download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • متن كامل نامه را فقط در "سينماي ما" بخوانيد: پگاه آهنگراني به فرج‌الله سلحشور پاسخ داد
    امثال شما ترسناک هستید و امثال ما می‌ترسیم

  • سيدعلي ضيا مجري جديد «ماه عسل» از احسان عليخاني ياد كرد: او بايد اين برنامه را اجرا مي‌كرد اما ...
    مي‌دانم كه خيلي از شما مرا دوست نداريد!

  • هديه اختصاصي حامد بهداد به كاربران سايت "سينماي ما"
    قطعه «سرو چمان من» برگرفته از غزل حضرت حافظ را با آهنگسازي و خوانندگي حامد بهداد فقط اين‌جا بشنويد

  • دست‌ودل‌بازي شبكه سه براي فرار از حواشي حذف «ماه‌عسل»: بنيامين بهادري، محسن یگانه و محسن چاوشی پيش از افطار ترانه مي‌خوانند
    علي ضيا «با اجازه خدا» جاي «ماه عسل» احسان عليخاني را مي‌گيرد

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ فيلم‌برداري فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا متوقف شد
    فريبرز عرب‌نيا از بازي در نقش شهيد چمران كنار رفت/ تلاش براي انتخاب بازيگر جايگزين آغاز شده است

  • فرج‌الله سلحشور باز هم به حيثيت سينماي ايران حمله كرد: افسارگسیختگی به بن‌بست رسيد
    33 سال نادیده‌گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون حاصلی جز دریدگی نداشت/ خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت

  • گالري عكس ليلا حاتمي در كن 2012 كه به شايستگي بازيگران زن ايراني را نمايندگي كرد
    ليلا حاتمي جایزه بزرگ هیات داوران بخش مسابقه فستيوال كن را اهدا كرد

  • چگونه آموختیم رضا عطاران را دوست بداریم؟
    چرا ما شاهد یک اسکار شیرین برای سینمای کمدی خودمان نباشیم؟!

  • تحلیل عجیب يك سایت اصولگرا درباره جاذبه‌هاي جنسي آشپزي در تلويزيون + 15 تصوير از بفرماييد شام ايراني
    برنامه‌های آشپزی مدرن تلویزیون یا پورنوگرافی غذایی

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند

  • حرف‌هاي تازه‌اي از حسين فرحبخش درباره بازيگري سينما و تلويزيون
    فريبرز عرب‌نیا تمام شد، به عرب‌نیا که نمی‌گویند ستاره/ مهناز افشار را به واسطه داستان‌های خوب بازیگر کردم/مصطفي زماني پديده نمي‌شود، چون در فیلم‌های خنثی بازی کرد

  • سه بازيگر معتبر تئاتر، سينما و تلويزيون ايران در فاصله سه روز تولدشان را جشن گرفتند
    عزت‌الله انتظامي 88 ساله شد، رضا كيانيان 61 ساله و پرويز پرستويي 55 ساله

  • باز هم حواشي مجري‌گري محمود شهرياري خبرساز و موضوع بحث و محل اعتراض شد
    همسر شما شبيه چه ميوه‌اي است؟!

  • بدا به حال سينماي ما يا خوشا به حال اين نماينده مجلس افغان؟!
    شباهت محمدرضا گلزار و نماينده مجلس خبر داغ سينمايي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي‌ست

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • تعريف و تلقي ساده‌انديشانه مدير مركز گسترش سينماي تجربي از "فيلم تجربي" حيرت‌آور و تاسف‌بار است
    «لاله» یک کار تجربی است، چون برخی صحنه‌های فیلم با هلی‌شات و تصویربرداری با هلی‌کوپتر همراه است که تجربه تازه‌ای در سینمای ایران است!

  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست

  • Top Site Banner
    گفت‌وگو
  • مجری جدید «ماه عسل» ۱۵ شب فرصت می‌خواهد تا خودش را در اجراي برنامه ثابت کند؛ 180 هزار تماس تلفنی و پیامک در شب اول
    احسان علیخانی برای اثبات برنامه «ماه عسل» زحمت زیادی کشیده است/ حتی کسانی که با حضور من مخالف بوده‌اند، «ماه‌عسل» را دیدند
  •  
  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست
  •  
  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه
  •  
  • امیرحسین علم‌الهدی از عقب‌ماندگي تبليغات سينمايي و گسترش تاثير اينترنت در تبليغات مي‌گويد
    هر ایرانی در سال ۹۱ فقط ۱۰ دقیقه فیلم می‌بیند/ با اين اتحاديه تهيه‌كنندگان به سمت سينماي كوچه‌اي مي‌رويم/قد آدم‌های بلند را کوتاه می‌کنند تا پخش‌كننده موفق‌ با دوستان نابلد هم‌سطح شوند
  •  
  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم
  •  
  • امين حيايي از شرايط بازيگري اين روزهاي سينماي ايران مي‌گويد + سركشي به زندگي خصوصي امين حيايي و نيلوفر خوش‌خلق
    کناره گیری امین حیایی از سینما؛ واقعيت يا شايعه و بازارگرمي؟
  •  
  • رضا عطاران از «خوابم مياد» و تجربه كارگرداني در سينما مي‌گويد
    به‌صورت مادرزادی‌ بخصوص از ناحیه مادر‌ در من اتفاق افتاده که سوءاستفاده نکنم!/ به نقطه‌اي رسيده‌ام كه اصلاً متوجه نمی‌شوید دارم بازی می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • عكس‌هاي پيام نيكفرد را در "سينماي ما" ببينيد: اشك‌ها و تشويق‌هاي بلند شاگردان براي استادشان كه جز تئاتر زير هيچ پرچمي نرفت
    سمندريان مي‌گفت اگر گاليله را اجرا نكنم دستم از قبر بيرون مي‌‌ماند؛حالا همه دست‌هايمان را بالا ببريم/ دو روز ديگر پشت اين تريبون‌ها نگوييد حيف كه بهرام بيضايي و دكتر رفيعي ....

  • يك بازيگر ديگر به مرجع قضايي معرفي شد؛ اين‌ بار با 51 درصد الكل در خون
    پليس تهران بازيگر تئاتر، تلويزيون و سينما را به اتهام شرب خمر دستگير كرد

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • فقط محض كنجكاوي بخوانيد
    بازيگر محبوب‌تان كجا دنيا آمد؟ چند ساله است؟ مدرك تحصيلي‌اش چيست؟

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • 48 ساعت محاصره و آزاد‌سازی پاوه در «چ»
    اولین تصاویر از فیلم جدید حاتمی‌کیا رونمايي شد

  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم

  • زندگي و آثار بزرگ‌مرد تئاتر ايران؛ از تأسیس هنرستان هنرهای دراماتیک و دانشکدهٔ تئاتر دانشگاه تهران تا ترجمه و اجراي متون كلاسيك دنياي نمايش
    نگاهي به فهرست پرشمار شاگردان حميد سمندريان كه همه سرمايه بازيگري ايران است: سياهه نام‌ها مبهوت‌كننده است

  • از طريق لينك متن ارسالي براي سايت "سينماي ما" اعلام شد
    محمدرضا گلزار شايعه تاييد حكم مجازات شلاق را تكذيب كرد

  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه

  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است

  • عزت‌الله انتظامی از بهروز غريب‌پور و اپرای عروسکی «حافظ» مي‌گويد
    گلشیفته گفت چرا گریه می‌کنید، این‌ها عروسک هستند

  • بازيگران نسل طلايي از حمید سمندریان می‌گویند: حرف‌هايي از عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، علي نصيريان، محمدعلي كشاورز، داود رشيدي
    رضا كيانيان در سوگ سمندريان نوشت: «هم می‌دانست دارد می‌میرد و هم به مرگ لبخند می‌زد»

  • یادداشت علیرضا داوود‌نژاد برای لیلاحاتمی: توصیه‌ای به «لیلا»
    مبادا فشار‌ها او را هم مجبور به مهاجرت کند

  • اختصاصي سايت "سينماي ما": دو بازيگر «خوابم مي‌آد» در مقابل هم از همكاري در سينما و بازيگري كمدي حرف زدند
    گفت‌وگوي تصويري رضا عطاران و مريلا زارعي را تماشا كنيد

  • گزارش تصويري حضور موفق «پله آخر» در مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    لیلا حاتمی، علي مصفا، عسل و مانی مصفا، علیرضا آقاخانی و فردین صاحب‌الزمانی در جشنواره كارلو ويواري

  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم

  • توضیح محمود شهریاری و خبرگزاري مهر درباره یک خبر/ رفع ابهام و انتقادهاي كاربران سايت "سينماي ما"
    امیر جعفری و همسرشان در دهه گذشته مهمان برنامه‌های شبکه تهران نبوده‌اند

  • News
  • این پروژه کاملا توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تولید مي‌شود
    شش كارگردان نسل جدید سینمای ايران درباره خليج فارس فيلم مي‌سازند
  •  
  • واكنش اهالي سينماي ايران به توليد فيلم زندگي لاله صديق با حمايت نهادهاي دولتي
    بهتر است چنین بودجه‌هایی را هزینه 10 کارگردان جوان کنند که آینده و سرمایه این کشور هستند/ مسئولان باید پاسخگوی بیت‌المال باشند/ زندگی کوروش كبير مهم‌تر است يا زندگی یک دختر رالی‌کار؟
  •  
  • «ماه عسل» با طعم بنیامین و رضا صادقی + ايرج و فرزاد فرزين و علي لهراسبي در سريال‌ها
    صداي كدام خوانندگان روي تيتراژ سريال‌ها و برنامه‌هاي ماه رمضان شنيده مي‌شود؟
  •  
  • موافقت ضمني رئيس دولت با ساخت پروژه چند ميلياردي «لاله» توسط مدير دکور، نورپردازی و فیلمبرداری ميزگردهاي رييس‌جمهوري
    اسي نيك‌نژاد مدیر هنری و از اعضاي اصلی تیم همراه محمود احمدي‌نژاد در نيويورك بود
  •  
  • انتقاد شدید جامعه اصناف به‌خاطر استفاده سیاسی از کارت‌های بیمه سینماگران
    بیمه هنرمندان ابزاری برای بازی‌های سیاسی ‌شده است/ صنوف سینمایی ايران چیزی به عنوان هیات ساماندهی صنوف را به رسمیت نمی‌شناسند
  •  
  • اعتراض کانون کارگردانان و شورای عالی تهیه‌کنندگان به اساسنامه جدید
    اساسنامه سازمان سینمایی، سند نابودی اصناف و مهر پایانی‌‌ بر فعالیت بیست ساله صنوف سینمایی است
  •  
  • آمار و جدول فروش اكران سينماها + برنامه نامنسجم اکران ماه رمضان
    فروش ۱۵ میلیون تومانی فیلم میلیاردی سينماي ايران/ «خوابم مياد» در آستانه فروش دوميلياردي
  •  
  • خبر ناخوش ديگري از اوضاع نابسامان سينما: مزایده اموال منقول هدیه تهرانی به موجب رای دادگاه عمومی تهران به‌دليل صدور چك بلامحل
    حواشي نمايشگاه عكس سال 1388 تمامي ندارد؛ چوب حراج به تابلوهاي ستاره زن سينماي ايران براي 463256270 ریال!
  •  
  • گزارش توليد و تصاوير پشت‌صحنه «رسوايي»؛ فيلم تازه مسعود ده‌نمكي سوژه‌اي ممنوعه دارد؟
    ادعاي عجيب بازيگر «رسوايي»: وقتی قیصر در هیأت یک زن به سینما می‌آید
  •  
  • براي احترام به حقوق معنوي، تيزر فيلم را سايت اختصاصي «بوسيدن روي ماه» ببينيد + نشاني دسترسی به تیزر
    پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی از 5 مهر به سینماها مي‌آيد
  •  
  • سانس‌های ویژه سینما‌ها برای ماه رمضان آغاز شد
    چه فيلم‌هايي در طرح اذان تا اذان نمايش داده مي‌شود؟
  •  
  • اخبار و عکس‌های تست گریم فيلم سينمايي «فرزند چهارم»
    مهدی هاشمی، حامد بهداد و مهتاب کرامتی در سفری به آن سوی آفریقا
  •  
  • گزارش و فهرست تولیدات سینمایی ايران تا اول مرداد را مرور كنيد
    چه فيلم‌هايي آماده نمايش است، چه فيلم‌هاي در حال توليد؟
  •  
  • پرويز پرستويي هم شايعه كناره‌گيري از بازيگري و روي آوردن به كشاورزي را تكذيب كرد، هم پيشنهاد دستمزد 600 ميليوني حاتمي‌كيا را
    روی بازیگری تعصب دارم/ چرا به این‌جا رسیدیم که برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت‌فروشی کند؟
  •  
  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست
  •  
  • گلايه‌هاي دختر خسرو شکیبایی‌ و ماجراي خانه‌نشين شدن او پس از فوت همسرش
    جوری با من برخورد شد که انگار هیچ نسبت خونی با خسرو شکیبایی نداشتم
  •  
  • تکذیب خبر روابط عمومی شبکه دو سیما
    احسان علیخانی قصد ندارد برای تلویزیون سریال تهیه کند
  •  
  • حبیب کاوش جزییات اکران ماه رمضان را اعلام کرد
    قیمت بلیت سینما از ساعت 9 شب به بعد نیم بها خواهد بود
  •  
  • واكنش تند كارگردان و سرمايه‌گذار فيلم «همه چي آرومه» به ‌اعتراض خواننده «همه چي آرومه»: دو سال صبوری کردم ولي ...
    اگر ممنوع‌الکار هستم صدای من روی این فیلم‌ها چه می‌کند؟!/ در فیلم اثری از شعر و موسیقی و ترانه ایشان وجود ندارد!
  •  
  • فيلم همايون اسعديان پنجم مهر اكران مي‌شود
    «بوسیدن روی ماه» برای نمايش عمومی كوتاه شد
  •  
    worldnews
    amar
    بازديد امروز: 121737
    بازديد ديروز: 260788
    متوسط بازديد هفته گذشته: 276726
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 419758684

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat



     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما- حسین پاینده در جلسه نقد رمان «چراغ‌ها را من خاموش‌ می‌کنم» ادعا كرد كه فیلم «به همین سادگی» ساخته سیدرضا میرکریمی وامدار رمان زویا پیرزاد است. چهارمین نشست بازخوانی رمان‌های شاخص ادبیات معاصر ایران با محوریت ...
    سينماي ما- «بیخود و بی جهت» آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی که نمایش آن در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدان روبرو شد، به‌رغم انجام اصلاحات همچنان براي دریافت پروانه نمایش بلاتکلیف است. حدود دو ماه می شود که کارگردان فیلم اصلاحات وارده از سوی اداره نظارت را ...
    سينماي ما- به‌رغم اين‌كه تهيه‌كننده «چ» وجود هرگونه اختلافي ميان بازيگر و كارگردان فيلم را به‌طور كامل تكذيب كرد، اما حرف‌هاي پژمان لشکری‌پور رابط فرهنگی پروژه سینمایی «چ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس درباره تعطیلی فیلم و تغییر بازیگر نقش چمران حرف‌هاي ديگري زد كه با تكذيب مطلق تهيه‌كننده تناقض داشت؛ لشکری‌پور در پاسخ به این سوال که این دعوایی که از آن صحبت می‌شود صحت دارد یا خیر، گفت: ...
    goldiran
    Main News
     
    سينماي ما- مدیر پخش و بازاریابی سازمان سینمایی سوره از عملکرد شورای صنفی و ادامه رفتارهای غیرقانونی آن انتقاد کرد. غلامرضا فرجي گفت: اقدامات اخیر شورای صنفی نمایش ادامه روندی است که از آغاز سال شروع شده و همچنان از سوی این شورا دنبال شده است، در حالی که حوزه هنری تلاش می‌کند بدون حاشیه‌سازی فعالیت‌هایش را ادامه دهد، در ماه‌های اخیر هر اقدامی از سوی حوزه با واکنشی مغرضانه از ...
     
    سينماي ما- در پی انتشار خبر بودجه 5 میلیاردی و دفاع مسئولان سینمایی وزارت ارشاد برای فیلم اسدالله (اسي) نیک نژاد ، منوچهر محمدی از تهیه کنندگان سینمای ایران در یادداشتي با نقل يك خاطره نسبت به تغيير رويه جواد شمقدري واكنش نشان داد. شمقدري روزهاي اخير در پاسخ به انتقاد حسين شريعتمداري از توليد فيلم «لاله» درباره دختر رالي‌باز ايراني، از اين موضوع و فيلم به‌شدت دفاع كرد. خاطره‌ منوچهر محمدی مربوط به شش سال قبل و مربوط به دیدار...
     
    سينماي ما- پخش آيتم هجو اتاق خبر به دليل زن‌پوشي يكي از بازيگران برنامه «خنده بازار» در روزهاي اخير در رسانه‌ها خبرساز شد و اين حركت تلويزيون را كه تا كنون از تابوها و ممنوعه‌ها بود، به نقد و تحليل كشاندند. اين اتفاق در شرايطي بود كه برخي از چهره‌ها و رسانه‌هاي اصول‌گرا به زن‌پوشي در سينماي ايران انتقاد داشتند و زن‌پوشي اكبر عبدي در «آدم برفي» و «خوابم مياد» كه اين روزها روي پرده سينماهاست، هميشه ...
     
    سينماي ما- حسین پاینده در جلسه نقد رمان «چراغ‌ها را من خاموش‌ می‌کنم» ادعا كرد كه فیلم «به همین سادگی» ساخته سیدرضا میرکریمی وامدار رمان زویا پیرزاد است. چهارمین نشست بازخوانی رمان‌های شاخص ادبیات معاصر ایران با محوریت ...
     
    سينماي ما- در حالی که شنیده می شد احمد میرعلایی از دبیری جشنواره کودک استعفا داده اما امروز و طی حکمی که از طرف وی برای جعفر گودرزی صادر شده و او به عنوان مدیر روابط عمومی جشنواره کودک معرفی گردید، مشخص شد که میرعلایی برای آخرین بار هم که شده دبیری جشنواره کودک را پذیرفته است. میر‌علایی در حکم جعفر گودرزی آورده است:...
     
    سينماي ما- برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» با محویت گفت‌وگوی صمیمانه با هنرمندان عرصه موسیقی،‌ سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در خصوص نوع نگاهشان به زندگی و حال و هوای درونی‌شان به روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. «گفت‌وگوی تنهایی» در 30 قسمت برای پخش از شبکه چهار سیما در ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده و تاکنون...
     
    سينماي ما- «بیخود و بی جهت» آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی که نمایش آن در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدان روبرو شد، به‌رغم انجام اصلاحات همچنان براي دریافت پروانه نمایش بلاتکلیف است. حدود دو ماه می شود که کارگردان فیلم اصلاحات وارده از سوی اداره نظارت را ...
     
    سينماي ما- علیرضا سبط احمدی تهيه‌كننده سينما و تلويزيون درباره اهمیت برنامه‌سازی و اکران فیلم‌های متناسب با ماه رمضان حرف‌هاي جالبي زده و راه‌كارهايي هم براي ركود فروش سينماها در ماه رمضان پيشنهاد داده است. سبط احمدي در مقاطعي به عنوان تهيه‌كننده پروژه جنجالي «لاله» در رسانه‌ها مطرح شد، ولي پس از مدتي ...
     
    سينماي ما- بهناز شیربانی:  امسال قرعه اجرای برنامه «ماه‌عسل» به نام سیدعلی ضیا افتاد، مجری که اجرای برنامه‌های موفق چون «نیمروز» را در کارنامه دارد حالا سکان اجرای یکی از برنامه‌های محبوب ماه رمضان در چند سال اخیر را به دست گرفته است. در ادامه گفت‌و‌گویي با ضیا را می‌خوانید:...
     
    سينماي ما-  این فیلم در سه ماه اخیر جایزه بهترین فیلم داستانی از داوران جشنواره واشنگتن، جایزه فیلم منتخب تماشاگران جشنواره سیاتل و جایزه بهترین فیلم بلند از داوران فریم لاین در سانفرانسیسکو را نیز دریافت کرده است. این فیلم در پی اعتراض تهیه‌کننده به رفتار...
     
    سينماي ما- سخنگوي شوراي صنفي نمايش روز گذشته در گفت‌‌وگويي اعلام كرد: با توجه به اينكه «كلاه قرمزي و بچه ننه» از نظر شورا جزو شاخصه‌هاي اعلام شده حوزه هنري براي اكران تشخيص داده نشد‌، در جهت ارج گذاشتن‌ بر ديدگاه حوزه، فيلم مذكور نمي‌تواند در سرگروه استقلال اكران شود ولي فيلم ياد شده داراي مولفه‌هاي ارزشمندي براي اكران در سينماهاي غير از حوزه هنري است و در زمان مقرر...
     
    سينماي ما- تهیه‌کننده فیلم سینمایی "لاله" تاکید کرد کارنامه کاری بازیگران هالیوودی برای حضور در این پروژه مهم است و از همین رو حضور بازیگرانی چون شون پن، رابرت دنیرو، جورج کلونی و بن‌ کینگزلی در این فیلم منوط به کارنامه کاری و اخلاق‌گرایی آنها خواهد بود. شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تهیه‌کننده فیلم سینمایی "لاله" درباره برخی اخبار غیررسمی درباره احتمال حضور بازیگران مطرحی چون جورج کلونی و رابرت دنیرو در این فیلم سینمایی گفت:...
     
    سينماي ما- هیأت ساماندهی صنوف سینمایی همزمان با انتشار اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت صنوف سینمایی در مراجع قانونی، جهت اطلاع بیشتر و روشن شدن افکار جامعه سینمایی کشور توضیحاتی ارائه داد. در پی انتشار بیانیه دو صنف سینمایی در انتقاد از اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیأت ساماندهی صنوف سینمایی هت اطلاع بیشتر و روشن شدن افکار جامعه سینمایی کشور توضیحاتی ارائه داد...
     
    سينماي ما- به‌رغم اين‌كه تهيه‌كننده «چ» وجود هرگونه اختلافي ميان بازيگر و كارگردان فيلم را به‌طور كامل تكذيب كرد، اما حرف‌هاي پژمان لشکری‌پور رابط فرهنگی پروژه سینمایی «چ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس درباره تعطیلی فیلم و تغییر بازیگر نقش چمران حرف‌هاي ديگري زد كه با تكذيب مطلق تهيه‌كننده تناقض داشت؛ لشکری‌پور در پاسخ به این سوال که این دعوایی که از آن صحبت می‌شود صحت دارد یا خیر، گفت: ...
     
    سينماي ما- محمدرضا شريفي‌نيا گفت: فردي در بين اهالي سينما توسط من با پول وارد عرصه بازيگري نشده و تا به حال در خصوص نقش فروشي به من تهمتي نزده‌اند. اين بازيگر در خصوص تاثيرات حضور بازيگران سوپر استار در فروش بالاي فيلم گفت: در شرايط كنوني شايد يك بازيگر سوپر استار بتواند در فروش فيلمي با ساختار و فيلمنامه مناسب موثر باشد؛ اما در صورت ...
     
    سينماي ما- مزایده قاب عکس‌های «هدیه تهرانی» روز گذشته در محل نگهداری قاب‌ها برگزار شد اما خریداری برای خرید آثار مراجعه نکرد. علی فرزان‌فرد‌ وکیل پرونده ‌بهزاد فراهانی‌پور‌ درباره مزایده عکس‌های هدیه تهرانی کگفت: مزایده بین ساعت 10 تا 12 در محل نگهداری آثار برگزار شد، اما هیچ خریداری برای خرید آثار خانم تهرانی مراجعه نکرد.وی در ادامه افزود: چنانچه فرد یا افرادی...
     
    سينماي ما- جنجال بر سر پروژه سينمايي «لاله» ظاهراً به جاهاي جدي و پيچيده‌اي رسيده است. اين اولين بار است كه چهره‌ها و رسانه‌هاي مختلف درباره فيلمي كه هنوز فقط در مرحله حرف و پيش توليد مقدماتي‌ست، چنين موضع‌گيري هايي مي‌كنند. با اين‌كه اغلب انتقادها و واكنش‌هاي تند و مخالف از سوي رسانه‌ها و چهره‌هاي اصول‌گرا بوده، مديريت سينمايي و مسولان در كنار برخي سينماگران  ارزشي به دفاع از اين طرح و كارگردان پر حاشيه‌اش ادامه مي‌دهند...
     
    واكنش‌هاي كاربران "سينماي ما" به اين خبر غيرمنتظره را در بخش كامنت‌ها پي‌گيري كنيد؛ نظر شما چيست؟
    سينماي ما- طبق شنيده‌هايي كه هنوز رسماً از جانب گروه توليد فيلم تاييد نشده، اختلاف شديد ميان كارگردان و بازيگر نقش اول فيلم «چ» باعث تعطيلي موقت فيلمبرداري شد. بنا به خبرهاي رسيده، ظاهراً فريبرز عرب‌نيا پس از بروز مشكلات و اختلافاتي با كارگردان و گروه توليد و برنامه‌ريزي درباره ...
     
    سينماي ما- شفیع آقامحمدیان گفت: مجموع اطلاعاتی که تاکنون درباره این پروژه سینمایی از سوی بنیاد فارابی منتشر شده کذب محض است و واقعیت ندارد... هزینه پنج میلیاردی در مقیاس با استانداردهای تولید در سینمای جهان رقم ناچیزی است. در حال حاضر ساخت یک فیلم ساده آپارتمانی در ایران در شرایط فعلی معادل یک میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد. من پیش‌بینی می‌کنم هزینه‌ای که تولید فیلم «لاله» برمی‌دارد بیش از رقم اعلام شده است و فکر می‌کنم چیزی حدود هفت میلیارد ....
     
    واكنش‌ها و نظرات مختلف كاربران "سينماي ما" درباره برنامه «ماه‌عسل» و شيوه كار مجري جديد را در كامنت‌ها دنبال كنيد
    سينماي ما- سيدعلي ضياء كه امسال اجراي «ماه عسل» تلويزيون را بر عهده دارد، در اولين برنامه‌اش از احسان عليخاني ـ مجري و تهيه‌كننده سري‌هاي قبلي اين برنامه ـ ياد كرد. در اين برنامه بعد از اينكه تيتراژ ابتدايي «ماه عسل» با صداي بنيامين بهادري پخش شد، علي ضياء ـ مجري جديد «ماه عسل» ـ با حضور در استوديو، خطاب به بينندگان گفت...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : جواد اردکانی
    کارگردان : مرتضی احمدی هرندی
    کارگردان : مهدی صباغ زاده
    (1 رأي)
    کارگردان : مصطفی منصوریار
    کارگردان : محمد زرين‌دست
    (17 رأي)
    کارگردان : رضا عطاران
    (208 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    گفت و گویی خواندنی با کیانوش عیاری درباره سریال موفق‌اش
    از اینکه پنج سال برای «روزگار قریب» وقت گذاشتم، راضی هستم
    از اینکه پنج سال برای «روزگار قریب» وقت گذاشتم، راضی هستم


    * برای شروع از نگاه خودتان به این پروژه‌ تاریخی بگویید. اینکه چطور در "روزگار قریب" روایتی متفاوت انتخاب کردید که خیلی روی جزئیات تاکید دارد و توانسته نگاه مخاطب عام و خاص را جذب کند؟
    ـ کیانوش عیاری، کارگردان "روزگار قریب": سعی می‌کنم فریب این تعریف را نخورم، چرا که به نظرم حضور و رعایت این همه جزئیات که به آن اشاره کردید نه ویژگی، نه امتیاز، نه برجستگی نه تفاوت بلکه اصولی است که باید به طور طبیعی در هر فیلم رعایت شود. رعایت نشدن این نکته‌های بدیهی در کارهای دیگر برای من جای تعجب دارد.من برخلاف عادت خودم کاری انجام نمی‌دهم. مگر قرار است در فیلم غیر از این باشد؟ فضای فیلم باید برای مخاطب قابل باور و زنده باشد. اگر غیر از این باشد غیرطبیعی است. من در زندگی عادی‌ این نگاه را دارم. اگر نخواهم واژه موشکافانه و دقت را به کار ببرم، باید بگویم خیلی جزئی‌نگر هستم.

    * با این توصیف چه نگاهی شما را به تاریخ و تصویر کردن زندگی دکتر محمد قریب جذب کرد؟
    ـ همیشه نگاه کنجکاو و مشتاق به تاریخ و تمام وجوه قدیمی داشته و دارم. در تاریخ معاصر مواردی چون رفتار و گویش مردم، چید‌‌مان و معماری خانه‌ها، خودروها و حتی قطارهای قدیمی برایم جذاب بود. وقتی قرار شد مجموعه تاریخی بسازم، تصور می‌کردم تمام چیزهایی را که تا پیش از آن دیده بودم، در ذهنم احیا و آن را تقویت کنم و تا حدودی تحت تاثیر ایده‌های خودم بود.اما این ایده‌ها تنها چند جلسه دوام پیدا کرد. متوجه شدم قرار نیست یک فیلم تاریخی صرف بسازم. قرار نیست زندگینامه محمد قریب را در 65 سال زندگی‌اش مرور کنم، بلکه قرار است به نتیجه‌ای مهم برسم. نمایش تاریخ از طریق نشانه‌ها و انتخاب درست نشانه‌هایی هر چند کوچک می‌تواند بازتاب درست وضعیت اجتماعی فرهنگی دوران خودش باشد.غارت تهران در آخرین سال‌های 1200 و کودتای سوم اسفند 1299 شمسی و اشغال ایران در شهریور 1320 قطعاً مقاطع بسیار پراهمیت تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان است، اما برخی مواقع چیزهای دیگر هم مطرح می‌شود. مثلاً سرقت جنازه از قبرستان و کالبدشکافی آن در یک خلوت توسط استادی فرانسوی برای چند دانشجوی مدرسه طب قطعاً جایی در تاریخ ندارد.اگر نگاهمان درست بود می‌توانستیم اوضاع اجتماعی و باورهای مردم در آن سال‌ها را تصویر کنیم. همیشه مطالعه تاریخ را دوست داشته‌ام. اطلاعات و اشراف من به تاریخ معاصر کم و بیش مربوط به علاقه من به این دوران است، ولی ساخت مجموعه به اطلاعات وسیع‌تر و پردامنه‌تر نیاز دارد و صرفاً اطلاعات تاریخی کافی نیست، بلکه گویش و رفتار هم اهمیت دارد.

    * اما یکی از بازیگران مجموعه در گفتگو با نشریه‌ای از گویش خود اظهار نارضایتی کرده بود.
    ـ بله، یک بازیگر جوان، کم‌سواد و کم‌مایه مجموعه درباره گویش خودش اظهار نظر کرد که برایم جالب بود. او از روی نادانی و درباره چیزی که نمی‌داند صحبت کرد، در حالی که گویش او سنجیده و درست انتخاب شده بود. گویش‌ شخصیت‌ها در "روزگار قریب" کاملا درست است.
    فکر می‌کنم استناد به "چرند پرند" علامه دهخدا می‌تواند صحیح‌ترین راه برای ردیابی گویش‌های آن دوران باشد. در "روزگار قریب" هم از هیچ چیز نگذشتیم. گرچه در مورد پوشش شخصیت‌ها در مواردی ناچار به تحریف شدیم، اما این تحریف را به عنوان توافقنامه‌ای بین فیلم و تماشاگر پذیرفتیم.
    متاسفانه این مسئله را به ناچار پذیرفتیم و چاره‌ای جز تن دادن به آن نداریم. به نظرم این مسئله یک تحریف بسیار قطعی در سینمای ایران است و مسئولان باید برای آن راه حل پیدا کنند، چرا که با وجود تمام کوشش‌ها و قدرت فضاسازی به هر حال باور تماشاگر را مخدوش می‌کنیم.
    وقتی زنان درباری را با لباس‌هایی که هیچ تناسبی با واقعیت ندارد تصویر می‌کنیم همه چیز حالت مضحکه پیدا می‌کند و تمام رشته‌های فیلمساز پنبه می‌شود. تنها تحریف ما در مجموعه "روزگار قریب" مربوط به لباس زنان در خلوت آنها بود که به عنوان شرط پذیرفتیم.

    * با وجود دقت بسیار شما در فیلمنامه، کارگردانی، هدایت بازیگران، میزانسن‌ها و ... این دقت در طراحی لباس‌ دیده نمی‌شود و حتی برخی مواقع شاهد پالتوها و کیف‌های امروزی هستیم.

    ـ من این مسئله را نمی‌پذیرم، چرا که همه چیز به دقت مطالعه، انتخاب و استفاده شده است. صحبت‌های شما چقدر مبتنی بر تحقیق است؟ در مجموعه "روزگار قریب" سعی کردیم گاف ندهیم و خطا نکنیم. همه چیز با مطالعه انتخاب شد و از این لحاظ خیال شما راحت باشد!

    * در "روزگار قریب" خیلی ریز و ظریف به جزئیات زندگی دکتر قریب اشاره می‌شود. تا چه حد به مستندات وفادار بودید و چقدر برای اضافه شدن بار دراماتیک قصه از تخیل بهره بردید؟

    ـ بخش زیاد وقایع موجود در زندگی دکتر قریب نبود و او هم مثل هر آدم دیگر زندگی ساده‌ و بدون ماجراجویی داشت. ضمن اینکه فعالیت‌های سیاسی علنی هم نداشت. بخش زیاد وقایع برگرفته از تخیل است، اما قرار نبود خیالپردازی درباره زندگی دکتر قریب خلایی در باورها و منش او ایجاد کند.او از حیث باورها و منش همین گونه است، اما از نظر زندگینامه آنچه در "روزگار قریب" می‌بینید ارتباط چندان با زندگی قریب ندارد، غیر از چند واقعه پراهمیت مثل تحصیل در مدرسه سیروس، رفتن به دارالمعلمین یا دبیرستان آن وقت، آشنایی‌ با مرحوم بازرگان و رفتن به فرانسه، هر چند نه همراه با نخستین محصلان اعزامی بلکه یکسال بعد که با خرج پدر به فرانسه رفت.یکسال بعد به قریب بورسیه تعلق ‌گرفت و بعد در 1315 به ایران بازگشت. ازدواج با دختر عبدالعظیم قریب که از عموزاده‌های پدرش بود، رفتن مجدد به فرانسه و بازگشت از فرانسه در 1319 و خدمت سربازی از دیگر مواردی است که با زندگی واقعی او تطابق دارد.تنها موردی که می‌توان رویش تاکید کرد امضای اعتراض علیه قرارداد کنسرسیوم نفت سال 1333 است که باعث شد شش ماه از دانشگاه تعلیق شود. او و چند استاد اخراجی دیگر با وساطت منوچهر اقبال رئیس دانشگاه تهران سر کار برگشتند. در فیلم وقایعی دیده می‌شود که لزوما تجربه‌های شخصی دکتر نیست، مثل درمان سربازان اخراجی در بیابان نزدیک تهران و جزئیات آن.

    * با وجود پرداختن به جزئیات زندگی دکتر قریب، از او تصویر یک قهرمان ترسیم نشده است.
    ـ بله، آقای قریب به عنوان انسانی تصویر شده که معایبی هم می‌تواند داشته باشد. گاهی خلق و خوی تند و عصبی دارد، اما در غالب موارد مثبت است و قصد کمک و احسان دارد. او از موقعیت شغلی خود سوء استفاده نمی‌کند. مسلماً هدف ما اینگونه بود. سیمافیلم این ذهنیت را نداشت که از محمد قریب تصویر اسطوره‌ای خلق شود و این نگاه هم نبود.

    * ریتم روایت قصه در "روزگار قریب" آرام و هر قسمت 50 دقیقه است. با توجه به کم حوصله بودن مخاطبان تلویزیون فکر نمی‌کردید انتخاب چنین ریتمی ریسک است و مخاطبان نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند؟
    ـ تماشاگر به ریتم‌های سریع و ضربتی و گاهی اوقات به تدوین‌های یوزپلنگی عادت دارد، اما این تمام نیاز تماشاگر نیست و می‌توان وجوه دیگر کار را تقویت کرد. ریتم لزوماً عاملی برای نگه داشتن تماشاگر نیست، گرچه موردی نیرومند است، ولی چیزهای دیگر هم هست.قابل باور بودن فضا و انرژی که به مخاطب منتقل می‌شود، انگیزه‌ کمی نیست. باید اعتراف کنم بیشترین ریسک من برای ساخت این مجموعه انتخاب ریتم بود. تلاش کردم این ریتم تحت هیچ شرایط از آرامش نیفتد و حتی در اندک صحنه‌های اکشن یا وقایع ملتهب باز هم وقار ریتم کار را فدای موجودی صحنه نکنم.

    * تمام این موارد در "روزگار قریب" باعث شده احساس نکنیم کاری با موضوع تاریخ معاصر می‌بینیم، بلکه شاهد نوعی رئال اجتماعی هستیم.

    ـ حتماً اینطور است. تاریخ در اینجا بهانه‌ای است برای نمایش آن چیزهایی که مطرح بوده است. اگر بپرسید آنها چیست می‌گویم موانعی که سر راه توسعه فرهنگی اجتماعی در کشورمان در دهه‌های گذشته داشتیم.

    * در "روزگار قریب" حال و گذشته در هم تنیده می‌شود. با توجه به اینکه مخاطبان با این ساختار به خوبی‌ ارتباط برقرار نمی‌کنند، چطور از این روش استفاده کردید؟
    - رمز اصلی ارتباط تماشاگران با این مجموعه را پیش از ساخت و آغاز تصویربرداری در خلق فضا می‌دیدم. باید فضایی ایجاد می‌شد که مجموعه "روزگار قریب" فراتر از بسیاری از بدعت‌ها و قاعده‌شکنی‌ها حرکت کند. البته نگرانی‌هایی داشتم، اما از آنجا که در این سال‌ها با اعتماد به نفس کار کردم، این تردید در من پررنگ نبود، بلکه جواب دادن این روش اهمیت داشت.من با خیلی‌ها از قشرهای مختلف برخورد کردم که به من می‌گفتند روایت مجموعه برایشان قابل لمس بوده و انگار با این آدم‌ها زندگی ‌کرده‌اند و برایشان قابل باور بوده است. به نظرم این ایده به بار نشست.

    * "روزگار قریب" در مواردی دستخوش حذف شد، آیا خطوط قرمز را نمی‌شناختید؟
    ـ خطوط قرمز را نمی‌شناختم و نمی‌شناسم. فکر می‌کنم ارزش دارد آزادانه با رعایت برخی موانع که می‌شناسیم کار کنیم چون نتیجه بهتر حاصل می‌شود. هر چند دوری از خودسانسوری ممکن است به قیمت حذف مواردی تمام شود، اما دستاوردی بهتر است تا اینکه با خودسانسوری وارد موجی از افراط شویم و در آن خودمان شهید کنیم و به دنیا نیامده از بین ببریم.

    * گفته می‌شد مدت زمان "روزگار قریب" بیشتر می‌شود.
    ـ نه این اتفاق نمی‌افتد. وقتی قرار شد مجموعه پخش شود به ناچار تصویربرداری را در رامسر متوقف کردیم و به تهران آمدیم. اخیراً نیز به شمال رفتیم و تصویربرداری بخش‌هایی را انجام دادیم که هنوز تمام نشده بود.

    * غیر از مهدی هاشمی، مهران رجبی و چند نفر دیگر بقیه بازیگران مجموعه چهره‌های مطرح نیستند.

    - مهمترین عامل برای انتخاب بازیگر، تطابق فیزیکی با چیزی بود که در ذهن داشتم و بعد از آن استعداد و خصوصیات اخلاقی او. من به سمت کسی می‌روم که با ذهنیت من تطابق داشته باشد.

    * آیا این کار بیشتر از شما انرژی نمی‌گرفت؟ درباره دشواری‌های این کار صحبت کنید.

    ـ مسلماً همین طور بود و انرژی بیشتر می‌گرفت. بازیگران در طول تصویربرداری در فضای کار قرار گرفتند و خیلی سریع خود را با فضا تطبیق دادند. بعضی از آنها راحت‌تر می‌توانستند خودشان را با نقش‌هایشان تطبیق بدهند. مسلما در شرایطی که بیشتر بازیگران اطراف شما غیرحرفه‌ای هستند، عصبانیت‌ها بیشتر می‌شود، اما مهم نتیجه بود.

    * با توجه به اینکه برای "روزگار قریب" پنج سال وقت صرف کردید، فکر می‌کنید مجموعه چه جایگاهی در کارنامه شما دارد؟
    ـ راضی هستم، چرا که فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی نگاهی بود که به آن اعتقاد دارم، نگاهی که سعی کردم با فیلم "بودن و نبودن" آن را به بیشترین شکل برسانم. زدودن تمام پیرایه‌های نمایشی در تمام سطوح کار از جمله بازی، داستان، شیرینکاری‌‌ها و کنترل کردن التهابی که می‌تواند تماشاگر را آشفته کند یا تحت تاثیر قرار دهد.
    استفاده کم از موسیقی و در عین حال محدود کردن رنگ‌آمیزی. در فیلم "بودن و نبودن" فیلمبرداری، نورپردازی، صحنه‌آرایی، صدا و... به شکلی هارمونیک همدیگر را تکمیل می‌کند و هیچکدام از این سطوح اجازه ندارد ساز جداگانه بزند و نیرومندتر از هارمونی لازم فیلم باشد.

    * باز هم مجموعه تاریخی می‌سازید؟

    ـ بله، اما بستگی به شرایط دارد که در آینده چگونه رقم بخورد. البته تا یکی دو فیلم سینمایی نسازم دیگر سراغ مجموعه‌سازی نمی‌روم.

     * فیلمنامه سینمایی نیز در دست نگارش دارید؟
    ـ بله، اخیراً نگارش یک فیلم سینمایی را آغاز کرده‌ام که هنوز نام آن انتخاب نشده است. ترجیح می‌دهم فیلمبرداری را از نیمه پائیز شروع کنم و به احتمال زیاد نگارش فیلمنامه تا پایان فیلمبرداری طول می‌کشد. این فیلم به مسائل اجتماعی روز می‌پردازد و موضوع آن شش یا هفت سال پیش با خواندن خبری کوتاه در روزنامه به ذهنم خطور کرد. این فیلم هم در ادامه دیگر آثارم است.

    ***

    مجموعه تلویزیونی "روزگار قریب" به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری از 12 آذر روزهای دوشنبه روی آنتن رفت. مهدی و ناصر هاشمی، رضا کیانیان، مهران رجبی، رضا بابک، رضا فیاضی، مهدی صبایی، آفرین عبیسی، مریم کاویانی، بهاره افشار، امیرحسین صدیق، زنده یاد حسین پناهی و... در آن بازی کرده‌اند."روزگار قریب" داستان زندگی دکتر محمد قریب بنیانگذار پزشکی نوین کودکان در ایران را روایت می‌کند. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: در اثر فقر، فشار و قحطی در تهران قدیم عده‌ای مغازه‌ها را غارت می‌کردند. پدر محمد قریب برای آنکه خانواده را از معرکه دور کند آنها را به گرکان می‌برد تا آب‌ها از آسیاب بیفتد...منصور آذرگل مدیر تصویربرداری، حسن آقاکریمی مدیر تولید، سعید صالحی صدابردار، حسین صالحیان طراح گریم و سعید شهرام آهنگساز با پروژه تلویزیونی "روزگار قریب" همکاری داشتند.


    منبع خبر : مهر
    دوشنبه,11 شهریور 1387 - 19:5:25

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو
    اخبار مرتبط:

    نظرات

    رستمی
    سه‌شنبه 12 شهريور 1387 - 2:11
    4
    موافقم مخالفم
     

    سلام وسپاس ویژه به آقای عیاری ،سیمای جمهوری اسلامی وسینمای ایران "به معدود فیلمسازانی مثل عیاری هم ببالد وهم بیشتر استفاده کند دراین وانفسای گردن کلفت نمائی کارچرخانهای چند میلیون تومانی بیت المال نفله کن (خوشبینانه لغت "حرام کن ") اعتباری به سریال سازی سیما داده این روزگار قریب ،دراین روزگار غریبی که موریانه ای فرهنگی تحت لوای ورزش فوتبال (با ادای احترام به پهلوانان وزحمتکشان ورزش فوتبال )بدجوری نشانه رفته همه ابعاد فرهنگی ورزشی این خاک مقدس را بهمراه هم پالکی ها ی بدسگالش مثل ماهواره و اینترنت و...لازم به توضیح نیست لبه مسموم پدیده هائی ازاین دست دردست زنگی مست است .سریالهای بی بو خاصیت ،یا فیلمهای ویدئوئی ساخت داخل یا سریالهائی مثل مرگ تدریجی یک رویا ومهرمادری وآئینه های ...من نمیشکنم بشکن ، بنجل های کره ای وژاپنی وهنگ کنگی وهندی ..واقعا" از اوشین تا یانگوم ،ای دادبر همه کسانی که میبایست ازاین دانشگاه ملی تماشگری بسازد که هیچکس جرات پخش چنین بنجلهائی را نداشته باشد نه آنکه عقب گرد کنیم وفیلمفارسی های دهه چهل بازسازی شود .

    مهدیه
    چهارشنبه 13 شهريور 1387 - 12:38
    -2
    موافقم مخالفم
     

    فقط به پرداخت جزئیات و بازی بازیگران در پس زمینه قاب تصاویر این سریال دوست داشتنی دقت کنید تا راز ماندگاری آثار عیاری برایتان روشن شود...

    و این، البته فقط بخش کوچکی از کل ماجراست!

    خسته نباشید آقای عیاری

    mazdak!
    چهارشنبه 13 شهريور 1387 - 18:9
    10
    موافقم مخالفم
     

    aghaye ayari ye mosibate dopae , va be shedat maghroor va khodkhahe , man yeki az avamele poshte dorbine in adam boodam va chizi ke migam ra bavar daram , agar midonestid che hazine gazafi baraye in seriyal shode va midoonestid ke agar ayari be in andaze jahtalab nabood in seriyal ba robe in hazine sakhte mishod dige az beytolmal harf nemizadid ! in seriyal por az gafhayi vahshatnaki bood ke be hemat karhaye tadvini va jelve vijeh ta hadi namahsos shod in seriyal ta jayi ke man midoonam chizi hodoode 2 ta filmbardar 2 ta monshi sahne va 8 tadvingar va motekhasese tadvin avaz kard ta kar be jayi berese ke ayari hasele zahmate hame oon adam ha ra be name khodesh sabt kone va hala ayari ba ghoroor mitoone sokhanrani kone, midoonam in nazare man ham mese nazarate ghablam rooye site gharar nemigire amma fekr mikonam vazifam bood begam bedoone hich gharazvarziyi

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات