سينمای ما - اظهار نظر رک و صریح کیمیایی درباره مستندی که راجع به او ساخته‌اند؛ / کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است
چهارشنبه 21 بهمن 1388 - 3:41

I نظرسنجی I

بهترین فیلم جشنواره 28 را انتخاب کنید




سينماي جهان
من تسلیم شده‌ام
همه چیز با فیلمنامه آغاز می‌شود و به پایان می‌رسد
جورج كلوني این بار واقعا روانه بيمارستان شد
مریل استریپ امسال هم گزینه اصلی اسکار است
جیم شرایدن برای فیلم تازه‌اش دنیل کریگ را انتخاب کرد
سایت‌اند ساند 50 فیلمساز نامتعارف سینما را معرفی كرد
معرفی کامل فیلم «جی آی جو: ظهور کبرا» - حامد مظفری
سال‌هایِ از دست رفته (یادداشت گِئورگ ویلیامسون بر فیلم «تابستان» ترجمه پیمان جوادی)
گفتگویی با استاد ژاپنی انیمیشن جهان به بهانه نمایش فیلم تازه‌اش
قسمت‌های پنجم و ششم «اسپایدرمن» را نویسنده «زودیاک» می‌نویسد
فرار بزرگ (یادداشت برایان لوری –ورایتی- بر مجموعه تلویزیونی «فرار از زندان: فصل اول» ترجمه پیمان جوادی)
معرفی کامل «آدم‌های بامزه» - حامد مظفری


استشهادي براي خدا


  (36 رأي)

گارگردان :
علیرضا امینی
ماجراهای اینترنتی


  (22 رأي)

گارگردان :
حسین قناعت
تنها دوبار زندگی می‌کنیم


  (137 رأي)

گارگردان :
بهنام بهزادی
صداها


  (93 رأي)

گارگردان :
فرزاد موتمن
محاكمه در خيابان


  (322 رأي)

گارگردان :
مسعود کیمیایی
آقای هفت رنگ


  (71 رأي)

گارگردان :
شهرام شاه حسینی
نیش و زنبور


  (100 رأي)

گارگردان :
حميدرضا صلاحمند
کتاب قانون


  (350 رأي)

گارگردان :
مازیار میری
دو خواهر


  (1343 رأي)

گارگردان :
محمد بانکی



اظهار نظر رک و صریح کیمیایی درباره مستندی که راجع به او ساخته‌اند؛
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است


سینمای ما - مسعود كيميايي براي تماشاي مستند «جفت‌ شيش» ميهمان جشن تصوير سال شد. شامگاه گذشته ـ پنج‌شنبه 28 آذرماه ـ فيلم مستند «جفت‌ شيش» ساخته‌ي روبرت صافاريان و احمد ميراحسان كه مستندي است درباره‌ي مسعود كيميايي در جشن تصوير هنرمند به نمايش درآمد و پس از آن مسعود كيميايي، جهانبخش نورآيي (منتقد)، سيف‌الله صمديان (برگزار‌كننده جشن تصوير سال) به‌همراه دو كارگردان فيلم گردهم آمدند تا درباره‌ي اين فيلم به گفت‌وگو بپردازند.

درابتداي اين نشست سيف‌الله صمديان ساخت فيلم درباره‌ي شخصيتي مانند كيميايي را امري بسيار دشوار دانست و گفت: در واقع نمي‌توان با ساخت يك فيلم براي اين موضوع خط پاياني قائل شد و به‌طور كل ساخت فيلم مستند درباره‌ي زندگي يك فرد نيازمند جرأت فراوان است.

اما خود مسعود كيميايي، معتقد است: اين فيلم، فيلم بسيار بدي بود و در آن دوربين سرگردان بود. همين جاست كه مي‌فهميم سينما، كاري سخت است چرا كه اين فيلم حتي چند مصاحبه ساده را نتوانسته به‌خوبي فيلمبرداري كند.

او ادامه داد: از سوي ديگر در فيلم چند نظر تند‌ و تيز گنجانده شده است و براي صحبت‌ درباره‌ي فردي كه سال‌هاست در سينما مشغول است، سراغ برخي افراد رفته‌اند كه سن‌وسال آنها به مراتب كمتر است و شايد سابقه‌ي چنداني نداشته باشند. از آنجا به بعد هم به نظر مي‌رسد نظر شخصي فيلمساز وارد فيلم شده است و شايد اگر خود ما، يكي از اين خطاها را انجام دهيم به‌شدت مورد انتقاد همين دوستان منتقد قرار بگيريم.

كارگردان «حكم» هم‌چنين اظهار كرد: يك‌بار چندي پيش كارگردانان اين فيلم نسخه‌اي از آن را براي من فرستادند، اما به‌دليل كيفيت نامناسب من آن را تماشا نكردم و امشب اولين‌باري است كه اين فيلم را ديدم و متوجه شدم مسائلي كه در فيلم مطرح شده بود، غير از آن چيزي است كه قرار بود، انجام بشود.

كيميايي ادامه داد: به‌راستي فيلم ساختن درباره‌ي يك فرد وجدان بسياري مي‌طلبد، تا فيلمساز در حذفياتي كه در فيلمش انجام مي‌دهد به شخصيت آن فرد لطمه‌اي نزند.از طرف ديگر آيا دراين فيلم لازم نبود به غير از ابراهيم گلستان، سازندگان اين فيلم سراغ افراد ديگري هم بروند؟! درحالي‌كه ابراهيم گلستان، «گوزن‌ها» را نديده و پس از «گوزن‌ها» هم هيچ يك از فيلم‌هاي مرا نديده است. يا درجاي ديگر از فيلم تهمينه ميلاني، مي‌گويد كه

«سرب» را دوست ندارم و همين يك جمله مي‌شود اظهار‌نظر قطعي فيلم درباره‌ي اين فيلم، اما آنهايي كه

«سرب» را دوست دارند، به‌شيوه‌ي ديگري فكر مي‌كنند بنابراين كارگردان مي‌توانسته از نظر آنها نيز بهره بگيرد.

كارگردان «ضيافت» درادامه گفت: مي‌توان دريك فيلم از نظر ده نفر استفاده كرد و باتوجه به نظر آنها به نتيجه رسيد، اما به نظر مي‌رسد مواردي كه دراين فيلم مطرح مي‌شود، باتوجه به انتخاب‌هاي صورت‌گرفته، بسيار سردرگم است.

احمد ميراحسان يكي از كارگردانان اين فيلم و منتقد سينما هم دراين نشست درپاسخ به اظهارات كيميايي گفت: من از كيميايي بسيار ممنونم كه حرف خود را صريح و راحت بيان كرد و معتقدم تمام اين موارد بايد براي ما درس باشد. اما به نظر من، او از چنان جايگاه محكمي برخوردار است كه هيچ نوعي از داوري تماشاگران اين فيلم به جايگاه او خدشه‌ وارد نمي‌كند. من خود نيز با فيلم‌هاي او بزرگ‌شده‌ام و معتقدم او يكه‌تاز دهه 40 و 50 بوده است. خود من نيز اگرچه نتوانستم باهمه فيلم‌هاي او ارتباط برقرار كنم، اما 2 الي 3 فيلم او را دوست مي‌دارم.

دراين فيلم هم سعي كرده‌ام، واقعيت را به‌تصوير بكشم و جوي كه برعليه او ايجاد شده را نيز به تصوير بكشم و بگويم كه اين‌گونه نيست.

او ادامه داد: كيميايي حق دارد كه اين فيلم را دوست نداشته باشد، اما حرف‌هايي كه دراين فيلم درارتباط با او بيان شد، موجب شد كه خود من بعد از اين فيلم احساس دوستي بيشتري با او داشته باشم . اكنون معتقدم، كيميايي در جامعه بسيار بد داوري مي‌شود.

ميراحسان درباره‌ي اظهارات ميلاني در فيلم هم عنوان كرد: تهمينه ميلاني شديد‌ترين دفاع را از كيميايي كرد. اما با اين حال كيميايي تنها يك جمله منفي او را در نظر دارد. گناه اين فيلم آن است كه منصف است. از ابتدا هم هنگامي كه به او گفتم كه در فيلم با گلستان و حميد‌رضا صدر مصاحبه كرده‌ام، اظهار نارضايتي كرد. اما من همانجا هم به او گفتم كه قصد ندارم فيلمي تبليغاتي براي او بسازم. اين فيلم در قالب مثلثي شكل مي‌گيرد كه يك ضلع آن جامعه، ضلع ديگر خود كيميايي و ضلع سوم فيلم‌هاي اوست و من درساخت آن باتمام وجود سعي كرده‌ام كه منصف باشم. من همان دوربين سرگردان را ترجيح مي‌دهم و دوست دارم ببينم در مواقع مختلف سراغ ناراحتي‌ها و خوشحالي‌هاي افراد برود. درهرحال اين فيلم اصلا فيلم بددلي نيست و اصلا اين مساله را نمي‌پذيرم. اما در مقايسه با كيميايي كه تحمل نقد را ندارد، نخواستم دراين چارچوب به سينمايش نگاه كنم.

ميراحسان در بخش ديگري از صحبت‌هايش هم درباره‌ي وجه تسميه اين فيلم گفت: همان‌طور كه درابتداي فيلم مي‌بينيد، اين نام از درون صحبت‌هاي خود كيميايي انتخاب شد و علت آن هم جذابيت آن است. حال اگر اين نام در ذهن عده‌اي اين مساله را ايجاد مي‌كند كه به‌عنوان مثال فيلم‌هاي او بي‌دليل و از روي شانس خوب بوده، اين ضعف كار است.

روبرت صافاريان ديگر كارگردان اين فيلم هم دراين نشست گفت: از نظر كيميايي اين فيلم هم مشكل فني دارد و هم منصف نيست. درباره‌ي مورد اول، بهتر آن است كه ما تنها گوش كنيم و بعدها روي آن فكر كنيم. اما در مورد منصف‌بودن شايد اين فيلم تنها فيلمي باشد كه درباره‌ي يك شخصيت ساخته مي‌شود و پر از تمجيد و تعريف نيست. از نظر من هم بزرگترين خدمت به يك هنرمند، نقد درست اوست. ما نيز دراين فيلم تلاش كرديم كه فيلم صرفا نظر ما نباشد.

او افزود: من اگر قرار بود نظر خود را درباره‌ي سينماي كيميايي بگويم مي‌توانستم آن را همانند قبل بنويسم. از سوي ديگر، از نوشته‌هاي من و ميراحسان نيز معلوم بود كه ما از هواداران سينماي كيميايي به‌شمار نمي‌رويم. اما ما دراين فيلم تنها سعي كرديم كه انصاف را رعايت كنيم و تنها قصد داشتيم نظرات مختلفي كه درباره‌ي او وجود دارد را بيان كنيم.

صافاريان ادامه داد: تاكنون نيز، هرگاه من نظر بينندگان اين فيلم را پرسيده‌ام، آنهايي كه طرفدار كيميايي بوده‌اند، گفته‌اند كه از فيلم بدشان نيامده و آنهايي هم كه نسبت به او نظري منفي داشته‌اند، اظهار كرده‌اند كه با ديدن اين فيلم ديد بهتري نسبت به او يافته‌اند.

او درعين حال اذعان كرد: البته من فكر مي‌كنم كه چالش اصلي مستند‌سازي آن است كه مستند‌ساز درباره‌ي موضوعاتي فيلم مي‌سازد كه درباره‌ي آنها نظر دارد. هم‌چنين تدوين هم مساله بسيار حساسي است كه من به شخصه دراين فيلم بسيار حساب‌شده روي تدوين آن كار كردم.

جهانبخش نورآيي منتقد حاضر دراين نشست هم عنوان كرد: نكته بسيار مهمي كه در سينماي كيميايي وجود دارد، آن است كه او در پي به تصوير كشيدن واقعيات و حقايق نيست و براي او جنبه‌ي سينمايي‌بودن اهميت بيشتري دارد و شايد تمام سوء‌تفاهم‌هايي هم كه طي اين سال‌ها ايجاد شده به‌همين دليل است.

او ادامه داد: البته بايد توجه داشته باشيم كه ما درتحليل واقعيت هم مانده‌ايم، چه برسد به اصل واقعيت. اما با اين حال گاه چون واقعيت‌هاي مورد شناخت خود را دراين فيلم‌ها نمي‌بينيم، احساس مي‌كنيم اين فيلم‌ها تحريف‌ شده‌اند و شايد به‌همين دليل است كه عده‌اي مي‌گويند سينماي كيميايي افول كرده است.

نورآيي افزود: اما كيميايي با «حكم» دوباره به جايگاه خود بازگشت و من دراين‌باره به يكي از دوستانم مي‌گفتم كه ما بارها كيميايي را كشتيم، اما همان‌كه آمديم او را چال كنيم ديديم كه او سالم و سرحال است و من هنوز انتظار دارم روز‌به‌روز آثار بهتر و برجسته‌تري از او ببينيم.

او هم‌چنين به برخي ايرادات بني‌اسرائيلي كه منتقدان از سينماي كيميايي گرفته‌اند اشاره كرد و گفت: گاه منتقدان باعث مي‌شوند كه گوشت تن فيلمساز بريزد كه قرار است منتقدان با آبروي او چه كنند.

اين منتقد درباره‌ي اين فيلم هم اظهار كرد: من با ديدن اين فيلم احساس كردم كه با دنياي تازه‌تري از كيميايي آشنا شده‌ام و اين دنيا برايم جذاب بود، اما من هم معتقدم كه در بيان فيلم تعادل وجود نداشته است.

نورآيي در بخش ديگري از صحبت‌هايش نيز عنوان كرد: گاه دوستان منتقد از شدت تعريف برضد يك كارگردان كار مي‌كنند. من هم فكر مي‌كنم منظور كيميايي از اين انتقادات اين نيست كه فيلمي درتعريف بسازيد، اما قطعا اگر دراين موارد وجوه اشتراك را درنظر بگيريم قطعا به نفع سينما خواهد بود.


منبع خبر : ایسنا - عکس: فارس
جمعه,29 آذر 1387 - 19:54:32

اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
آرشيو
اخبار مرتبط:

نظرات

شقایق
جمعه 29 آذر 1387 - 23:40
8
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

آقای قادری خبری از مستندتون که نیست.حداقل بگید اولین جمله ای که آقای کیمیایی بعد از دیدن مستندشما گفت چی بود ؟

ميثم
شنبه 30 آذر 1387 - 1:38
-8
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

هممون ميدونيم كه كيميايي دهه 70 و 80، فرقي با فيلمسازهاي متوسط سينما نداشته! نمي دونم چرا اين منتقدها كه اكثرشون مثل ما با سينماي آشفته(حداقل در 15 سال اخير) كيميايي مشكل دارن، ‌ميان و فقط درباره اون فيلم ميسازن! بابا اسطوره اي مثل داريوش مهرجويي هم هست كه اگه فيلمهاش رو از سينماي بعد از انقلاب ايران بيرون بكشيم، سينمامون لخته لخت ميشه! كسي كه در بعد از انقلاب كه كيميايي رو به مهمل سازي آورده، اون يا فيلم شاهكار ساخته و يا حداقلش فيلم خوب. بياين درباره اين موجود عجيب فيلم بسازيد با اون شخصيت هاش كه نه لمپنن و نه آدمكش. بلكه يه موجودات عزيز و عجيبن. بياين درباره بيضايي بسازين. يا حتي تقوايي و حاتمي كيا. انقدر گير نديد به كيميايي كه آخر سرم دعواتون بشه!!!!! مجبور نيستيد از فيلمسازي كه ازش خوشتون نمياد فيلم بسازيد كه توش متهم به غرض ورزي و حكم صادر كردن و نظرشخصي و... هم بشيد!! عجب بابا!!

دايوش
شنبه 30 آذر 1387 - 12:6
-3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

من مقيم ايتاليا هستم وتا آنجا که شنيده ام وتنها يک فيلم مستند از اين نوع ديده ام،به قول دوست سينما شناس ام ،اين فيلم هاي پر از صحبت ديگران ( چون حتي مصاحبه هم نيست وفقط حرف زدن وخاطره گفتن است!)رابايدگزارش هاي تلوزيوني ناميدو نه فيلم مستند.خيلي دلم مي خواهد اين فيلم را به بينم.آيا از پشت صحنه ها چيزي دارد؟آيااز زندگي شخصي وخانوادگي،از دوستان وهمکاران،از زندگي وکار قبل و بعد وحتي ماه هاي اول انقلاب کيميايي فيلم وعکس وبريده روزنامه ها را دارد؟ و از کي به معرض فروش گذاشته خواهد شد؟

sany
شنبه 30 آذر 1387 - 13:27
5
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

من اين فيلم را ديدم و ميتونم بگم براي فيلم زحمت كشيده شده بود و بعضي قسمتهاش خوب بود و چيزاي جالبي داشت اما در كل با نظر آقاي كيميايي موافقم چون هم دوربين در بعضي صحنه ها آشفته بود و بيخودي خيلي نزديك به چهره كيميايي بود (طوري كه خود كيميايي گفت من دارم راجع به تاريخ صحبت ميكنم اونوقت دوربين رفته تو دماغ و چشم من) و هم خيلي عمدي جاهاي خاصي از صحبتهاي كيميايي حذف شده بود و نقدهايي از ابراهيم گلستان گذاشته بودند كه دركل شايد 5-4 بار راجع بع فيلمها صحبت كرده آنوقت هيچ نقدي از كسي مثل پرويز دوايي در فيلم نبود و هر قسمتي را كه يكي گفته بود من از فلان فيلم خوشم نمياد گذاشته بودن...بعد ميگن ما منصف بوديم!!!!!!!!!!

محمد
شنبه 30 آذر 1387 - 17:21
-3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

آقا میثم

کیمیایی هم فیلم شاهکار تو کارنامش داشته و فیلم بد هم البته داشته ولی چیزی که باعث میشه منتقدان سینما او رو موضوع مستند خودشون انتخاب کنن همون فضا و جوی ست در کارهای کیمیایی مستتر شده و این قلیان درونی رو بوجود میاره که این مستند ها ساخته بشه اگرچه مستند خوبی هم نباشه. این به مجموعه کارها یا کارنامه بستگی نداره. که اگه داشت باید الان صد ها مستند درباره مهرجویی می ساختن که فیلم خوب و شاهکار کم نداره... ولی موضوع اساسا چیز دیگه ای ست...

solatn
شنبه 30 آذر 1387 - 18:9
4
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

فیلم ساختن از کیمیایی سعادت میخواد.آخه شما رو چه به کیمیایی ...کیمیایی تاج سر ماست...ستون این سینمایی هستش که شما ها حالا حالا ها باید ارتفاعشو نگاه کنید...همه این کارگردانها هم که متحد بشن نمیتونن یک سکانس مثل گورنها یا داش آکل بسازن...واقعیتها رو همه میدونن...

کيوان
شنبه 30 آذر 1387 - 19:30
-1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

مسعود کيميايي گرامي وعزيز اين افتخار را داشته است که مورد تاييد مطرح ترين وجهاني ترين کارگردان وتهيه کننده تاريخ سينماي ايران يعني جناب ابراهيم گلستان قرار گرفته است افتخاري که نصيب هيچ کارگردان ديگري نتوانست به شود حالا اگر مسعود کيميايي ميگويد ايشان فيلم گوزن ها را نديده مگر استاد گلستان در باره گوزنها چيزي نوشته ياگفته اند؟بايد همگي قدردان بزرگان هنر باشيم

رحمان
شنبه 30 آذر 1387 - 19:45
-4
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

میثم خان حاتمی کیا رفت جزو چهار بزرگ؟ چندسالشه؟ و چی ساخته؟ چقدر روشنفکره؟ تو سینما دنباله چیه؟ غیر مسوولانه نظر نده اخوی. موفق باشی.


شنبه 30 آذر 1387 - 22:7
-3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

این دشمنان و حسودان کیمیایی هم میدونند با همه این تفاسیر اسم کیمیاییی و شهرت او از همه بیشتر هست و خیلی دوست دارند از او فیلم بسازند و یابا صحبت با او مشهور بشند.

کاری ندارم کیمیایی بهنرین کارگردان هست و یا بدترین کارگردان استاد هست یا که خیر ولی آدم بسیار بزرگی هست که همه منتقدان اخبار فیلمهای در حال ساختش را پیگیری میکنند و زودتر از همه خود همین مخالفانش میرند فیلمهاش را میبینند.

به هر حال کیمیایی هست حتی اگه دیگگه فیلم خوب نسازد شخصیت خاصی دارد که قیصر و گوزنها را ساخته و تمام.

به رحمان
يکشنبه 1 دي 1387 - 18:25
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

بزرگ بودن ربطی به سن و سال نداره آژانس ساخته روبان قرمز ساخته که به همه فیلمهاب بعد از انقلاب کیمیایی می ارزه از کرخه تا راین ساخته و...


يکشنبه 1 دي 1387 - 19:30
-6
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

اگه قبولش ندارين، مرض دارين ازش فيلم ميسازين اعصابشو داغون مي كنين؟

بذارين كار خودش رو بكنه ... خوبه كه تو دنياي ماها نيست، چه اصراري دارين همه مثه هم فكر كنن؟

آلـخاندرو گـونزالز ایناریتو
يکشنبه 1 دي 1387 - 23:16
-5
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

بابا بی خیال

شماها بی‌کارید در مورد 4 تا کارگردان بی‌اهمیت ایرانی اینهمه جنجال راه می‌اندازید

خطاب به کسی که نوشته به رحمان
دوشنبه 2 دي 1387 - 0:44
6
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

بابا بیخیال سرب مسعود کیمیایی را که همه میدونند یک کلاس از سینمای ایران و آسیا بالاتر هست.

دندان مار هم که تحسین شده جشنواره بزرگ برلین میباشد تو ایران نظیر نداره و به کل فیلمهای امثال حاتمی کیا و امثالهمش می ارزه.

اعتراض بمانه...

مقایسه بهترین فیلمهای کارگردانهای ایران با قیصر و گوزنها هم که دیگه واقعا خنده داه که اصلا این دو فیلم با هیچ فیلمی مقایسه نمیشوند و تنها فیلمهای به قول معروف کلاسیک و ارزشمند سینمای ایران که واقعا ارزش چندین و چندین بار دیدن را داره. و در کل سینمای ایران تک هستند و بهترین و رو دست ندارند.

بزگترین کارگردان سینمای اجتماعی ایران که دیدیم بعضی از کارگردان ها وقتی اخیرا یک کار اجتماعی ساختند همه منتقدان و کارشناسان سینمایی حالشون به هم خورد!


دوشنبه 2 دي 1387 - 2:16
-3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

میثم = علیرضا


دوشنبه 2 دي 1387 - 2:17
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

این میثم خیلی خطرناکه. انقدر نظراتتو به همه دیکته نکن.


دوشنبه 2 دي 1387 - 2:19
-2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

کیمیایی کارگردان بزرگی است و حتی اگر فیلمهای او را دوست نداشته باشیم دوست نداشتن خود او غیرممکن است.


دوشنبه 2 دي 1387 - 2:19
2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

از نظر میثم آقا:

اعتراض = عینک دودی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


دوشنبه 2 دي 1387 - 2:20
-6
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

نهایت بی انصافی و بی سوادی برخی نسبت به تاثیرات کیمیایی روی سینمای ایران

بابك
دوشنبه 2 دي 1387 - 6:17
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

من مطمئنم كه فيلم افتضاحي بوده و كيميايي عزيز درست ميگه. من اون موقع ها كه نقد احمد مير احسان بر سنتوري رو خوندم و اونهمه چرت و پرتاش رو ديدم كه به قول پرويز نوري، كل نكات قوت و تحسين برانگيز فيلم رو رديف كرده بود تا آخر سر بگه سنتوري فيلم خوبي نيست(و حسابي با اون نقد پرويز نوري در حمايت از سنتوري و كوبيدن مزخرفات ميراحسان حال كردم كه ايشونو كنف كرد!!)، متوجه اوضاع آشفته ذهني و ايدئولوژيكيش شدم و كلا ازش قطع اميد كردم!!! وقتي كيميايي با اون تسلطش رو كارگرداني و كاشتن دوربين و تعامل با فيلمبردار، مياد و ميگه دوربين بي هدف و چرت و پرت بود، يقينا درست ميگه.

آقاي مير احسان شغلاي ديگه اي هم هستا. دست از سر(حالا ديگه كچل) فيلمسازي و نقد فيلم بردار خواهشا!!!


دوشنبه 2 دي 1387 - 14:28
-8
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

آقایونی که میگن حاتمی کیا بزرگ نیست!چند سالسه؟

خودشون چندسالشونه؟!


دوشنبه 2 دي 1387 - 19:10
-1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

یه آشغال به نام هویت ساخته وصل نیکان ساخته و...

...
دوشنبه 2 دي 1387 - 20:46
-6
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

ترخدا این ادمهای بزرگ رو ناراحت نکنید ..بسه هر چی تا حالا اذیتشون کردید حالا نوبت این شده فیلم چرت و پرت بسازید

ستاري
دوشنبه 2 دي 1387 - 21:49
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

پيش از هر چيز دلم ميخواد به كاگرداناني مانند چيت راي ، تاراكوفسكي و كيشلوفسكي ، آندره وايدا و ..... بسياري ديگر از جمله برگمان كه فيلم ساز برجسته جان بشمار آمده اند و ما نيز داشتيم مهرجويي ، با فيلم گاو جايزه ونيز را در سال 1971 بخانه آورد .... امير نادري ، عباس كيارستمي .... اما نام آقاي مسعود كيميايي را من نمي توانم در ميان اين فيلمسازان قرار بدهم چه آنموقع كه فيلم خوب گوزنها را ساخت و چه فيلم قيصر را كه مملو از ضعف هاي تكنيكي و ادبي است ! چرا اين نام را نمي توانم در ميان آن كارگردانان حتي خودي ها قرار بدهم به يك دليل است ، فيلمسازي كه مدعي است ( به ديالوگ سرب از دهان هادي اسلامي در جعت محمد مسعود (ظاهري ) و بعد كه تبديل به تمجيد بت پرستانه از خود ميشود مراجعه بكنيد ) در هر دو دوره قبل و بعد از انقلاب برجسته بوده ،هنوز پس از چهل و اندي سال فيلمسازي نه زبان فلسفي خود را پيدا كرده و نه توانسته در اين عمر بلند 68 ساله با دو كوچه بالاتر از خانه خود ارتباط برقرار بكند ! با جشنواره ها كاري ندارم بلكه دنبال زبان جهاني هر فيلمساز هستم ! شما تمام فيلم هاي كيميايي را ترجمه بكنيد و آنرا در اختيار افراد متفاوت از ملل متفاوت قرار بدهيد هيچي دستگيرشان نميشود . واقعيت (من ) اينست كه مسعود كيميايي فيلمساز ملي و بومي نيست بلكه او فيلمساز كوچه است ،

يادمان نرود كه هنر استاد ندارد و اين كهكشان وسيع بدون امپراطور و استاد هست و چنين خواهد ماند ! هنر هفتگانه دانشگاه نيست كه كسي استاد آن باشد و كس ديگري شاگرد ! استاد مي تواند يك تعارف براي ارج نهادن باشد بشرطي كه كسي اين لقب را جدي نگيرد و باور نكند ! بزرگترين كارگردانان و فيلمنامه نويسان و تهيه كنندگان و نقاشان و بزرگمردان هنر هفتگانه هرگز چنين نامي را براي خود برازنده نديدند و ما هرگز اين نوع عناوين را در گفته هاي هنرمندان بزرگ جهان نمي شنويم ، كافيست نگاهي به مصاحب تروفو با هيچكاك و برگمان و بسياري ديگر بياندازيم تا همه چيز دستگيرمان شود ! اين گونه القاب را يا از روي تعارف انتخاب ميكنند يا گوينده از معني استاد بي خبر است و افسوس كه ما مملو از اين تعارفات هستيم و با اين القاب كاري مي كنيم تا كسي كه بنظر خود يك عمر از ديگران و اجتماع انتقاد كرده با ديدن يك فيلم در مورد خود چنين بهم بريزد !!!!!!!

متاسفانه يكي از ويژگي ها منفي آقاي كيميايي همين است كه با بغل دستي هايش براي خود تاريخ مي نويسد . حتي اگر آن تاريخ بدست شخصي محترم مانند پرويز دوايي تكذيب بشود !

خداراشكر كه پرويز دوايي منتقد فهيم سينماي گذشته ما هنوز زنده ست وگرنه اين تاريخ جعلي نوشته هاي او را در مولن روژ بهمين راحتي كه در مقاله فريدون جيراني خوانديد بنام كيميايي ثبت ميكرد !!!!!

و خدا ميداند كه چه كساني فوت كرده اند و حقشان اينچنين پايمال شده است . اينبار بغل دستي آقاي كيميايي كسي جز فريدون جيراني نبوده است !

من متاسفانه آن فيلم مستند را نديده ام و نميدانم از نظر تكنيك چقدر موفق بوده يا نبوده ولي از عكس العمل آقاي كيميايي مطمئن شدم كه فيلم حقيقت و واقعيت را بدرستي و بخوبي بيان كرده است در غير اينصورت آقاي كيميايي از آن فيلم تعريف و تمجيد ميكرد ! اما يك مسئله مهم را بايد براي سازندگان فيلم مستند آقايكيميايي بيان بكنم و باز نميدانم آنها بسراغ اين دو شخص رفته اند يا نه و مطمئن هستم كه هيچكس مانند اين دو نفر مسعود كيميايي و روحيات او را نمي شناسد . و اما اين دو نفر كه در سينماي ايران و فيلم هاي آقاي كيميايي نقش بسزايي داشته اند كسي جز نعمت حقيقي مدير فيلمبرداري نيست . سينماي ايران بشدت مديون تصويرهاي بكر و كادرهاي جذاب نعمت حقيقي است و من بخاطر ندارم كه كسي مانند نعمت حقيقي سينما را روي نگاتيو سياه و سفيد و رنگي ثبت كرده باشد . نفر دوم عياس گنجوي است كه خيلي خوب كيميايي را مي شناسد اما نه باندازه نعمت حقيقي ! يادم ميايد در جشن خانه سينما حدود چهارسال پيش قرار بر اين بود كه از كيمايي تجليل بشود كه شد و عباس گنجوي آمد ولي اين براي برگزاركنندگان جشن كافي نبود بنابرين فوجي تلاش كردند تا هر طور شده كيميايي را در كنار نعمت حقيقي قرار بدهند تا نعمت حقيقي از خاطراتش بگويد و كيميايي را بسيار بزرگتر از آنچه بود بنمايش بگذارند ولي نعمت حقيقي نپذيرفت ! او حتي حاضر نشد در جشن خانه سينما حضور بيابد چه برسد باينكه كنار كسي بايستد كه اگر دهان باز ميكرد همان اعتباري هم كه از گذشته باقي مانده بود بر باد ميرفت !

ولي نعمت حقيقي هنرمند است و كارش تخريب نيست حتي اگر آن تخريب صلاح تاريخ سينماي ايران باشد !!!!

او حاضر نشد با خاطرات واهي كسي را مجذوب و سپس به مسلخ بفرستد !!!! همانطور كه حاضر نشد با بازگو نمودن خاطرات واقعي كساني را كه يك قهرمان ...... آنهم از نوع خيالي را در فتوشاپ ذهنشان طراحي كرده بودند ، بي آزارد !!! فقط براي اينكه نعمت حقيقي يك هنرمند است و مانند قاب هاي فيلمهاش بي غل و غش است .... خوشحالم كه آنشب عده اي بي خبر موفق نشدند تا دهان نعمت حقيقي را بدروغ بيالايند ! هر چند كه اگر فوجي بيشتر از آنچه بسيج شده بودند ، گرده ميامدند باز ناكام ميماندند !

من نميدوانم سازندگان جفت شيش بسراغ نعمت حقيقي رفته اند يا نه ولي مطمئن هستم نعمت حقيقي در آنجا هم سكوت كرده و آنها را راهي زندگيشان كرده است ! مسعود كيميايي در فيلم سرب كه يكي از بدترين آثار سينمايي ايران بشمار ميايد و كپي بسيار سطحي و پيش افتاده از فيلم روزي روزگاري آمريكا ساخته سرجيو لئونه است ، ديالوگي در جهت رستگاري خود نوشته و آنرا در ميان ديالوگ هاي هادي اسلامي جا داده تا بجاي محمد مسعود از خود تقدير بكند و همين ديالوگ بازگو كننده آنچه هست كه خود فيلمساز از خود مي شناسد و تلاش دارد براي آمرزش روح خود با اين ديالوگ براي خود حتي در يك فيلم سينمايي نازل ، عاقبت بخرد و من مطمئن هستم كه اگر كيميايي آنچه بود كه در سرب خود گفته هرگز اين ديالوگ را نمي نوشت و آنرا براي سازندگان جفت شيش ميگذاشت تا اگر آنچه بود آنها چنيني ديالوگي برايش بنويسند ولي او آنچه در سرب گفت نبود و بهمين خاطر سازندگان جفت شيش هم نه بطور غريزي و نه از روي نگاه هنري به چنين ديالوگي نرسيدند چون چنين نيست . مسعود كيميايي در فيلم سرب به بهانه تقدير از محمد مسعود روزنامه نگاري كه كشته شد از دهان قهرمانش هادي اسلمي مي گويد : .... مسعود مرد ! مسعود شجاع .... مسعود ......

من آن ديالوگ را بخاطر ندارم چون نه ديالوگ جذابي است و نه از دل برخاسته ... مي توانستم آنرا از روي سي دي در اينجا پياده بكنم و ديالوگ را بنويسم ولي چنين نمي كنم و از آنهايي كه مسعود كيميايي را مانند جواد طوسي (منتقد) عاشقانه دوست دارند ريال بهتر است به آن ديالوگ در سرب يكبار ديگر گوش يدهند ! من هرگز نديدم كه كسي چنين شيفته خود باشد !!!!! مگر گناهكاران !

در پايان بايد يادآوري بكنم كه نعمت حقيقي در سينما كم ديده ميشود .... او پس از انقلاب در كنار جواني ايستاد و باو كمك كرد تا يك كارگردان واقعي بشود و با او چند فيلم ساخت كه يكي از آنها شوكران و آن ديگري ميرزا كوچك خان و ... بود !

او از آنجا هم عقب نشست ... نعمت حقيقي در سن و سالي قرار دارد كه با آنهمه تجربه و آنهمه علم و آگاهي از دوربين و سينما ديگر تحمل ريا و سؤاستفاده از خود را ندارد و خيلي زود به آدمهاي اينچنيني كات ميدهد !!! كاش ما همه بلد بوديم كه چنين كاتي را با صداي بلند به چنين آدمهايي بدهيم ! هنرمندي كه شبيه هنرش نيست ، كاسب است و مانند واعظي ميماند كه بي هيچ اعتقادي بهشت را براي امرار معاش مي فروشد تا خود را تامين بكند و چنين واعظي را كسي دوست نخواهد داشت ! سر فيلمبرداري فيلم ناصرالدين شاه آكتور سينما ، بازيگران حرفه اي مانند عزت اله انتظامي و بسياري ديگر نيز وجود داشتند تا واقعه رخ بدهد ! مخملباف نعمت حقيقي را مانند افراد دور و برش قلمداد كرده بود . وقتي او سر فيلمبرداري حاضر ميشود تا كارش را ادامه بدهد ، متوجه ميشود كه محسن مخملباف در حال دستور به آسيستان خود مي باشد تا جاي چند چراغ ( پروژكتور) را به ميل او روشن بكند! نعمت حقيقي خونسرد مي نشيند و باحترام بازيگراني كه در كنارش نشسته اند ، چاي خود را مي نوشد ... آقاي انتظامي هوشمندانه چشم از روي نعمت حقيقي برنميدارد زيرا او را خوب مي شناسد و مي داند كه تا چند لحظه ديگر اتافاق مهم و غم انگيزي رخ خواهد داد !!! ميخواهد چيزي بگويد ولي نعمت حقيقي دل نميدهد ! مخملباف جلو ميايد و از آقاي حقيقي ميخواهد تا صحنه آماده را بگيرد ! نعمت حقيقي جله زيبايي باو مي گويد و سپس صحنه را ترك ميكند . او به مخملباف مي گويد : من تصور ميكردم كه شما مي دانيد چرا من را انتخاب كرديد !!!!!

نعمت ميرود و ديگر آن اتفاقي كه قرار بود در آن فيلم رخ بدهد ، نميدهد .... و با همان پلان هايي كه كار نعمت حقيقي بود ، ميتوان افق آن كار را با نعمت حقيقي ديد ولي افسوس كه مخملباف چشمهايش آنقدر سو نداشت تا افق را ببيند !

فرشيد
سه‌شنبه 3 دي 1387 - 23:13
-3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

كامنت "خطاب به کسی که نوشته به رحمان" آخر خندست!!

كيميايي اگه اين طرفداراي چشم و گوش بسته و بي سوادش رو نداشت چيكار مي كرد؟!!

خوبه آدم زباله هايي مثل قيصر و سرب بسازه و به جاي اينكه بندازنش توي سطل زباله فرهنگي، ميگن بهترين فيلمهاي ايران هم قابل قياس با اين آثار نيستن و تنها آثار كلاسيك(!!!!!!!!!!!) و ارزشمند سينماي ايرانن!!!! واقعا اين معناي كلاسيك داره از اعتراض و سربازهاي جمعه و ديگر آثار فرهيخته ايشون سرازير ميشه! اگه اين طرفداراي بي سواد و چشم و گوش بسته نبودن الان اوضاع كيميايي بهتر بود! تمام گفته هاي "ستاري" رو هم تاييد ميكنم.

soltan
چهارشنبه 4 دي 1387 - 1:13
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

آقای ستاری که پیام گداشته اند .از اقوام آقای حقیقی میباشند.مرد مومن شما با چه اراده ای آخه میگی سرب خوب نیست.؟آرزوی هر کارگردان ایرانی هست که 1 سکانس از سرب رو بتونه بسازه......


چهارشنبه 4 دي 1387 - 7:19
3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

برای ابلهانی که دائما در حال مقایسه هستند:::

هم کیمیایی، هم مهرجویی و هم حاتمی کیا و ... از کارگردانان بزرگ و جریان ساز ما هستند. انقدر تعصب بچگانه نداشته باشید و حقیقت را قبول کنید. آنها همه به سینمای ما خدمت کرده اند. من فقط از یک حرف عادل فردوسی پور خوشم آمد: " آدمهای متعصب، همه احمقند و قدرت تعقل ندارند."!!!


چهارشنبه 4 دي 1387 - 18:58
0
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

با فرشید کاملا موافقم .

خطاب به فرشید بی سواد
چهارشنبه 4 دي 1387 - 21:12
-7
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

کامنت فرشید هم آخر جوک و طنز میباشد.(دمت گم ما را خوب خندوندی)

باید بهت بگم بچه جان اگر کیمیایی چنین دشمنان ابله و بی سواد و حسودی مثل شما نداشت که کیمیایی نمیشد و اسمش این همه بزرگ و معروف نبود.

مطمینا اگه کیمیایی چنین دشمنان چشم و گوش بسته و بیسوادی مثل شما نداشت که الان ما نمیتونستیم با شما بحث کنیم.

فرشید جان کوچولو شما لازم نیست حرفهای این ستاری بیچاره که نمیدونم چیه چهارتا کارگردان اروپایی نام برده فکر کرده کیه! را تایید کنی که اصلا معلوم نیست خود او باشی!(حالا این ستاری کی هست؟)

فکر کرده او گفت سرب بده؟ از کیمیایی و فیلم سرب چیزی کم میشه(ته خنده هست!) داره از سرب ایراد میگیره بیسواد.

برو همون سنتوری مبتزل و مزخرف را ببین. تو رو چه به سرب!؟

در ضمن بهترین فیلمهای ارزشمند و کلاسیک ایران مخصوصا در قبل انقلاب قیصر و گوزنها هست نه سربازهای جمعه و اعتراض که کم آوردی پریدی روی این دو فیلم.

البته اعتراض و سرب و دندان مار که گفتم بماند.

همین سربازهای جمعه و حکم و رییس می ارزه به آشغالهای زباله دونی مثل اکثر فیلمهای حاتمی کیا و بقیه کارگردانها...

برو بچه بازیت را بکن هر کارگردانی بیاد هزارتا فیلم هم بسازد سرآخر میگند قیصر و گوزنها مال کیه؟ کیمیایی و تمام.

مثل فرنسیس فورد کاپولا که هزار فیلم ضعیف هم بسازر بزگترین و بهترین فیلم جهان پدرخوانده ها را او ساخته و تمام.

پس تو بهتره بری آشغالهای زباله دونی مثل شارلاتان و کما و چپ دست و یا فیلم دعوت و به نام پدر حاتمی کیا را ببینی.

تو رو چه به دیدن فیلمهای کیمیایی حتی اون سربازهای جمعش که سواد دیدنش و درک و فهمیدنش را نداری جوجه.


پنجشنبه 5 دي 1387 - 0:28
-2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

رحمان عزیز منتقدین و کارشناسان از فیلم رییس هم حالشان بدجوری به هم خورد


پنجشنبه 5 دي 1387 - 12:22
-1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

این ستاری عجب خزعبل گو و جفنگ گویی است!!!! اینجا صحبت از کیمیایی است، او از نعمت حقیقی نوشته و تبلیغ او را کرده است!!! یقینا از خویشاوندان نعمت حقیقی است!!!

ساناز
پنجشنبه 5 دي 1387 - 14:28
2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

راجع به فيلم كاملا حق با كيميايي است چون من هم آنجا بودم و فيلم را ديدم كه اصلا بي طرف و منصف نبود.

اما چرا به جاي اينكه راجع به اين نوشته و اين فيلم نظر بديد سر كارگردان ها دعوا مي كنيد؟؟؟؟

كيميايي ، حاتمي كيا، مهرجويي...... هركدام كارگردانان خوبي هستند و جايگاه مهمي درسينماي ما دارند

بهتره به جاي نقد فيلم ها آدم ها را نقد نكنيد و اينكه هركسي نظر وسليقه اي داره كه ممكنه از فيلمي خوشش بياد يا بدش بياد پس نظرات خودمان را مثل يك حكم قطعي بيان نكنيم كه فلان فيلم بده يا عالي...........

يه كمي منصف باشيم

کیا
پنجشنبه 5 دي 1387 - 22:42
6
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

اون موقع که کیمیایی رو الکی گندش میکردین باید فکر اینجاشم میکردین 20 ساله داره گند میزنه آخرشم میشه گارگردان بزرگ

اصلا کی گفته موج نو سینمای ایران با قیصر شروع میشه

در ضمن بهتره مستند درباره ی تقوایی و رهنما و شهید ثالث بسازین

amir
پنجشنبه 5 دي 1387 - 23:31
-1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

فرشید و ستاری اینقدر جوک و خزعبلات نبافید.

کیمیایی تاج سر شماست.

به جای نعمت حقیقی و حاتمی کیا تبلیغ کردن برید 4 تا فیلم درست حسابی ببینید بعد نظر بدید.


جمعه 6 دي 1387 - 1:38
2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

کیمیایی هرگز تحمل انتقاد را ندارد و فقط می خواهد درباره اش به به وچه چه کنند. با یکی از صمیمی ترین و بهترین دوستانش که احمد طالبی نژاد بود به خاطر یک نقد که خوشایندش نبود آآنطور رفتار کرد و بی خیال دوستی چندین و چند ساله شد آن هم کیمیایی که در فیلمهایش مدام دم از رفاقت و رفیق می زند

.فقط دو تا شاهکار دارد و باقی فیلمهایش یا متوسط هستند یا ضعیف.

جاويد
جمعه 6 دي 1387 - 2:5
-1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

خطاب به چهارشنبه 4 دي 1387 - 21:12

آقا جان فرشيد بيخودي نگفته كه طرفداران بي سواد كيميايي ! يك نگاه به جمله بندي و حرفهايت بيانداز و يا بي آنكه به آشنايانت بگويي كه آنها را تو نوشتي جلويشان بگذار ببين چه نظري راجع به تو ميدهند ! اين حرفها كه تو زدي مال تماشاگر حرفه اي سينما نيست مانند حرفهاو عملكرد همان هايي است كه بعد از فوتبال همه چيز از جمله خودشان را جـــــــــــر ميدهند .

صنم يغمايي
جمعه 6 دي 1387 - 23:47
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

سلام من 18 سالمه و مسعود كيميايي و فيلماشو دوست دارم...

ميدونيد چرا سينماي ما پيشرفت نميكنه؟ چون هي بهم ديگه ميگيم فيلم نساز! اما اون ور با هزارتا فيلم خوب و بدي كه ساخته ميشه كسي نميگه تو لطفا فيلم نساز ....اگه مثلا كيميايي بد ميسازه تو بيا و يه فيلم خوب بساز تا از اون بري بالا تر ..... تازه فيلم ساختن به اين راحتي كه ما فكر ميكنيم نيست.... گاهي اوقات كار ميپيچه....

صنم

قسمتی از یک نقد بسیار خوب درباره آثار اخیر کیمیایی
شنبه 7 دي 1387 - 15:24
-2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

بهزاد عشقی: فیلم‌های مسعود كیمیایی در سال‌های اخیر برای خودش صاحب مؤلفه‌های تكرارشونده و سبك ویژه‌ای شده است. به گونه‌ای كه بدون امضای كارگردان نیز، اهل فن می‌توانند اثر استاد را تشخیص دهند. یك داستانك شبه‌پلیسی، چند صحنه‌ی اكشن، مقدار زیادی شعار و خطابه، چند بازیگر قدیمی و نامی، چند ستاره‌ی جوان و خوش‌چهره و جذاب، و البته فرزند كارگردان همچون نگینی در میان جمع. در واقع قدیمی‌های خوش‌سابقه و نوآمدگان جذاب و زیبارو، فقط كمك می‌كنند تا پولاد دیده شود و بدرخشد. فیلم‌ها معمولاً با یك صحنه‌ی اكشن شروع می‌شود. در همین فیلم حكم، لیلا حاتمی و پولاد كیمیایی و بهرام رادان، نقاب به چهره می‌زنند و سلاح به دست می‌گیرند و به قصد سرقت مسلحانه وارد خانه‌ی مرد متمولی می‌شوند. اما صحنه‌های اكشن به‌سرعت رنگ می‌بازد و بازیگران به جای حركت و عمل و حادثه‌سازی جلوی دوربین ژست می‌گیرند و درباره‌ی اخلاق و جامعه و فرهنگ و مرام و رفاقت و چه و چه، شعر می‌بافند و سخنرانی می‌كنند.


يکشنبه 8 دي 1387 - 14:16
-1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

آغاز گر موج نو سینمای ایران ابراهیم گلستان بود نه کیمیایی

خطاب به جاوید
دوشنبه 9 دي 1387 - 19:35
2
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

جاوید اینقدر مزخرف نباف

آقا جان دوستان بيخودي نگفته كه حسودان بي سواد كيميايي ! يك نگاه به جمله بندي و حرفهايت بيانداز و يا بي آنكه به آشنايانت بگويي كه آنها را تو نوشتي جلويشان بگذار ببين چه نظري راجع به تو ميدهند ! اين حرفها كه تو زدي مال تماشاگر حرفه اي سينما نيست مانند حرفهاو عملكرد همان هايي است كه بعد از فوتبال همه چيز از جمله خودشان را جـــــــــــر ميدهند .

دختر ایرونی
چهارشنبه 11 دي 1387 - 17:49
1
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

می دونین چیه من نمی دونم کیمیایی واسه چی معروف شده و چه افرادی واقعا از دیدن فیلماش لذت می برن معذرت می خوام که نظرمو رک گفتم من برای همه ی افرادی که در سینما زحمت می کشند ارزش قائلم(حداقل برای بیشترشون) اما موضوع اینه که از هیچ کدوم از فیلمهای کیمیایی خوشم نمیاد و اگه بخوام خیلی رک بگم ...مزخرفن!

قابل توجه بعضی از روشن فکرانی که نظر دادن:

"غلیان" این طوری نوشته میشه البته شاید هم منظورت همون "قلیون" باشه


پنجشنبه 12 دي 1387 - 10:31
3
موافقم مخالفم
 
کیمیایی: فیلم بدی است/ میراحسان: گناه ما منصف بودن فیلم‌مان است

دختر ایرنی وقتی حلیت نیست چرا حرف مفت می زنی به درد تو مهمان ننه جفنگ و سنتوری مذخرف و بانو مبتذل میخوره یا مثلا سفید برفی و سیندرلا

....
چهارشنبه 14 بهمن 1388 - 0:19
0
موافقم مخالفم
 

حیف از کیمیایی اگه تو هر جای دیگه غیر ایران فیلم میساخت رو سر میگذاشتنش

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       





             

استفاده از مطالب و عكس هاي سايت سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سایت سینمای ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : سينماي ما ، موسيقي ما، تئاترما ، دانش ما، خانواده ما ، تهران ما ، مشهد ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Powered by Tehranema Co. | Copyright 2005-2009, cinemaema.com
Page created in 1.50520300865 seconds.