سينمای ما - موسيقي فيلم‌هاي منتخب اسكار 2008 / قطعه بيست و پنج دلاري! (درباره موسيقي فيلم مايكل كلايتون)
دوشنبه 18 آذر 1387 - 19:15
اخبار:      • یادداشت‌های هفتگی امیر قادری -25؛ / استراليا، ژيواگو، دنياي تصوير، ايران و دوباره قيصر عصر گوگل      • یادداشت هوشنگ گلمکانی درباره داریوش مهرجویی به مناسبت سالگرد تولدش؛ / آقا! راز موفقیت شما چیست؟      • گفتگو با فیلمساز بزرگ؛ / تنها آرزوی آقای داریوش مهرجویی      • یادداشت بهرام رادان درباره داریوش مهرجویی به مناسبت سالگرد تولدش؛ / جواهر      • یادداشت بابک غفوری‌آذر درباره داریوش مهرجویی به مناسبت سالگرد تولدش؛ / جوان پرتجربه      








نظر سنجی

شما کدام سریال ماه مبارک رمضان را بیشتر پسندید؟




سينماي جهان
جوایز مهم منتقدان آمریکا را دنی بویل، کلینت ایستوود و دیوید فینچر بردند
آنجلینا جولی و ویل اسمیت گرانترین بازیگران هالیوود
قدرتمند‌ترین زن دنیای سرگرمی اپرا وینفری است
«ماداگاسكار۳» استارت زد
فرانک لانگلا از انس با شخصیت نیکسون گفت + عکس‌هایی از فیلم تحسین‌شده «فراست/نیکسون»
جنگ جهانی دوم با 6 فیلم مطرح به سینما بازمی‌گردد
جاناتان دمی برای پروژه بعدی سراغ یک رمان کوتاه رفت
اما او تصور نمی‌کند که مسیح یک ... (یادداشت راجر ابرت بر فیلم «هِنری پول ‏اینجاست» ترجمه پیمان جوادی)‏
جشنواره ساندنس فیلم‌های بخش مسابقه‌اش را اعلام کرد
بروس ویلیس سال آینده پرکار می‌شود
هیلاری سوانک «ساکن» می‌شود
بازلورمن برای «استرالیا» تقدیر می‌شود


آتش سبز


  (34 رأي)

کارگردان:
محمدرضا اصلانی
-------------------------------------
خواستگار محترم


  (17 رأي)

کارگردان:
داود موثقي
-------------------------------------
دلداده


  (85 رأي)

کارگردان:
قدرت الله صلح میرزایی
-------------------------------------
چار چنگولی


  (28 رأي)

کارگردان:
سعید سهیلی
-------------------------------------
محیا


  (126 رأي)

کارگردان:
اکبر خواجویی
-------------------------------------


پربیننده ترین اخبار هفته
 هديه تهراني بعد از مدت‌ها در يك محفل عمومي ظاهر شد...
 حرف‌های مفصل مجیدی درباره فرار مغزها، مسئولان فرهنگی و سه سال میوه‌فروشی؛ / با وجود علاقه‌ای که به شخصیت آقای خاتمی‌ دارم، می‌خواهم بپرسم چرا در زمان ایشان ابتذال در سینما رشد کرد؟...
 دومین یادداشت امیر قادری برای ستون جدیدش در روزنامه «فرهنگ آشتی»؛ / شهر امن و امان و البته کمی هم بی‌مزه است/حالا فقط خداداد عزیزی برای‌مان مانده...
 علاقه‌مندان سینما خوشحال باشند؛ / ماهنامه دنیای تصویر یک بار دیگر مجوز انتشار گرفت...
 امیر کاظمی انیمیشن بازی می‌کند؛ / فیلم برداری سریال «همه بچه های من» مرضیه برومند از نیمه گذشت...
 یک فیلمساز ایرانی در میان بهترین فیلمسازان سینمای مستقل جهان...
 در جستجوی پاسخی بر یک سوال؛ / آیا فیلمبرداری فیلم «یک بوس کوچولو» به آرامگاه کوروش آسیب رسانده است؟...
 پلسخ مفصل سيف‌ا... داد به مجيد مجيدي به خاطر انتقادهاي اخيرش به سينماي دوران خاتمي؛ / هيچ كدام از مخالفان حرفه‌اي دوم خرداد، آن چيزي را نگفتند كه شما گفتيد...
 يادداشت مهدي‌ كرم‌پور درباره مجموعه "يوسف پيامبر" و "مرگ تدريجي يك رويا"؛ / تكليف "يوسف پيامبر" با خودش روشن است, اين يكي را ترجيح مي‌دهم...
 به دنبال مجوز نگرفتن کنسرت مهران مدیری، سایت «سینمای ما» پی‌گیری می‌کند؛ / مدیر برنامه‌های گروه دارکوب: نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد، هم مجوز اماکن را داشتیم و هم حراست ارشاد را...
 بازيگران انتخاب شده‌اند؛ / فيلم تازه جمال شورجه به زودي كليد مي‌خورد + اظهار نظر عجيب شورجه درباره "اخراجي‌ها"...
 گزارشی از برنامه بزرگداشت احمد آقالو در رادیو گفتگو/از کیانیان تا تبریزی، همه از هنرپیشه فقید گفتند؛ / به راه‌رفتن‌اش از پشت سر هم که نگاه می‌کردی، باز می‌فهمیدی آقالوست...
 قسمت دوم گفتگوی افشین هاشمی با محمد رحمانیان درباره «مسافرخانه سعادت»؛ / حتما می‌خواهید «سوئینی تاد» را مثال بزنید!...
 عکس‌های فیلم چارچنگولی (سعید سهیلی)...



گزارش
 یادداشت‌های هفتگی امیر قادری -25؛ / استراليا، ژيواگو، دنياي تصوير، ايران و دوباره قيصر عصر گوگل...
 به دنبال مجوز نگرفتن کنسرت مهران مدیری، سایت «سینمای ما» پی‌گیری می‌کند؛ / مدیر برنامه‌های گروه دارکوب: نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاد، هم مجوز اماکن را داشتیم و هم حراست ارشاد را...
 حرف‌های محمدرضا گلزار درباره فعالیت‌های اخیرش در ورزش و روزنامه نگاری؛ / رئیس فدراسیون والیبال: این جا خانه اول گلزار است...
 یادداشت‌های هفتگی امیر قادری -24؛ / همه‌اش ده سال هم نشد...
 تحلیل اصغر فرهادی از سی سال سینمای پس از انقلاب؛ / اگر «دایره زنگی» با همان پایانی که من برایش نوشته بودم اکران می‌شد......
 گزارش مفصل «فرهنگ آشتی» از دلایل لغو مجوز گروه «دارکوب»؛ / دارکوب‌ها به لانه بازمی‌گردند...
 به همراه گفتگوهایی با جواد نوروزبیگی، فرهاد اصلانی و مهراوه شریفی‌نیا؛ / گزارشی از پشت صحنه سریال «آشپزباشی» ساخته محمدرضا هنرمند...
 بخشی از گفتگوی مصطفی جلالی‌فخر با آیدین آغداشلو درباره سینمایی‌نویسان جوان و سینماگران هم‌نسل‌‌اش؛ / نه کیمیایی روشنفکر است، نه مهرجویی و نه کیارستمی...
 پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره فیلم فجر بر اساس فیلم‌های که تاکنون تقاضای شرکت داشته‌اند ...
آرشيو...



موسيقي فيلم‌هاي منتخب اسكار 2008
قطعه بيست و پنج دلاري! (درباره موسيقي فيلم مايكل كلايتون)
قطعه بيست و پنج دلاري! (درباره موسيقي فيلم مايكل كلايتون)



سينماي ما - نويد غضنفري: نمايي كلوزآپ و فلو از چهره جرج كلوني كه با گوشه چشم به سمت راست اش خيره شده و طرحِ روي جلدِ آلبوم موسيقي متنِ «مايكل كلايتون» است؛ مصداقي است تصويري از موسيقيِ «اسپِيس» و رمزآلودي كه جيمز نيوتن هوارد براي اين فيلم ساخته. هوارد كه (مثل هانس زيمر و پيتر گابريل) از نسل موزيسين هاي دهه هشتادي و سينت پاپ است (همين قدر بدانيد كه اواسط دهه هشتاد عضو گروه التون جان بوده و با آن به شهرت رسيده) همواره استفاده از سازهاي الكترونيك و پركاسيو، در دستور كارش قرار دارد. جاهايي رنگ و بوي سينت سايزر غليظ تر است مثل موسيقي «مترجم» (سيدني پولاك) و «وثيقه» (مايكل مان). گاهي هم سازبندي ها اركسترال مي شود: «كينگ كونگ» (پيتر جكسن). حالا هوارد در موسيقيِ «مايكل كلايتون»، تركيبِ غريبي از اين دو نوع سازبندي ارائه داده و موفق شده فضاي سرد و مبهم و حتي در جاهايي رعب آورِ فيلم نامه توني گيلروي را به خوبي هم راهي كند.
تمام استراتژيِ موسيقيِ هوارد براي «مايكل كلايتون» در قطعه كوتاهي كه براي عنوان بنديِ شروع فيلم ساخته جمع شده است. سازهاي الكترونيك يكي يكي و به آهستگي وارد مي شوند و آرپيژهاي شان در حالي اوج مي گيرد كه دارد هم زمان توي آرشه سازهاي اركسترال حل مي شود. مثل آن صحنه اي از فيلم كه پيراهنِ كلايتون، از نماي دور و از پشتِ پنجره هاي كوچكِ برج بلندي كه درش ايستاده و دارد با تلفن حرف مي زند، به لكه سفيدي مي ماند كه در رنگ هاي سرد و بي روحِ جنگل آسفالت اطراف گم شده. قطعه هاي «من اون كسي نيستم كه كُشتي» و «بهايِ 25 دلار» طولاني ترين و خودافشاگرانه ترين قطعه هاي هوارد اند كه توي اولي موسيقيِ افكتيو، آرام زير پوست مان مي خزد و يكهو مثل كلايتون، سر از آن تپه مرموز و مقابل آن اسب ها در مي آوريم و ناگهان:«بنگ»، انفجار. و در ديگري دوست داريم همراهِ كلايتون و آرامشِ بعد از طوفان اش سوار آن تاكسي شويم و برويم به يك جاي «پنجاه دلاري»! گيرم كه نشود تا آخر كنارِ مايكل نشست، دست كم نصف مسير را كه مي توانيم هم راهش باشيم.

چهارشنبه,8 اسفند 1386 - 11:16:25

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو

نظرات

محمد
شنبه 11 اسفند 1386 - 11:21

مایکل کلایتن!!!!دیدمش.توی جشنواره.با صدای دالبی.فوقالعادس.مثل اسمش.مثل موسیقی متنش.مثل بازی بازیگراش. عالیه. مرسی از همتون.

علیرضا
جمعه 23 فروردين 1387 - 18:34

فیلم و موسیقی فوق العاده به کنار متن فوق العادت هم نوید بهش اضافه شد!

رمزآلود- گاهی سهمگین با دلهره و گاهی سرد و گاهی خشمگین!


دوشنبه 27 خرداد 1387 - 20:38

بی نهایت ممنون

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




module-htmlpages-display-pid-97.html



             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2008, cinemaema.com
Page created in 0.469890117645 seconds.