download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • متن كامل نامه را فقط در "سينماي ما" بخوانيد: پگاه آهنگراني به فرج‌الله سلحشور پاسخ داد
    امثال شما ترسناک هستید و امثال ما می‌ترسیم

  • سيدعلي ضيا مجري جديد «ماه عسل» از احسان عليخاني ياد كرد: او بايد اين برنامه را اجرا مي‌كرد اما ...
    مي‌دانم كه خيلي از شما مرا دوست نداريد!

  • هديه اختصاصي حامد بهداد به كاربران سايت "سينماي ما"
    قطعه «سرو چمان من» برگرفته از غزل حضرت حافظ را با آهنگسازي و خوانندگي حامد بهداد فقط اين‌جا بشنويد

  • دست‌ودل‌بازي شبكه سه براي فرار از حواشي حذف «ماه‌عسل»: بنيامين بهادري، محسن یگانه و محسن چاوشی پيش از افطار ترانه مي‌خوانند
    علي ضيا «با اجازه خدا» جاي «ماه عسل» احسان عليخاني را مي‌گيرد

  • اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ فيلم‌برداري فيلم ابراهيم حاتمي‌كيا متوقف شد
    فريبرز عرب‌نيا از بازي در نقش شهيد چمران كنار رفت/ تلاش براي انتخاب بازيگر جايگزين آغاز شده است

  • فرج‌الله سلحشور باز هم به حيثيت سينماي ايران حمله كرد: افسارگسیختگی به بن‌بست رسيد
    33 سال نادیده‌گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون حاصلی جز دریدگی نداشت/ خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت

  • چگونه آموختیم رضا عطاران را دوست بداریم؟
    چرا ما شاهد یک اسکار شیرین برای سینمای کمدی خودمان نباشیم؟!

  • تحلیل عجیب يك سایت اصولگرا درباره جاذبه‌هاي جنسي آشپزي در تلويزيون + 15 تصوير از بفرماييد شام ايراني
    برنامه‌های آشپزی مدرن تلویزیون یا پورنوگرافی غذایی

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند

  • حرف‌هاي تازه‌اي از حسين فرحبخش درباره بازيگري سينما و تلويزيون
    فريبرز عرب‌نیا تمام شد، به عرب‌نیا که نمی‌گویند ستاره/ مهناز افشار را به واسطه داستان‌های خوب بازیگر کردم/مصطفي زماني پديده نمي‌شود، چون در فیلم‌های خنثی بازی کرد

  • سه بازيگر معتبر تئاتر، سينما و تلويزيون ايران در فاصله سه روز تولدشان را جشن گرفتند
    عزت‌الله انتظامي 88 ساله شد، رضا كيانيان 61 ساله و پرويز پرستويي 55 ساله

  • باز هم حواشي مجري‌گري محمود شهرياري خبرساز و موضوع بحث و محل اعتراض شد
    همسر شما شبيه چه ميوه‌اي است؟!

  • بدا به حال سينماي ما يا خوشا به حال اين نماينده مجلس افغان؟!
    شباهت محمدرضا گلزار و نماينده مجلس خبر داغ سينمايي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي‌ست

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • تعريف و تلقي ساده‌انديشانه مدير مركز گسترش سينماي تجربي از "فيلم تجربي" حيرت‌آور و تاسف‌بار است
    «لاله» یک کار تجربی است، چون برخی صحنه‌های فیلم با هلی‌شات و تصویربرداری با هلی‌کوپتر همراه است که تجربه تازه‌ای در سینمای ایران است!

  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست

  • كارگردان معتبر تئاتر و سينما و همسر هما روستا سرانجام تسليم سرطان شد
    حمید سمندریان بزرگ‌مرد نمايش ايران درگذشت

  • Top Site Banner
    گفت‌وگو
  • مجری جدید «ماه عسل» ۱۵ شب فرصت می‌خواهد تا خودش را در اجراي برنامه ثابت کند؛ 180 هزار تماس تلفنی و پیامک در شب اول
    احسان علیخانی برای اثبات برنامه «ماه عسل» زحمت زیادی کشیده است/ حتی کسانی که با حضور من مخالف بوده‌اند، «ماه‌عسل» را دیدند
  •  
  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست
  •  
  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه
  •  
  • امیرحسین علم‌الهدی از عقب‌ماندگي تبليغات سينمايي و گسترش تاثير اينترنت در تبليغات مي‌گويد
    هر ایرانی در سال ۹۱ فقط ۱۰ دقیقه فیلم می‌بیند/ با اين اتحاديه تهيه‌كنندگان به سمت سينماي كوچه‌اي مي‌رويم/قد آدم‌های بلند را کوتاه می‌کنند تا پخش‌كننده موفق‌ با دوستان نابلد هم‌سطح شوند
  •  
  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم
  •  
  • امين حيايي از شرايط بازيگري اين روزهاي سينماي ايران مي‌گويد + سركشي به زندگي خصوصي امين حيايي و نيلوفر خوش‌خلق
    کناره گیری امین حیایی از سینما؛ واقعيت يا شايعه و بازارگرمي؟
  •  
  • رضا عطاران از «خوابم مياد» و تجربه كارگرداني در سينما مي‌گويد
    به‌صورت مادرزادی‌ بخصوص از ناحیه مادر‌ در من اتفاق افتاده که سوءاستفاده نکنم!/ به نقطه‌اي رسيده‌ام كه اصلاً متوجه نمی‌شوید دارم بازی می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • عكس‌هاي پيام نيكفرد را در "سينماي ما" ببينيد: اشك‌ها و تشويق‌هاي بلند شاگردان براي استادشان كه جز تئاتر زير هيچ پرچمي نرفت
    سمندريان مي‌گفت اگر گاليله را اجرا نكنم دستم از قبر بيرون مي‌‌ماند؛حالا همه دست‌هايمان را بالا ببريم/ دو روز ديگر پشت اين تريبون‌ها نگوييد حيف كه بهرام بيضايي و دكتر رفيعي ....

  • يك بازيگر ديگر به مرجع قضايي معرفي شد؛ اين‌ بار با 51 درصد الكل در خون
    پليس تهران بازيگر تئاتر، تلويزيون و سينما را به اتهام شرب خمر دستگير كرد

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • فقط محض كنجكاوي بخوانيد
    بازيگر محبوب‌تان كجا دنيا آمد؟ چند ساله است؟ مدرك تحصيلي‌اش چيست؟

  • 48 ساعت محاصره و آزاد‌سازی پاوه در «چ»
    اولین تصاویر از فیلم جدید حاتمی‌کیا رونمايي شد

  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم

  • زندگي و آثار بزرگ‌مرد تئاتر ايران؛ از تأسیس هنرستان هنرهای دراماتیک و دانشکدهٔ تئاتر دانشگاه تهران تا ترجمه و اجراي متون كلاسيك دنياي نمايش
    نگاهي به فهرست پرشمار شاگردان حميد سمندريان كه همه سرمايه بازيگري ايران است: سياهه نام‌ها مبهوت‌كننده است

  • از طريق لينك متن ارسالي براي سايت "سينماي ما" اعلام شد
    محمدرضا گلزار شايعه تاييد حكم مجازات شلاق را تكذيب كرد

  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه

  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است

  • عزت‌الله انتظامی از بهروز غريب‌پور و اپرای عروسکی «حافظ» مي‌گويد
    گلشیفته گفت چرا گریه می‌کنید، این‌ها عروسک هستند

  • بازيگران نسل طلايي از حمید سمندریان می‌گویند: حرف‌هايي از عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، علي نصيريان، محمدعلي كشاورز، داود رشيدي
    رضا كيانيان در سوگ سمندريان نوشت: «هم می‌دانست دارد می‌میرد و هم به مرگ لبخند می‌زد»

  • یادداشت علیرضا داوود‌نژاد برای لیلاحاتمی: توصیه‌ای به «لیلا»
    مبادا فشار‌ها او را هم مجبور به مهاجرت کند

  • اختصاصي سايت "سينماي ما": دو بازيگر «خوابم مي‌آد» در مقابل هم از همكاري در سينما و بازيگري كمدي حرف زدند
    گفت‌وگوي تصويري رضا عطاران و مريلا زارعي را تماشا كنيد

  • گزارش تصويري حضور موفق «پله آخر» در مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    لیلا حاتمی، علي مصفا، عسل و مانی مصفا، علیرضا آقاخانی و فردین صاحب‌الزمانی در جشنواره كارلو ويواري

  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم

  • توضیح محمود شهریاری و خبرگزاري مهر درباره یک خبر/ رفع ابهام و انتقادهاي كاربران سايت "سينماي ما"
    امیر جعفری و همسرشان در دهه گذشته مهمان برنامه‌های شبکه تهران نبوده‌اند

  • News
  • این پروژه کاملا توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تولید مي‌شود
    شش كارگردان نسل جدید سینمای ايران درباره خليج فارس فيلم مي‌سازند
  •  
  • واكنش اهالي سينماي ايران به توليد فيلم زندگي لاله صديق با حمايت نهادهاي دولتي
    بهتر است چنین بودجه‌هایی را هزینه 10 کارگردان جوان کنند که آینده و سرمایه این کشور هستند/ مسئولان باید پاسخگوی بیت‌المال باشند/ زندگی کوروش كبير مهم‌تر است يا زندگی یک دختر رالی‌کار؟
  •  
  • «ماه عسل» با طعم بنیامین و رضا صادقی + ايرج و فرزاد فرزين و علي لهراسبي در سريال‌ها
    صداي كدام خوانندگان روي تيتراژ سريال‌ها و برنامه‌هاي ماه رمضان شنيده مي‌شود؟
  •  
  • موافقت ضمني رئيس دولت با ساخت پروژه چند ميلياردي «لاله» توسط مدير دکور، نورپردازی و فیلمبرداری ميزگردهاي رييس‌جمهوري
    اسي نيك‌نژاد مدیر هنری و از اعضاي اصلی تیم همراه محمود احمدي‌نژاد در نيويورك بود
  •  
  • انتقاد شدید جامعه اصناف به‌خاطر استفاده سیاسی از کارت‌های بیمه سینماگران
    بیمه هنرمندان ابزاری برای بازی‌های سیاسی ‌شده است/ صنوف سینمایی ايران چیزی به عنوان هیات ساماندهی صنوف را به رسمیت نمی‌شناسند
  •  
  • اعتراض کانون کارگردانان و شورای عالی تهیه‌کنندگان به اساسنامه جدید
    اساسنامه سازمان سینمایی، سند نابودی اصناف و مهر پایانی‌‌ بر فعالیت بیست ساله صنوف سینمایی است
  •  
  • آمار و جدول فروش اكران سينماها + برنامه نامنسجم اکران ماه رمضان
    فروش ۱۵ میلیون تومانی فیلم میلیاردی سينماي ايران/ «خوابم مياد» در آستانه فروش دوميلياردي
  •  
  • خبر ناخوش ديگري از اوضاع نابسامان سينما: مزایده اموال منقول هدیه تهرانی به موجب رای دادگاه عمومی تهران به‌دليل صدور چك بلامحل
    حواشي نمايشگاه عكس سال 1388 تمامي ندارد؛ چوب حراج به تابلوهاي ستاره زن سينماي ايران براي 463256270 ریال!
  •  
  • گزارش توليد و تصاوير پشت‌صحنه «رسوايي»؛ فيلم تازه مسعود ده‌نمكي سوژه‌اي ممنوعه دارد؟
    ادعاي عجيب بازيگر «رسوايي»: وقتی قیصر در هیأت یک زن به سینما می‌آید
  •  
  • براي احترام به حقوق معنوي، تيزر فيلم را سايت اختصاصي «بوسيدن روي ماه» ببينيد + نشاني دسترسی به تیزر
    پیشکش سینمای ایران به مادران ایرانی از 5 مهر به سینماها مي‌آيد
  •  
  • سانس‌های ویژه سینما‌ها برای ماه رمضان آغاز شد
    چه فيلم‌هايي در طرح اذان تا اذان نمايش داده مي‌شود؟
  •  
  • اخبار و عکس‌های تست گریم فيلم سينمايي «فرزند چهارم»
    مهدی هاشمی، حامد بهداد و مهتاب کرامتی در سفری به آن سوی آفریقا
  •  
  • گزارش و فهرست تولیدات سینمایی ايران تا اول مرداد را مرور كنيد
    چه فيلم‌هايي آماده نمايش است، چه فيلم‌هاي در حال توليد؟
  •  
  • پرويز پرستويي هم شايعه كناره‌گيري از بازيگري و روي آوردن به كشاورزي را تكذيب كرد، هم پيشنهاد دستمزد 600 ميليوني حاتمي‌كيا را
    روی بازیگری تعصب دارم/ چرا به این‌جا رسیدیم که برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت‌فروشی کند؟
  •  
  • پيمان قاسم‌خاني مي‌گويد من فقط چیزهاى سرگرم‌کننده مى‌نویسم که مردم بخندند و کمى خوشحال‌تر باشند. همین
    در اینجا انواع خل و چل‌ها را داریم كه یک‌سری‌‌شان بی‌خطرند و یک‌سری هم می‌توانند باعث دردسر ‌بشوند/ سرگرم‌شدن در سینمای امروز ما فراموش شده است/ فقط روزنامه‌های ورزشی می‌خرم و دوتا مجله سینمایی/ آقاى سلحشور به‌نظرم جزو معدود آدم‌هاى سرگرم‌کننده سینماست
  •  
  • گلايه‌هاي دختر خسرو شکیبایی‌ و ماجراي خانه‌نشين شدن او پس از فوت همسرش
    جوری با من برخورد شد که انگار هیچ نسبت خونی با خسرو شکیبایی نداشتم
  •  
  • تکذیب خبر روابط عمومی شبکه دو سیما
    احسان علیخانی قصد ندارد برای تلویزیون سریال تهیه کند
  •  
  • حبیب کاوش جزییات اکران ماه رمضان را اعلام کرد
    قیمت بلیت سینما از ساعت 9 شب به بعد نیم بها خواهد بود
  •  
  • واكنش تند كارگردان و سرمايه‌گذار فيلم «همه چي آرومه» به ‌اعتراض خواننده «همه چي آرومه»: دو سال صبوری کردم ولي ...
    اگر ممنوع‌الکار هستم صدای من روی این فیلم‌ها چه می‌کند؟!/ در فیلم اثری از شعر و موسیقی و ترانه ایشان وجود ندارد!
  •  
  • فيلم همايون اسعديان پنجم مهر اكران مي‌شود
    «بوسیدن روی ماه» برای نمايش عمومی كوتاه شد
  •  
    worldnews
    amar
    بازديد امروز: 38020
    بازديد ديروز: 290515
    متوسط بازديد هفته گذشته: 280547
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 419965482

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat



     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما- حسین پاینده در جلسه نقد رمان «چراغ‌ها را من خاموش‌ می‌کنم» ادعا كرد كه فیلم «به همین سادگی» ساخته سیدرضا میرکریمی وامدار رمان زویا پیرزاد است. چهارمین نشست بازخوانی رمان‌های شاخص ادبیات معاصر ایران با محوریت ...
    سينماي ما- «بیخود و بی جهت» آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی که نمایش آن در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدان روبرو شد، به‌رغم انجام اصلاحات همچنان براي دریافت پروانه نمایش بلاتکلیف است. حدود دو ماه می شود که کارگردان فیلم اصلاحات وارده از سوی اداره نظارت را ...
    سينماي ما- به‌رغم اين‌كه تهيه‌كننده «چ» وجود هرگونه اختلافي ميان بازيگر و كارگردان فيلم را به‌طور كامل تكذيب كرد، اما حرف‌هاي پژمان لشکری‌پور رابط فرهنگی پروژه سینمایی «چ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس درباره تعطیلی فیلم و تغییر بازیگر نقش چمران حرف‌هاي ديگري زد كه با تكذيب مطلق تهيه‌كننده تناقض داشت؛ لشکری‌پور در پاسخ به این سوال که این دعوایی که از آن صحبت می‌شود صحت دارد یا خیر، گفت: ...
    goldiran
    Main News
     
    سينماي ما- مدیر پخش و بازاریابی سازمان سینمایی سوره از عملکرد شورای صنفی و ادامه رفتارهای غیرقانونی آن انتقاد کرد. غلامرضا فرجي گفت: اقدامات اخیر شورای صنفی نمایش ادامه روندی است که از آغاز سال شروع شده و همچنان از سوی این شورا دنبال شده است، در حالی که حوزه هنری تلاش می‌کند بدون حاشیه‌سازی فعالیت‌هایش را ادامه دهد، در ماه‌های اخیر هر اقدامی از سوی حوزه با واکنشی مغرضانه از ...
     
    سينماي ما- در پی انتشار خبر بودجه 5 میلیاردی و دفاع مسئولان سینمایی وزارت ارشاد برای فیلم اسدالله (اسي) نیک نژاد ، منوچهر محمدی از تهیه کنندگان سینمای ایران در یادداشتي با نقل يك خاطره نسبت به تغيير رويه جواد شمقدري واكنش نشان داد. شمقدري روزهاي اخير در پاسخ به انتقاد حسين شريعتمداري از توليد فيلم «لاله» درباره دختر رالي‌باز ايراني، از اين موضوع و فيلم به‌شدت دفاع كرد. خاطره‌ منوچهر محمدی مربوط به شش سال قبل و مربوط به دیدار...
     
    سينماي ما- پخش آيتم هجو اتاق خبر به دليل زن‌پوشي يكي از بازيگران برنامه «خنده بازار» در روزهاي اخير در رسانه‌ها خبرساز شد و اين حركت تلويزيون را كه تا كنون از تابوها و ممنوعه‌ها بود، به نقد و تحليل كشاندند. اين اتفاق در شرايطي بود كه برخي از چهره‌ها و رسانه‌هاي اصول‌گرا به زن‌پوشي در سينماي ايران انتقاد داشتند و زن‌پوشي اكبر عبدي در «آدم برفي» و «خوابم مياد» كه اين روزها روي پرده سينماهاست، هميشه ...
     
    سينماي ما- حسین پاینده در جلسه نقد رمان «چراغ‌ها را من خاموش‌ می‌کنم» ادعا كرد كه فیلم «به همین سادگی» ساخته سیدرضا میرکریمی وامدار رمان زویا پیرزاد است. چهارمین نشست بازخوانی رمان‌های شاخص ادبیات معاصر ایران با محوریت ...
     
    سينماي ما- در حالی که شنیده می شد احمد میرعلایی از دبیری جشنواره کودک استعفا داده اما امروز و طی حکمی که از طرف وی برای جعفر گودرزی صادر شده و او به عنوان مدیر روابط عمومی جشنواره کودک معرفی گردید، مشخص شد که میرعلایی برای آخرین بار هم که شده دبیری جشنواره کودک را پذیرفته است. میر‌علایی در حکم جعفر گودرزی آورده است:...
     
    سينماي ما- برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» با محویت گفت‌وگوی صمیمانه با هنرمندان عرصه موسیقی،‌ سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در خصوص نوع نگاهشان به زندگی و حال و هوای درونی‌شان به روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. «گفت‌وگوی تنهایی» در 30 قسمت برای پخش از شبکه چهار سیما در ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده و تاکنون...
     
    سينماي ما- «بیخود و بی جهت» آخرین ساخته سینمایی عبدالرضا کاهانی که نمایش آن در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدان روبرو شد، به‌رغم انجام اصلاحات همچنان براي دریافت پروانه نمایش بلاتکلیف است. حدود دو ماه می شود که کارگردان فیلم اصلاحات وارده از سوی اداره نظارت را ...
     
    سينماي ما- علیرضا سبط احمدی تهيه‌كننده سينما و تلويزيون درباره اهمیت برنامه‌سازی و اکران فیلم‌های متناسب با ماه رمضان حرف‌هاي جالبي زده و راه‌كارهايي هم براي ركود فروش سينماها در ماه رمضان پيشنهاد داده است. سبط احمدي در مقاطعي به عنوان تهيه‌كننده پروژه جنجالي «لاله» در رسانه‌ها مطرح شد، ولي پس از مدتي ...
     
    سينماي ما- بهناز شیربانی:  امسال قرعه اجرای برنامه «ماه‌عسل» به نام سیدعلی ضیا افتاد، مجری که اجرای برنامه‌های موفق چون «نیمروز» را در کارنامه دارد حالا سکان اجرای یکی از برنامه‌های محبوب ماه رمضان در چند سال اخیر را به دست گرفته است. در ادامه گفت‌و‌گویي با ضیا را می‌خوانید:...
     
    سينماي ما-  این فیلم در سه ماه اخیر جایزه بهترین فیلم داستانی از داوران جشنواره واشنگتن، جایزه فیلم منتخب تماشاگران جشنواره سیاتل و جایزه بهترین فیلم بلند از داوران فریم لاین در سانفرانسیسکو را نیز دریافت کرده است. این فیلم در پی اعتراض تهیه‌کننده به رفتار...
     
    سينماي ما- سخنگوي شوراي صنفي نمايش روز گذشته در گفت‌‌وگويي اعلام كرد: با توجه به اينكه «كلاه قرمزي و بچه ننه» از نظر شورا جزو شاخصه‌هاي اعلام شده حوزه هنري براي اكران تشخيص داده نشد‌، در جهت ارج گذاشتن‌ بر ديدگاه حوزه، فيلم مذكور نمي‌تواند در سرگروه استقلال اكران شود ولي فيلم ياد شده داراي مولفه‌هاي ارزشمندي براي اكران در سينماهاي غير از حوزه هنري است و در زمان مقرر...
     
    سينماي ما- تهیه‌کننده فیلم سینمایی "لاله" تاکید کرد کارنامه کاری بازیگران هالیوودی برای حضور در این پروژه مهم است و از همین رو حضور بازیگرانی چون شون پن، رابرت دنیرو، جورج کلونی و بن‌ کینگزلی در این فیلم منوط به کارنامه کاری و اخلاق‌گرایی آنها خواهد بود. شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و تهیه‌کننده فیلم سینمایی "لاله" درباره برخی اخبار غیررسمی درباره احتمال حضور بازیگران مطرحی چون جورج کلونی و رابرت دنیرو در این فیلم سینمایی گفت:...
     
    سينماي ما- هیأت ساماندهی صنوف سینمایی همزمان با انتشار اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ثبت صنوف سینمایی در مراجع قانونی، جهت اطلاع بیشتر و روشن شدن افکار جامعه سینمایی کشور توضیحاتی ارائه داد. در پی انتشار بیانیه دو صنف سینمایی در انتقاد از اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیأت ساماندهی صنوف سینمایی هت اطلاع بیشتر و روشن شدن افکار جامعه سینمایی کشور توضیحاتی ارائه داد...
     
    سينماي ما- به‌رغم اين‌كه تهيه‌كننده «چ» وجود هرگونه اختلافي ميان بازيگر و كارگردان فيلم را به‌طور كامل تكذيب كرد، اما حرف‌هاي پژمان لشکری‌پور رابط فرهنگی پروژه سینمایی «چ» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري فارس درباره تعطیلی فیلم و تغییر بازیگر نقش چمران حرف‌هاي ديگري زد كه با تكذيب مطلق تهيه‌كننده تناقض داشت؛ لشکری‌پور در پاسخ به این سوال که این دعوایی که از آن صحبت می‌شود صحت دارد یا خیر، گفت: ...
     
    سينماي ما- محمدرضا شريفي‌نيا گفت: فردي در بين اهالي سينما توسط من با پول وارد عرصه بازيگري نشده و تا به حال در خصوص نقش فروشي به من تهمتي نزده‌اند. اين بازيگر در خصوص تاثيرات حضور بازيگران سوپر استار در فروش بالاي فيلم گفت: در شرايط كنوني شايد يك بازيگر سوپر استار بتواند در فروش فيلمي با ساختار و فيلمنامه مناسب موثر باشد؛ اما در صورت ...
     
    سينماي ما- مزایده قاب عکس‌های «هدیه تهرانی» روز گذشته در محل نگهداری قاب‌ها برگزار شد اما خریداری برای خرید آثار مراجعه نکرد. علی فرزان‌فرد‌ وکیل پرونده ‌بهزاد فراهانی‌پور‌ درباره مزایده عکس‌های هدیه تهرانی کگفت: مزایده بین ساعت 10 تا 12 در محل نگهداری آثار برگزار شد، اما هیچ خریداری برای خرید آثار خانم تهرانی مراجعه نکرد.وی در ادامه افزود: چنانچه فرد یا افرادی...
     
    سينماي ما- جنجال بر سر پروژه سينمايي «لاله» ظاهراً به جاهاي جدي و پيچيده‌اي رسيده است. اين اولين بار است كه چهره‌ها و رسانه‌هاي مختلف درباره فيلمي كه هنوز فقط در مرحله حرف و پيش توليد مقدماتي‌ست، چنين موضع‌گيري هايي مي‌كنند. با اين‌كه اغلب انتقادها و واكنش‌هاي تند و مخالف از سوي رسانه‌ها و چهره‌هاي اصول‌گرا بوده، مديريت سينمايي و مسولان در كنار برخي سينماگران  ارزشي به دفاع از اين طرح و كارگردان پر حاشيه‌اش ادامه مي‌دهند...
     
    واكنش‌هاي كاربران "سينماي ما" به اين خبر غيرمنتظره را در بخش كامنت‌ها پي‌گيري كنيد؛ نظر شما چيست؟
    سينماي ما- طبق شنيده‌هايي كه هنوز رسماً از جانب گروه توليد فيلم تاييد نشده، اختلاف شديد ميان كارگردان و بازيگر نقش اول فيلم «چ» باعث تعطيلي موقت فيلمبرداري شد. بنا به خبرهاي رسيده، ظاهراً فريبرز عرب‌نيا پس از بروز مشكلات و اختلافاتي با كارگردان و گروه توليد و برنامه‌ريزي درباره ...
     
    سينماي ما- شفیع آقامحمدیان گفت: مجموع اطلاعاتی که تاکنون درباره این پروژه سینمایی از سوی بنیاد فارابی منتشر شده کذب محض است و واقعیت ندارد... هزینه پنج میلیاردی در مقیاس با استانداردهای تولید در سینمای جهان رقم ناچیزی است. در حال حاضر ساخت یک فیلم ساده آپارتمانی در ایران در شرایط فعلی معادل یک میلیارد تومان هزینه برمی‌دارد. من پیش‌بینی می‌کنم هزینه‌ای که تولید فیلم «لاله» برمی‌دارد بیش از رقم اعلام شده است و فکر می‌کنم چیزی حدود هفت میلیارد ....
     
    واكنش‌ها و نظرات مختلف كاربران "سينماي ما" درباره برنامه «ماه‌عسل» و شيوه كار مجري جديد را در كامنت‌ها دنبال كنيد
    سينماي ما- سيدعلي ضياء كه امسال اجراي «ماه عسل» تلويزيون را بر عهده دارد، در اولين برنامه‌اش از احسان عليخاني ـ مجري و تهيه‌كننده سري‌هاي قبلي اين برنامه ـ ياد كرد. در اين برنامه بعد از اينكه تيتراژ ابتدايي «ماه عسل» با صداي بنيامين بهادري پخش شد، علي ضياء ـ مجري جديد «ماه عسل» ـ با حضور در استوديو، خطاب به بينندگان گفت...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : جواد اردکانی
    کارگردان : مرتضی احمدی هرندی
    کارگردان : مهدی صباغ زاده
    (2 رأي)
    کارگردان : مصطفی منصوریار
    کارگردان : محمد زرين‌دست
    (17 رأي)
    کارگردان : رضا عطاران
    (209 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    مقاله نویسنده «سینمای ما» درباره فیلم «کنعان»؛
    چرا كنعان بهترين فيلم امسال سينماي ايران است؟
    چرا كنعان بهترين فيلم امسال سينماي ايران است؟


    سینمای ما - پویان عسگری:
    اولين بار كنعان را جشنواره فيلم فجر سال گذشته ديدم و آن را دوست نداشتم.دو سه ماه بعد بار ديگر فيلم را در دانشگاه شهيد بهشتي ديدم و باز هم آن را دوست نداشتم.به نظرم ملودرامي بود كه در تاثير گذاري روي تماشاگرش مشكل داشت.لحظات و ايده‌هايي از فيلم برايم جالب بود اما خود فيلم، چيزي نبود كه بخواهم عاشقش باشم.همه اين‌ها را گفتم تا به اين‌جا برسم كه الآن، بعد از تماشاي فيلم براي بار سوم، شيفته‌اش شده‌ام و حسابي آن را دوست دارم.به نظرم كنعان بهترين فيلم امسال سينماي ايران است و در زمره‌ي خوب‌هاي اين چند سال قرار مي‌گيرد.خوب‌هايي كه تعدادشان متاسفانه به اندازه‌ انگشت‌هاي يك دست هم نيست!
    ...............................................................................................
    1) بزرگ‌ترين اشتباه در برخورد با كنعان اين است كه فيلم را ملودرام به حساب بياوريم و توقع ويژگي‌هاي سبكي از آن داشته باشيم(ملودرام قبل از اين‌كه يك عنوان ژانري باشد، يك مفهوم سبكي/گرايشي در درام است)كنعان به سياق درام‌هاي مدرن دهه شصت ميلادي يك درام مدرن است و به شيوه همان درام‌ها بيشتر از آن كه توجه خود را به داستان معطوف كند، به شخصيت‌ها و موقعيت‌هاي پيرامون آن‌ها مي‌پردازد.اين حرف به اين معنا نيست كه مثلا كنعان داستان ندارد.داستان فيلم چيزي است كه از دل روابط و كنش‌هاي بين آدم‌ها خود را نشان مي‌دهد.در فيلم از داستان گويي به شيوه سه پرده‌اي خبري نيست و مي‌شود گفت كه كل كنعان يك موقعيت است كه نه اتفاقات مهم قبل از درام را به تماشاگر نشان مي‌دهد و نه او را به نتيجه گيري پايان داستان سوق مي‌دهد.از ريشه و گل خبري نيست و تنها چيزي كه به تماشاگر نشان داده مي‌شود تنه است.اين تمثيل كمك مي‌كند تا به شناخت بهتري از فيلم برسيم؛درام مدرن كنعان از طرف ديگر به داستان‌هاي پست مدرن آمريكايي شبيه است.داستان‌هايي بدون فراز و فرود دراماتيك معمول كه اتفاقات در آن به شكل دروني و بطئي مي‌افتد.و خب كنعان نقطه شروع و حركت خود را از يكي از همين داستان‌ها گرفته؛داستان "تير و ستون" نوشته آليس مونرو.شباهت ديگري كه بين فيلم حقيقي با داستان‌هاي پست مدرن آمريكايي وجود دارد، عدم داوري و قضاوت درباره شخصيت‌ها است.چون نتيجه گيري در كار نيست، آدم‌ها هم ارزش گذاري نمي‌شوند تا شخصيت‌ها همان طور كه هستند در مواجهه با تماشاگر قرار بگيرند.اين گونه است كه درام كنعان ماهيت مدرن خود را حفظ مي‌كند و از رفتن به سمت ملودرام فاصله مي‌گيرد.كنعان به مانند درام‌هاي مدرن سينمايي و داستان‌هاي پست مدرن آمريكايي تنها روايت مي‌كند، بدون هيچ نوع موضع گيري، شفقت، دلسوزي يا سنگدلي نسبت به شخصيت‌ها و روابط بين آن‌ها.با اين ديد است كه مي‌توان به تحليل درستي از يكي مهم‌ترين موقعيت‌هاي فيلم، يعني رابطه سه نفره مرتضي، مينا و علي رسيد.شيوه ملودرام به ما مي‌گويد كه اين رابطه سه نفره را يك مثلث عشقي به حساب بياوريم اما اتفاقي كه در فيلم و درام مدرن آن مي‌افتد چيز ديگري است.علي 15 سال قبل عاشق مينا بوده و مينا همان موقع زن استاد خود يعني مرتضي شده.عشق علي در گذر سال‌ها سركوب شده و مينا و مرتضي در فيلم دوستان علي هستند نه دو راس مثلث عاشقانه.ماجراي عاشقانه‌اي در كار نيست و اين احساسات رسوب شده و پخته آدم‌هاي ميانسال نسبت به هم است كه در فيلم خود را نشان مي‌دهد.
    ....................................................................................................
    2)كنعان به مانند "فرياد"(ميكل آنجلو آنتونيوني) و "شب‌هاي كابيريا"(فدريكو فليني)، در عين اين كه يك فيلم مدرن است نظرگاه‌ها و ايده‌هاي درخشاني هم نسبت به جامعه پيرامون خود دارد و صدها بار از فيلم‌هايي كه داعيه اجتماعي بودن دارند، اجتماعي‌تر است.مثل بهترين فيلم‌هاي داريوش مهرجويي(ليلا، درخت گلابي، هامون و سنتوري)در كنعان هم شخصيت‌ها از طبقه‌ متوسط انتخاب شده‌اند(منظورم از طبقه متوسط شعور و فهم اجتماعي اين آدم‌ها است نه موقعيت مالي‌شان)اين انتخاب چندين حسن دارد.اولا باعث مي‌شود كه آدم‌ها باهوش به نظر برسند.دوما داراي حدي از درك و فهم باشند و سوم اين كه ملموس‌تر و قابل درك‌تر براي تماشاگران امروز سينماي ايران جلوه كنند.تماشاگراني كه بخش زيادي از آن را طبقه متوسط تشكيل مي‌دهد.(طبيعي است كه اين طبقه مشكلات و نيازهاي خود را در فيلمي مانند كنعان بيشتر مي‌بيند و بهتر درك مي‌كند تا فيلمي مثل آواز گنجشك‌ها كه فرسنگ‌ها دور از نياز تماشاگر امروز در روستا حرف خود را مي‌زند)جامعه‌اي كه در كنعان تصوير مي‌شود همان چيزي است كه تقويمي‌اش مي‌شود ؛ 1387.يك جامعه متناقض، عصبي كننده و مهاجم كه مناسبات و اخلاقيات آزاردهنده‌اش آدم‌ها را به انفعال وا مي‌دارد.كنعان به شيوه فيلم‌هاي خوب اجتماعي ديگر اين نكات را گذرا و در دل داستان مدرنش مطرح مي‌كند و از آن‌ها براي پيشبرد درام خود كمك مي‌گيرد.رفتار شناسي آدم‌هاي ايران امروز خود را در راننده‌اي كه خلاف جهت مي‌آيد و آدم‌هايي كه از او حمايت مي‌كنند، مامور فرودگاه، زني كه در پي جريمه ساختمانش است و زن صاحب خانه نشان مي‌دهد و در يك شرايط عصباني كننده براي شخصيت‌هايي كه در آن جامعه زندگي مي‌كنند اخلاقي را به وجود مي‌آورد كه مي‌توان نام متناقض را بر آن گذاشت.در جايي از فيلم مينا مي‌گويد كه مي‌خواهد كسي دوستش نداشته باشد و تنها باشد و وقتي صبح از خواب بلند شد به كسي سلام نكند و از اين حرف‌ها.حرف بسيار درستي است.اين روحيه‌اي است كه اخلاق متناقض آن را به وجود مي‌آورد.وقتي از همه چيز بيزار هستي(به شكل درستي مينا در اكثر اوقات فيلم عصباني است)آن وقت بايد فرار كني.تلاش مينا براي جدايي از مرتضي بيشتر از آن كه بخواهد ژست زن آزاد خواهي داشته باشد از خستگي و فرار كردن او از شرايط موجود مي‌آيد.تصميم پاياني مينا هم بيش از آن كه ريشه‌ي خرافي/مذهبي مانند دخيل بستن يا به قول خود او "معامله كردن" داشته باشد از همين اخلاق متناقض مي‌آيد.حاملگي، بازگشت آذر، مرگ مادر مرتضي و در نهايت تصوير خودكشي آذر، همه چيزهايي هستند كه در مسير فرار مينا، براي او تزلزل به وجود مي‌آورند و او را به جايي مي‌رسانند كه از تصميم طلاق خود منصرف شود.در فيلم صحنه‌اي وجود دارد كه مينا در كنار دريا ايستاده است و به امواج نگاه مي‌كند.چه در هنگام تلاش براي فرار و چه بعد از انصراف از طلاق، مينا به دنبال اين لحظه است.او مثل هر ايراني درست و حسابي ديگري كه در اين روزگار و زمانه زندگي مي‌كند، مي‌داند و نمي‌داند كه اين لحظه را كجا مي‌تواند پيدا كند.پس دخيل مي‌بندد و معامله مي‌كند تا حداقل عذاب وجدان نداشته باشد.اما ماندن و طلاق نگرفتن يك تعادل نسبي است.خبري از نتيجه گيري دائمي نيست.هيچ بعيد نيست كه چند سال ديگر همين اخلاق متناقض او را به شال و كلاه وا دارد.و باز هم بعيد نيست كه او منفعلانه در برابر اين تصميم مقاومت كند.
    3)در كنعان نوعي سليقه و زيبايي شناسي وجود دارد كه باعث مي‌شود فيلم در مقايسه با ديگر توليدات امسال سينماي ايران بسيار خاص و متفاوت جلوه كند.از طراحي صحنه خلوت(از نظر صحنه‌ آرايي خانه‌ي آدم‌هاي مدرن، كنعان در كنار شوكران و خانه‌اي روي آب قرار مي‌گيرد كه خانه‌ي هر سه فيلم بيشتر خالي از وسيله است تا پر!) و فيلمبرداري مزين به لنز تله(به شيوه فيلم‌هاي آمريكايي معاصر) گرفته تا مثلا تيپ، موهاي جوگندمي و كراوات مرتضي و البته ملودي گوش نواز كريستف رضاعي.
    4)هر فيلمي براي خود سكانس‌ها و صحنه‌هاي معروفي دارد كه از روي آن‌ها سال‌ها بعد به ياد آورده مي‌شود.يكي از مهم‌ترين ثمره‌هاي فيلم كنعان براي سينماي محافظه كار ايران، صحنه‌اي است كه نشان مي‌دهد خلاقيت به خرج دادن در دل محدوديت چه نتايج درخشاني مي‌تواند داشته باشد.جايي كه مينا بعد از دعوا با آذر به اتاق خوابش مي‌رود و در كنار مرتضي پناه مي‌گيرد.ماني حقيقي(كه كنعان نشان مي‌دهد چقدر آدم حسابي است) در اين صحنه اتاق خواب را به ما نشان نمي‌دهد و ما در تاريكي تنها از طريق صداها به اين احساس مي‌رسيم كه زن در آغوش شوهرش آرام گرفته است.با يك ترفند ساده اما خلاقه، لحظه‌اي از فيلم كه به دليل مميزي مي‌توانست جعلي به نظر برسد، به بهترين صحنه آن تبديل مي‌شود و بيراه نيست اگر بگوييم كه اين تاريكي، بهترين صحنه امسال سينماي ايران را رقم زده است.



    منبع خبر : سینمای ما
    دوشنبه,29 مهر 1387 - 21:3:8

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو

    نظرات

    امید صیادی
    دوشنبه 29 مهر 1387 - 22:1
    -5
    موافقم مخالفم
     

    این یه مقدار نامعقول نیست که ناچار باشی سه بار فیلمی رو

    ببینی و از خوش نیامدن به شیفته شدن برسی ؟ !!!

    امیدوارم ناراحت نشی اما سوال اینه که با این تفاصیل فیلم

    لنگ میزده یا قوه ادراک شما ؟

    ناگفته نماند که همین قدر که صداقت بیان داشتی بیش از این

    ایراد که به فرم نقد ( و نه محتوا ) ی مطلبتون وارد کردم برام

    ارزشمنده .

    در ارتباط با اون بهترین صحنه سینمای امسال هم فکر کنم

    کار منطقی این بود دوربین بیرون درب می ایستاد و ...

    هیچ زنی با دماغ دهن خون آلود نمیره توی تخت ! اگر هم بره

    اولین و حداقل کار حضرت آقا اینه که یه دستمال بگیره جلوی

    دماغ خانوم ...

    باور کن کشش دراماتیک این بیشتر بود حتی اگه ناچار بودیم

    فقط صداش رو بشنویم ...

    roya
    دوشنبه 29 مهر 1387 - 22:57
    -5
    موافقم مخالفم
     

    kanaan is the best

    وبلاگ ترانه علیدوستی
    سه‌شنبه 30 مهر 1387 - 1:20
    -28
    موافقم مخالفم
     

    سلام

    ...

    .....

    ......

    .......

    لینکستان اکران کنعان

    .

    .

    .

    و تمام آنچه که می خواستید درباره کنعان بدانید

    را می توانید

    در وبلاگ

    هواداری از ترانه علیدوستی بخوانید

    farshid
    سه‌شنبه 30 مهر 1387 - 1:32
    -11
    موافقم مخالفم
     

    امشب اواز گنجشکها را دیدم و برعکس پیش فرضی که داشتم فیلم خوبی بود کاری به مجیدی و حرف و حدیثهایی که می شود در باره ی او زد ندارم. ولی اواز گنجشکها فیلم خوبی بود برعکس کنعان که هنوز به نظرم فیلمی تصنعی و ضعیف است اینکه فیلمی را در گونه ای از سینما تقسیم بندی کنیم و بخواهیم ضعف های فیلم را تقصیر سبک و گرایش های ژانر بیاندازیم اشتباهی وحشتناک است چون هر فیلمی به هر حال متعلق به هر سبک و گرایش و گونه ای که باشد سینماست فیلم است و ما با فیلم کار داریم و سبک در واقع ظرف فیلم است .

    کنعان اثری که به شدت وامدار فیلم اتوبوسی به نام هوس اثر کازان است در راهی که انتخاب کرده مدام لنگ می زند شخصیت پردازی ادم های فیلم از یکدستی و باور پذیری کمی برخوردار هستند و دیالوگها تاثیر دیالوگهای به یاد ماندنی فیلم های ژانر مورد اشاره ی این عزیز را ندارند .

    موقعیت به وجود امده وضعی را به وجود اورده که از ان درخت به قول ایشان بدون ریشه و گل به تنه ی خشکیده ای می رسیم که از درون پوک و تو خالیست .تنه ای که میتوانست محکم و استوار باشد.

    پلان مربوط به تاریکی اتاق خواب هم به شکل های دیگر در سینمای ایران استفاده شده بود که به نظرم ماندگارترین ان در سکانسی از لیلاست .

    کنعان فیلم ضعیفی است هر چند مانی حقیقی هنوز راه درازی جلویش قرار دارد .

    farshid

    حسين
    سه‌شنبه 30 مهر 1387 - 5:46
    -4
    موافقم مخالفم
     

    يه چيزي شبيه همين تاريكي توي فيلم زن دوم هم بود ولي بيشتر خنده دار از كار دراومد تا تاثيرگذار. اون لبخند مينا به مرتضي وقتي كه از خواب بيدارميشه هم عالي بود، چند تا مفهوم متفاوت داشت. البته در راستاي همون «خلاقيت در دل محدوديت»!

    رضا کاظمی
    سه‌شنبه 30 مهر 1387 - 7:39
    4
    موافقم مخالفم
     

    ایول آقا پویان صفا کردم. اون صحنه تاریکی رو اضافه کردیم به آرشیو لحظه های ماندگار سینمای ایران.

    sasan
    سه‌شنبه 30 مهر 1387 - 13:36
    6
    موافقم مخالفم
     

    jedannnnnnnnnnnnnn?man ke razi nabudam vali be nazaram

    davat va farzande khak kheili behtaran

    اشكان
    سه‌شنبه 30 مهر 1387 - 14:49
    1
    موافقم مخالفم
     

    فيلم خوبي بود و تو اين اوضاع خراب ميشد گفت يه فيلمه خوبي بود...

    اما براي من يه چند تا سوال پيش اومده كه فكر ميكنم فقط سوال من نباشه و عوام مردم اين صحنه ها رو درك نكرده باشن و فكر ميكنم اقاي حقيقي اين صحنه ها را صرفا براي منتقدان و صاحب نظران گزاشته بود...

    من سوالاتم رو اينجا مطرح ميكنم و ممنون ميشم اگر كسي منو راهنمايي كنه...

    1-وقتي كه علي و آذر به دنبال خونه ميگشتن علي،آذر رو به جلوي خونه خودش ميبره و بعد ميبينيم كه آذر سريع واكنش نشون ميده و با گريه فرار ميكنه..دليل اين كار چي بود؟

    چون در قبل هم كه نشون داده ميشه مينا با اذر به خونه علي ميرن مينا به اذر ميگه بشين تا من بيام بعد ميره تو خونه با كليد درو باز ميكنه و هيشكي خونه نيست بعد ميشينه رو صندلي و اون پلان همينجا بي نتيجه قطع ميشه...

    حالا براي همين دليل فرار آذر مبهم تر ميشه....

    2-آسانسور خراب كه رو به اون واحد در حال ساخت باز ميشد نماد و سمبل چي بود؟

    فكر نميكنم حتي منتقدان هم اين رو فهميده باشن....

    3-چرا اسم فيلم كنعان بود؟؟؟؟/

    فرامرز
    چهارشنبه 1 آبان 1387 - 1:5
    -10
    موافقم مخالفم
     

    در مورد نشستن مینا در خانه علی فکر کنم که منظورش این بود که مینا این خونه رو دوست داشت یا بهتر بگم که مینا تازه الان بعد از این همه سال تازه فهمیده بود که شاید اگه با علی ازدواج می کرده بهتر بوده اگه تو سکانس که با علی حرف می زد دقت کنی به علی گفت که مرتضی تغییر کرده و علی هم گفت که کی نیست که تغییر نکرده باشه و مینا گفت تو و دوباره علی گفت این خوبه و مینا هم گفت آره

    اگه بازم دقت کرده باشی آذر به مینا گفت که تو گل های خونه علی رو همیشه آب می دی که مینا گفت که نه مرتضی قرار بوده بره

    و فکر کنم که آذر برای این رفت چون فکر می کرد که مینا به علی علاقه داره

    البته این تفسیر من هست شاید هم اشتباه باشه

    رولت روسی
    جمعه 3 آبان 1387 - 17:20
    3
    موافقم مخالفم
     

    من هم دیشب فیلم رو توی سینما ایران و بین قه قهه !!! تماشاگران(به عینک دکتر زنان و گه خوردن گفتن های فروتن و ...) دیدم و به نطرم فیلم منطقی و محترمی اومد.البته نشانه هایی توی فیلم بود که من ازشون سر درنیوردم و امیدوارم مانی حقیقی در استفاده از اونها منظوری داشته باشه.مثل سکانس آسانسور که یکی دیگر از دوستان در بالا هم گفته بود و دیالوگی که علیدوستی 2 بار (یک بار به آذر و یک بار هم به مرتض،هنگام دادن پیرهن به اونها)گفت:البته فک میکنم بهت تنگ باشه

    علی
    جمعه 3 آبان 1387 - 22:24
    -7
    موافقم مخالفم
     

    1-من کنعان رو دوبار پشت سر هم تو جشنواره دیدم

    من هم بار اول دوسش نداشتم و بار دوم عاشقش شدم

    در جواب دوستمون (اقای صیادی) باید بگم که این ضعف فیلم یا ادراک مخاطب نیست که لازمه چند بار دیده بشه تا پسندیده بشه

    بلکه به نظر من به چند لایه بودن فیلم برمیگرده

    به عمقش

    و به اینکه در هر بار دیده شدن میتونه نکته ای رو اضافه کنه میتونه یه نتیجه جدید اضافه کنه

    مثل کتابی که بعد از دور اول لازمه دوباره از اول خونده بشه تا درست دستگیرمون بشه

    کنعان رو باید بارها با دقت دید تا اون شکلات های خوشمزه ای که مانی حقیقی توی سوراخ سمبه هاش قایم کرده پیدا کنیم و لذتش رو ببریم

    هرچند که کلیتش کیک خوشمزه ایه که بدون شکلات هم دوست داشتنیه

    در جواب جناب اشکان خان هم من فقط چیزی رو که خودم فهمیدم رو میتونم بگم

    1- تااونجایی که من یادمه:

    اذر از اینکه میقهمه رابطه علی و مینا به گونه ایه که مینا به خونش رفت و امد داشته ناراحت میشه

    فکر میکنه مینا عاشق علی است و نمیخواد رقیب عشقی خواهرش باشه

    احساس بدبختی میکنه از اینکه میفهمه رقیب عشقی خواهرش شده

    مینا هم یاداوری گذشته خاطرات و نوستالوژی هاش باعث گریه شه

    2-ای بابا این که اصلا اونقدرها هم سخت نبود

    تا وقتی اوضاع مینا و مرتضی خراب بود اسانسور هم توی طبقه خراب

    توقف می کرد بعدش که اوضاع بهتر شد اون جا هم بهتر شد

    3- در مورد اسم فیلم خیلی بحث بود

    خود مانی حقیقی هم یه چیزهایی گفته بود و تاکید کرده بود که برداشت های متفاوتی میشه ازش کرد

    هر کسی میتونه نظر خودشو داشته باشه

    اینکه ایا کنعان سرزمین ادم های منتظره-مثلا مرتضی منتظر برگشت مینا

    شیرین
    جمعه 3 آبان 1387 - 23:51
    -4
    موافقم مخالفم
     

    اسم فیلم فکر میکنم از شعر معروف حافظ گرفته شده : یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور.

    همسایه
    يکشنبه 5 آبان 1387 - 1:20
    21
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من او صحنه تو تاریکی بهترین شناسنامه برای مرتضی بود که نشونداده بشه چه انسان بی نظیری هسست که همسر در شرف طلاق اش هم به اون پناه میبره و مرتضی با متانت و وقار او رو میپزیره و آروم میکنه

    فروتن در این فیلم حقیقتا بی نظیره

    بخش عمده ای از وجه سمپاتیک و علت اصلی دوست داشتنی بودن مرتضی بازی درخشان و باوقار آقای فروتن هست

    مهران
    يکشنبه 5 آبان 1387 - 16:41
    8
    موافقم مخالفم
     

    کارگردان هایی مثل مانی حقیقی سامان سالور و ... بزرگترین مشکلشون تهیه کنندس

    معمولا تهیه کننده ها دوس دارن با کارگردان های معروف(بین عموم) کار کنن تا با کارگردانی مثل مانی حقیقی که قبل از کنعان فقط دو تا فیلم ساخته که جفتش هم اکران نشده

    من خودم کنعان رو خیلی دوس دارم ولی اگر نقد ها رو نگاه کنیم میبینیم که نقد های منفی کنعان خیلی بیشتر از دو فیلم قبلیش بود علت این امر هم نه به افت کارگردانی و نه به تناسب نداشتن سن بازیگرها و نه هیچ یک دیگه از این دلایل بلکه فقط تهیه کننده فیلم بود(دو فیلم قبلی خود حقیقی تهیه کنننده بوده است)

    تهیه کننده ای که افسانه بایگان رو بر خلاف میل باطنی و فقط به خاطر اجبار تهیه کننده فیلم در این فیلم بازی کرد

    و یا صحنه پایانی فیلم که به اجبار تهیه کننده تو یک روز فیلم برداری شد و واقعا حقیقی دست مریزاد دارد

    ما باید بیش از اینها به مانی حقیقی بها بدیم.مگر ما تو این دورانی که باضعف فیلم نامه دچاریم چندتا فیلمنامه نویس خوب مثل حقیقی و فرهادی و نعمت الله و ... داریم

    اما در مورد آسانسور و نیمه کاره بودن خونه که سوال کردن که اتفاقا یکی از صحنه های محبوب من در فیلم بود و میخواست بگه که همه چی یا از نیمه شروع میشه و یا نیمه کاره رها میشه

    سارا
    يکشنبه 12 آبان 1387 - 1:23
    56
    موافقم مخالفم
     

    فیلمنامه دلنشین بود

    محمدرضا زاهدی پور
    دوشنبه 13 آبان 1387 - 10:22
    3
    موافقم مخالفم
     

    من فیلم رو دیشب دیدم ... فیلم شیک و جذابی که تا ریال آخر بلیطی رو که خریدی ، فیلم میبنی!!!

    از اون صحنه ی تاریک شدن فیلم ، در فیلم های دیگری به شکل بهتری استفاده شده ، مثل صحنه ی دیدار احمدنجفی با گلچهره ی سجادیه در فیلم « گروهبان » که در پاچال تعویض روغنی اتفاق می افته و ما فقط روی دیوار آن تکان های چراغی که در دست گلچهره هست رو می بینیم !

    توی این فیلم ( کنعان ) صحنه های تاکیدی دیگری هم بود ، مثل نشان دادن انگشترهای « مینا » ( زمانی که از پله ها بالا می اومد ) ...

    ولی در مجموع فیلم ماندگاری خواهد بود!

    مه
    سه‌شنبه 14 آبان 1387 - 10:37
    -42
    موافقم مخالفم
     

    در مورد اون صحنه تاریک-به نظر نمی یاد اینطور باشه چون داره طلاق میگیره

    سپیده
    پنجشنبه 23 آبان 1387 - 12:7
    34
    موافقم مخالفم
     

    به نظر من فیلم بسیار خوبی بود از نظر فیلمنامه، انتخاب هنر پیشه ها، کارگردانی و البته فیلمبرداری عالی آن

    نشانه هایی که در فیلم بود خیلی نظر منو جلب کرد که البته میتونه تعبیرهای مختلفی داشته باشه مثلاٌ انگشتر و گوشواره مروارید مینا که فکر میکنم مروارید نشانه احساس تنهایی او بود و اشاره به لباسهای تنگ که نشون دهند این بود که همه چیز زندگی مینا به نظرش تنگ و غیر قابل تحمل میومد و به همین دلیل میخواست ازشون فرار کنه و اینکه همیشه کفش به پا داشت و هر لحظه آماده رفتن و رهایی از این زندگی کنونی خودش بود.

    توقف آسانسور در طبقه نیمه ساخته و خراب فکر می کنم نشون دهنده ویرانی زندگی اونها و یا بقول یکی از دوستان بلاتکلیفی و نامعلوم بودن زندگیشون بود.

    علی رضوان مثل فرشته و نوید زندگی در همه جا ظاهر می شد و آذر نوید مرگ

    عشق شدید فوتن به مینا که مثل همه عشق ها باعث کور شدنش شده بود و نمیتونست بفهمه که زنش کس دیگری رو دوست داره

    as
    يکشنبه 13 ارديبهشت 1388 - 17:42
    -6
    موافقم مخالفم
     
    چرا كنعان بهترين فيلم امسال سينماي ايران است؟

    با درود بر شما.

    شما کل فیلم رو ول کردید و رفتید سراغ یک صحنه ای که تو تاریکی گرفته شده.کارگردان های ایرانی خیلی وقته که از این کارا می کنن.(به نظر من برای بالا بردن فروش فیلم این کارارو کرد).

    میخایید بدونید داستان چیه؟!!

    رفیق مینا و مرتضی عاشق مینا ست.مینا هم با رفتن به خونه ی اون این رو به من اثبات کرد.حتی خاهرش هم که ازش پرسید که کجا داری میری.گفت الان میام.رفت خونه ی عشقش.به گلدون ها هم اب نداد.وقتی رفیقش اومد که کلید رو از خاهر اذرش بگیره گفت که این کلید رو داده بودم به بچه ها تا برام مستجر پیدا کنن.با اذر هم این و و اونور میرفت تا برای خودش خونه پیدا کنه نه خواهر خودش.دید اذر قصد خد کشی داره اونم با خودش برد.علاقه ای به اذر نداشته.وقتی اذر رو میبره جلو خونه خودش میفهمه که مینا عاشق اون بوده و میره.داستان همینه.حالا کارگردان فیلمو خوب درست نکرده تا بیننده اونو سریع بفهمه.این حرف های چرند و پرند چیه میگید ای نمیدونم از روی فیلم فلانی الهام گرفته ای نمیدونم این صحنه تاری بوده باید تو تاریخ فیلم سازی ایران ثبت کرد.زیادی بزرگش کردین ،کارگردان های ایرانی و نویسنده ها از این کارا بلد نیستن.اونقدر بد فیلمو درست کردن که شما فکر می کنید که کارگردان و نویسنده از خود گذشتگی کردن و فیلم رو گنگ درست کرده که هرکسی نفهمه یا خیلی اثر بزرگی که به این زودی ها نمیفهمی چیه.(از خود گذشتگی هم بخاطر اینکه کسی فیلمی رو که سینما رفته و نفهمیده چیه ، نمیخره.)فیلم رو خوب درست نکرده عزیزان

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات