایی یا بیضایی و ... هستند ولی این موضوع نباید با تنگ نظری به ساخت فیلم توسط فیلمسازان دیگر منجر شود.

یک شب فیلم اول نیکی کریمی با تهیه کنندگی جهانگیر کوثری ساخته شد فیلمی که اگر دیده نشد باید دلیل ان را در ممیزی های بی رحمانه و مشکلاتی که سر اکران یا عدم اکران فیلم بوجود امد جستجو کرد نامه ی سر گشاده ی نیکی کریمی به مسوولین وقت در ان زمان دلیل مستندی بر اصرار فیلمساز بر دیده شدن فیلمش است هر چند توفیق فیلم در جشنواره کن و جشنواره های متعدد خارجی نباید با تنگ نظری مواجه شود.

کریمی در مصاحبه های مختلف در باره ی فیلم حرفهای زیادی زد و بدون نا امیدی از شرایط بوجود امده در باره ی ان به سرعت سراغ فیلم دوم خود رفت.

فیلم چند روز بعد با سرمایه ی تهیه کننده ی داخلی و بازی خود کریمی ساخته شد و تا امروز در مسیر اکران قرار نگرفته است

مشکلات اکران فیلم ها بحث مفصلی است که کاش دوستان عزیز با نگاهی منصفانه در باره ی ان بحث می کردند.

به نظرم فضای سینما باید به صورتی باشد که همه بتوانند از امکانات موجود استفاده کنند همه فیلم خودشان را بسازند و فیلمها دیده شوند به نظرم مشکلات کم کاری بعضی فیلمسازان را نباید به گردن کسانی انداخت که دارند فیلم خودشان را می سازند

farshid


شنبه 22 تير 1387 - 17:2

جانا سخن از زبان ما می گوئی!

(خدایی جای شکلک های بلاگفا اینجا خالیه!)

****
شنبه 22 تير 1387 - 19:59

چرا فیلم های خانم کریمی را این قدر ضایع کرده اید ایشان هم بازیگر بزرگی است و هم کارگردان بزرگی می شود به جای حمایت چرا تخریب می کنید مگر ایشان با اولین فیلمشان در کن حضور نداشتند؟

SALAR
يکشنبه 23 تير 1387 - 0:33

بعد از خوندن نامه ی آقای فرهادی این اولین باری بود که از خوندن مطالب سایتتون لذت بردم .......


دوشنبه 24 تير 1387 - 23:20

خانم کریمی کارگردان بزرگیه؟جک سال بود واقعا

چند روز بعد قشنگه؟

کسی ایشونو ضایع نمیکنه ایشون ضایع هستند

اگر دست ما بود که به چند روز بعد تمشک هم می دادیم

فیلم از این مزخرف تر هم مگه میشه؟

فیلم ساخته بود که از اول تا اخرش خودش ژست بگیره و قدم بزنه و سیگار بکشه همین

خود شبفته است بنده خدا

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 1.02048492432 seconds.