download block
برای نمایش ویدئو‌ها به صورت آنلاین روی گزینه play کلیک کنید
most disscusion
  • متن كامل نامه را فقط در "سينماي ما" بخوانيد: پگاه آهنگراني به فرج‌الله سلحشور پاسخ داد
    امثال شما ترسناک هستید و امثال ما می‌ترسیم

  • هديه اختصاصي حامد بهداد به كاربران سايت "سينماي ما"
    قطعه «سرو چمان من» برگرفته از غزل حضرت حافظ را با آهنگسازي و خوانندگي حامد بهداد فقط اين‌جا بشنويد

  • فرج‌الله سلحشور باز هم به حيثيت سينماي ايران حمله كرد: افسارگسیختگی به بن‌بست رسيد
    33 سال نادیده‌گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون حاصلی جز دریدگی نداشت/ خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت

  • گالري عكس ليلا حاتمي در كن 2012 كه به شايستگي بازيگران زن ايراني را نمايندگي كرد
    ليلا حاتمي جایزه بزرگ هیات داوران بخش مسابقه فستيوال كن را اهدا كرد

  • دست‌ودل‌بازي شبكه سه براي فرار از حواشي حذف «ماه‌عسل»: بنيامين بهادري، محسن یگانه و محسن چاوشی پيش از افطار ترانه مي‌خوانند
    علي ضيا «با اجازه خدا» جاي «ماه عسل» احسان عليخاني را مي‌گيرد

  • چگونه آموختیم رضا عطاران را دوست بداریم؟
    چرا ما شاهد یک اسکار شیرین برای سینمای کمدی خودمان نباشیم؟!

  • تحلیل عجیب يك سایت اصولگرا درباره جاذبه‌هاي جنسي آشپزي در تلويزيون + 15 تصوير از بفرماييد شام ايراني
    برنامه‌های آشپزی مدرن تلویزیون یا پورنوگرافی غذایی

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • حرف‌هاي تازه‌اي از حسين فرحبخش درباره بازيگري سينما و تلويزيون
    فريبرز عرب‌نیا تمام شد، به عرب‌نیا که نمی‌گویند ستاره/ مهناز افشار را به واسطه داستان‌های خوب بازیگر کردم/مصطفي زماني پديده نمي‌شود، چون در فیلم‌های خنثی بازی کرد

  • سه بازيگر معتبر تئاتر، سينما و تلويزيون ايران در فاصله سه روز تولدشان را جشن گرفتند
    عزت‌الله انتظامي 88 ساله شد، رضا كيانيان 61 ساله و پرويز پرستويي 55 ساله

  • باز هم حواشي مجري‌گري محمود شهرياري خبرساز و موضوع بحث و محل اعتراض شد
    همسر شما شبيه چه ميوه‌اي است؟!

  • به دليل قانون جدايي مجري زن و مرد در برنامه‌هاي سيما
    احسان عليخاني «ماه‌عسل» امسال ماه رمضان را اجرا نمي‌كند

  • بدا به حال سينماي ما يا خوشا به حال اين نماينده مجلس افغان؟!
    شباهت محمدرضا گلزار و نماينده مجلس خبر داغ سينمايي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي‌ست

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • اختتاميه كن 2012 تمام شد؛ سينماي ايران دست خالي از ساحل كن برگشت
    ميشائيل هانكه با فيلم «عشق» برنده نخل طلا شد/ كن لوچ با «سهم فرشتگان» جایزه وِیژه هیات داوران را گرفت

  • كارگردان معتبر تئاتر و سينما و همسر هما روستا سرانجام تسليم سرطان شد
    حمید سمندریان بزرگ‌مرد نمايش ايران درگذشت

  • برنامه «هفت» بدون تغییر روی آنتن می‌رود: نامه گروه سازنده برنامه «هفت» به تلويزيون و پاسخ مجري تازه برنامه
    شبكه سه و مديران تلويزيون در دوراهي انتخاب: احترام به حقوق معنوي يا بهره‌برداري از حاصل كوشش ديگران؟

  • انتقاد شديد رضا ايرانمنش از شرايط سينما، در حالي‌كه با وضعيت جسماني نامناسبي دارد
    اميدوارم كسي پيدا شود كه ده‌نمكي را از ساخت هرگونه اثري در سينما منع كند/ نبايد بگذاريم امثال ده‌نمكي همه ارزش‌هاي ما را زير سوال ببرند.

  • پيشنهاد رجانيوز به سازندگان «يك خانواده محترم» كه شبيه دعوت به دوئل است + جزئياتي از داستان فيلم
    فيلم را در حضور خانواده شهدا نمايش دهيد تا مشخص شود غیرت‌شان اجازه مي‌دهد مسعود بخشي و محمد آفريده سالم از سالن بیرون بیایند يا نه؟!

  • Top Site Banner
    گفت‌وگو
  • حميد نعمت‌الله پرسيد: تغییراتی که روی فیلمنامه ما اعمال شده، همان بازنویسی فیلمنامه نيست؟!
    «خوابم مياد» تمیز و پاکیزه ساخته شده و بازی‌ها هم تماشایی بود/ الان دارم اعتراض می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت دوم
    از نظر موقعيت اجتماعي در وضعيتي نيستم كه راجع به نياز اقتصادي بحث بكنم/ آدم ناشناسي نبودم كه بگويم اين سختي‌ها را كشيدم تا به اين‌جا رسيدم/اگر نقشي خوب هم باشد و ببينم به من نمي‌خورد يا از عهده‌اش برنمي‌آيم واردش نمي‌شوم/عواطفم از محاسباتم مهم‌تر است
  •  
  • گفت‌وگوي پُر چالش نيما حسني‌نسب با ليلا حاتمي درباره بازيگري، سينما و موفقيت - قسمت اول
    وقتي به فيلم مي‌گوييد «محصول» ياد بيسكوييت مي‌افتم/نكند بي‌خود داريم وقت و اعصاب‌مان را هدر مي‌دهيم!/بعضي‌ها مي‌روند سينما كه فضولي كنند/اگر به من بگويند فلان نقش‌هايت شبيه هم بود، ناراحت نمي‌شوم/ فقط مخاطب ملاك نيست؛ تركيبي‌ست از من به اضافه بقيه
  •  
  • امیرحسین علم‌الهدی از عقب‌ماندگي تبليغات سينمايي و گسترش تاثير اينترنت در تبليغات مي‌گويد
    هر ایرانی در سال ۹۱ فقط ۱۰ دقیقه فیلم می‌بیند/ با اين اتحاديه تهيه‌كنندگان به سمت سينماي كوچه‌اي مي‌رويم/قد آدم‌های بلند را کوتاه می‌کنند تا پخش‌كننده موفق‌ با دوستان نابلد هم‌سطح شوند
  •  
  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم
  •  
  • امين حيايي از شرايط بازيگري اين روزهاي سينماي ايران مي‌گويد + سركشي به زندگي خصوصي امين حيايي و نيلوفر خوش‌خلق
    کناره گیری امین حیایی از سینما؛ واقعيت يا شايعه و بازارگرمي؟
  •  
  • رضا عطاران از «خوابم مياد» و تجربه كارگرداني در سينما مي‌گويد
    به‌صورت مادرزادی‌ بخصوص از ناحیه مادر‌ در من اتفاق افتاده که سوءاستفاده نکنم!/ به نقطه‌اي رسيده‌ام كه اصلاً متوجه نمی‌شوید دارم بازی می‌کنم
  •  
  • گفت‌وگوی نيما حسني‌نسب با عباس كيارستمي، درباره سینما و زندگی و خیلی چیزهای دیگر - قسمت دوم
    جگر شير نداري سفر عشق مرو/ تجربۀ زندگی تماشاگران کار سینماگران را ساده می‌کند
  •  
  • حرف‌هاي تازه بهاره رهنما در روزهايي كه حسابي پر كار است + گالري عكس و تيزر نمايش
    داستان‌هاي زنانه‌اي از جنس بهاره رهنما كه شالوده‌اش عشق است
  •  
  • هنگامه قاضياني از حواشي «روزهاي زندگي» و بازيگري سينما مي‌گويد
    بازی در «روزهای زندگی» را رد کردم، اما فرخ‌نژاد گفت فیلمنامه خوبی دارد/ موقع انفجار فکر کردم حتماً کر شده‌ام!
  •  
    آرشيو
    Popular News
  • هديه اختصاصي حامد بهداد به كاربران سايت "سينماي ما"
    قطعه «سرو چمان من» برگرفته از غزل حضرت حافظ را با آهنگسازي و خوانندگي حامد بهداد فقط اين‌جا بشنويد

  • متن كامل نامه را فقط در "سينماي ما" بخوانيد: پگاه آهنگراني به فرج‌الله سلحشور پاسخ داد
    امثال شما ترسناک هستید و امثال ما می‌ترسیم

  • دو عکس‌ از «قلب یخی» با حضور‌ رضا عطاران، مهران مدیری‌ و هدیه تهرانی
    ستارگان فصل سوم «قلب يخي» ‌جلوي دوربين سامان مقدم رفتند

  • امين حيايي از شرايط بازيگري اين روزهاي سينماي ايران مي‌گويد + سركشي به زندگي خصوصي امين حيايي و نيلوفر خوش‌خلق
    کناره گیری امین حیایی از سینما؛ واقعيت يا شايعه و بازارگرمي؟

  • فرج‌الله سلحشور باز هم به حيثيت سينماي ايران حمله كرد: افسارگسیختگی به بن‌بست رسيد
    33 سال نادیده‌گرفتن فحشا و منکرات پشت و روی پرده سینما و تلویزیون حاصلی جز دریدگی نداشت/ خانم پگاه آهنگرانی و امثال ایشان باید می‌فهمیدند که روزی حتی مسئولین ارشاد و تلویزیون هم روی دفاع از آنان را نخواهند داشت

  • اين خبر تاسف‌بار برگ ديگري از تشديد فشار قضايي و انتظامي روي سينماي نحيف ايران است
    سوپراستار سینماي ايران به 90 ضربه شلاق تعلیقی محكوم شد

  • باز هم حواشي مجري‌گري محمود شهرياري خبرساز و موضوع بحث و محل اعتراض شد
    همسر شما شبيه چه ميوه‌اي است؟!

  • تحلیل عجیب يك سایت اصولگرا درباره جاذبه‌هاي جنسي آشپزي در تلويزيون + 15 تصوير از بفرماييد شام ايراني
    برنامه‌های آشپزی مدرن تلویزیون یا پورنوگرافی غذایی

  • يك بازيگر ديگر به مرجع قضايي معرفي شد؛ اين‌ بار با 51 درصد الكل در خون
    پليس تهران بازيگر تئاتر، تلويزيون و سينما را به اتهام شرب خمر دستگير كرد

  • چرا فرزاد حسني، احسان عليخاني، محمد صالح‌علا، رضا رشيدپور، محمدرضا شهيدي‌فر،محمود شهرياري و ... از آنتن‌ حذف شدند؟
    سرنوشت مجری‌های محبوب و حاشیه‌ساز تلويزيون در سال‌هاي اخير چه شد؟

  • عكس‌هاي پيام نيكفرد را در "سينماي ما" ببينيد: اشك‌ها و تشويق‌هاي بلند شاگردان براي استادشان كه جز تئاتر زير هيچ پرچمي نرفت
    سمندريان مي‌گفت اگر گاليله را اجرا نكنم دستم از قبر بيرون مي‌‌ماند؛حالا همه دست‌هايمان را بالا ببريم/ دو روز ديگر پشت اين تريبون‌ها نگوييد حيف كه بهرام بيضايي و دكتر رفيعي ....

  • بدا به حال سينماي ما يا خوشا به حال اين نماينده مجلس افغان؟!
    شباهت محمدرضا گلزار و نماينده مجلس خبر داغ سينمايي رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي‌ست

  • حرف‌هاي تازه‌اي از حسين فرحبخش درباره بازيگري سينما و تلويزيون
    فريبرز عرب‌نیا تمام شد، به عرب‌نیا که نمی‌گویند ستاره/ مهناز افشار را به واسطه داستان‌های خوب بازیگر کردم/مصطفي زماني پديده نمي‌شود، چون در فیلم‌های خنثی بازی کرد

  • فرج‌الله سلحشور اعتراف كرد: اشتباه کردم نام پگاه آهنگراني را آوردم
    بازيگران «يوسف ع» را من آدم کردم/ 33 سال کثافت‌کاری‌ها را پوشاندیم که سینماگران جذب شوند، اما نشد/ ما فرياد زديم، آنتن‌ها فعال شد

  • از طريق لينك متن ارسالي براي سايت "سينماي ما" اعلام شد
    محمدرضا گلزار شايعه تاييد حكم مجازات شلاق را تكذيب كرد

  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند

  • فقط محض كنجكاوي بخوانيد
    بازيگر محبوب‌تان كجا دنيا آمد؟ چند ساله است؟ مدرك تحصيلي‌اش چيست؟

  • رضا عطاران از «خوابم مياد» و تجربه كارگرداني در سينما مي‌گويد
    به‌صورت مادرزادی‌ بخصوص از ناحیه مادر‌ در من اتفاق افتاده که سوءاستفاده نکنم!/ به نقطه‌اي رسيده‌ام كه اصلاً متوجه نمی‌شوید دارم بازی می‌کنم

  • چگونه آموختیم رضا عطاران را دوست بداریم؟
    چرا ما شاهد یک اسکار شیرین برای سینمای کمدی خودمان نباشیم؟!

  • گلايه‌ها و انتقادهاي صريح مجري طرح "هفت": چرا اسم "ماه عسل" با تغيير مجري عوض شد؟
    از فشارهاي اتاق فكر و حواشي برنامه آخر تا حذف خبرهاي اسكار و خانه سينما و خلف وعده‌هاي مديران: گفتيم اگر مجری جدید بیاید روی آنتن نمی‌رویم/ از معرفت آقاي فراستي متعجبیم

  • News
  • واكنش مسعود ده‌نمكي به هجمه‌ عليه فيلم تازه‌اش «رسوايي»
    برخی دوستان از حالا شمشیر‌ها را از غلاف بیرون آورده‌اند/تا پای جان و آبرو در برابر کج اندیشی‌ها خواهم ایستاد/دعا کنید این چند وقت هم به خیر بگذرد
  •  
  • چند كلمه ديگر از فرج‌الله سلحشور بشنويد: برای يك طرح تلویزیوني 13 میلیارد تومان پیشنهاد دادیم قبول نکردند!
    سردار رادان در بحث حجاب و عفاف کار می‌کند و فرزاد حسنی او را تخریب می‌کند/ پشت صحنه تولید یکی از سریال‌های تلویزیون هزار کیلو تریاک مصرف شد/مهران مدیری با «قهوه تلخ» هفته‌ای 2 میلیارد تومان درآمد دارد و هنرمندان انقلابي بيكارند
  •  
  • رد پاي يك بازيگر پشت پرده نقل و انتقال چند بازیکن فوتبال لیگ برتری
    او همان‌قدر که در بازیگری مهارت دارد، در زمینه جذب بازیکن فوتبال هم کارساز است!
  •  
  • یادداشت علیرضا داوود‌نژاد برای لیلاحاتمی: توصیه‌ای به «لیلا»
    مبادا فشار‌ها او را هم مجبور به مهاجرت کند
  •  
  • بسته خبري درباره آخرين وضعيت فيلم توقيفي «خانه پدري» ساخته كيانوش عياري: تصميم مديران هفته آینده مشخص خواهد شد
    ناجي هنر: فيلم به نفع پلیس و حتی مردم نیست، برای همین از خیرش گذشتیم و اجازه اکران آن را ندادیم/ كارگردان: آن‌قدر ناراحت و سرخورده شدم که حتي نمی‌توانم به سينما فکر کنم!
  •  
  • يادداشتي به بهانه موفقيت جهاني تازه ليلا حاتمي
    اهمیت لیلا حاتمی بودن و به احترام بازیگر ماندن
  •  
  • دروازه‌بان سابق استقلال با شهاب حسيني هم‌بازي شد
    وحيد طالب‌لو برای شادی روح دخترك 6 ساله جلوي دوربین رفت
  •  
  • خبرهاي بد براي سينما تمامي ندارد/ بسته خبري درباره يك حذف از پيش اعلام‌نشده
    دلیل حذف روز ملی سینما اعلام شد: تقويم رسمي زيادي شلوغ شده است!
  •  
  • اكران دوم تابستان 91 با چهار فيلم آغاز مي‌شود + جدول تازه‌هاي اكران
    محمدرضا گلزار و رضا صادقي روي پرده سينماها رقابت مي‌كنند
  •  
  • حسن فتحي به بهانه موفقيت جهاني تازه ليلا حاتمي نوشت
    چه تقارن زیبایی‌ست میان بازی مینیاتوری این دختر و اسرار مینیاتوری آن پدر
  •  
  • عزت‌الله انتظامی از بهروز غريب‌پور و اپرای عروسکی «حافظ» مي‌گويد
    گلشیفته گفت چرا گریه می‌کنید، این‌ها عروسک هستند
  •  
  • توصيف و ادعاي داود توحيدپرست درباره فيلمش را در "سينماي ما" بخوانيد: کل‌کل دختران استقلالی با پسران پرسپولیسی به سینما‌ها کشيد
    «شیرین قناری بود» فرهنگی‌ترین فیلم جشنواره بود ولی نفهمیدند/ اين فيلم هم قربانی کم‌سوادی و کج‌فهمی و خود‌فروشی و بغض و کینه شد
  •  
  • نگاهي متفاوت به مجموعه اول «شام ايراني» ساخته بيژن بيرنگ
    همان پاناکوتای خودمان!
  •  
  • نگاهي به «کیمیا و خاک» و آسيب‌شناسي فيلم‌هاي انقلاب اسلامي
    وقتي نه فرم و نه محتوا نمي‌تواند خاک را به هنر کیمیا کند!
  •  
  • گزارش تصويري حضور موفق «پله آخر» در مهم‌ترین جشنواره الف اروپای مرکزی و شرقی
    لیلا حاتمی، علي مصفا، عسل و مانی مصفا، علیرضا آقاخانی و فردین صاحب‌الزمانی در جشنواره كارلو ويواري
  •  
  • "سينماي ما" خبر مي‌دهد: پوستر فيلم علي مصفا براساس نقاشی محمدحسین شهیدی انتخاب شد
    «پله آخر» جايزه بهترين پوستر جشنواره کارلووی واری را هم دريافت كرد
  •  
  • گلايه‌ي منيژه حكمت از برخي مواضع «هفت» درباره‌ي «خوابم مي‌آد»
    «خوابم مي‌آد» براي سينماي ايران، آبروداري كرد
  •  
  • پايان تيرماه آخرين فرصت براي ارائه اظهارنامه مالیاتی سال 90
    فرشته طائرپور به سينماگران براي وضعيت مالياتي‌شان هشدار داد
  •  
  • رضا صادقی خواننده پاپ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی به صحنه رفت
    اداي احترام رضا صادقي به ايرج قادري با «به همين سادگي رفتي»
  •  
  • اکران «بوسیدن روی ماه» به تعویق نمی افتد
    حواله نمایش «بوسیدن روی ماه» به حوزه هنری داده خواهد شد
  •  
    worldnews
    amar
    بازديد امروز: 49411
    بازديد ديروز: 168583
    متوسط بازديد هفته گذشته: 317039
    بیشترین بازدید در روز ‌یکشنبه 23 بهمن 1390 : 1490465
    مجموع بازديدها: 418324521

       
    bottom banner


    asrejomeadv
    tablighat



     


    adv
    در صورت علاقه به درج آگهي در پايگاه خبري تحليلي سينماي ما می توانید با شماره تلفن های دفتر سایت تماس بگیرید.
    تلفن: 88535305 (داخلی 109)
           09386503357 
    آدرس: تهران - خيابان شهيد بهشتي (عباس آباد) - نرسیده به خیابان میرزای شیرازی - ساختمان پارسه - واحد 12
    پست الكترونيكي: [email protected]

    > برای مشاهده تعرفه آگهی‌ها اینجا کلیک کنید
    Nokia

    i news
    سينماي ما- شورای صنفی نمایش، امتیازاتی که به فیلم‌های متقاضی در اکران ماه مبارک رمضان درنظر گرفته است را اعلام کرد.سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره طرح ویژه اکران فیلم‌ها در ماه رمضان گفت: «طرح ویژه رمضان» امسال هم مانند...
    سينماي ما- ...منظور از فیلمنامه اولیه که در تیتراژ فیلم عنوان شده است را نمی‌دانم. تغییرات اعمال شده، نامش همان عنوان معروف بازنویسی فیلمنامه است...
    سينماي ما- هنرمندان تئاتر، دانشجويان و هنرجويان آموزشگاه حميد سمندريان غروب 22 تير ماه گردهم آمدند و در حركتي خودجوش‌ ياد استادشان را گرامي داشتند. سالن «انتظار» تالار اصلي تئاترشهر ميزبان هنرمنداني گوناگون بود از پير و جوان كه براي گرامي داشت ياد حميد سمندريان گرد هم آمدند و تنهايي‌‌شان را با يكديگر قسمت كردند. رضا گوران كارگران تئاتر و يكي از شاگردان حميد سمندريان اجراي اين برنامه را برعهده گرفت...
    goldiran
    Main News
     
    سينماي ما- شورای صنفی نمایش، امتیازاتی که به فیلم‌های متقاضی در اکران ماه مبارک رمضان درنظر گرفته است را اعلام کرد.سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره طرح ویژه اکران فیلم‌ها در ماه رمضان گفت: «طرح ویژه رمضان» امسال هم مانند...
     
    سينماي ما- ... اگر هم صدای بنده مشکلی ندارد چرا به من مجوز انتشار آلبوم نمی‌دهند. وي ابتدا با اشاره به استفاده قطعه موسیقی او در فیلم «اخراجی‌ها 3» گفت: آقای ده‌نمکی هم بدون اجازه صدای من را روی فیلم «اخراجی‌ها» گذاشت و پس از پیگیری‌هایم به صورت تلفنی...
     
    سينماي ما- «بوسیدن روی ماه» قرار است از پنجم مهرماه در گروه سینمایی آزادی اكران شود. نسخه نهایی فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» به كارگردانی همایون اسعدیان برای اكران عمومی كوتاه شد.اسعديان در مورد فیلم گفت: نسخه اكران این فیلم از نسخه جشنواره فجر ...
     
    سينماي ما- ...این فیلم 48 ساعت محاصره و آزاد‌سازی پاوه را در مرداد‌ماه سال 58 نمایش می‌دهد و دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران را از روز 25 تا 27 مرداد‌ماه 58 به تصویر می‌کشد...
     
    سينماي ما- ...برای فیلم‌هایی که در این طرح شرکت کنند امتیازهای ویژه‌ای درنظر می‌گیرد، از جمله زمان اکران فیلم در ماه رمضان جزء هفته‌های نمایش فیلم به شمار نمی‌آید...
     
    سينماي ما- ...جشنواره بین‌المللی فیلم دبی اعلام کرده است تقاضاهای مشارکت در این جشنواره را تا 31 آگوست جاری(9 شهریور) از طریق پایگاه رسمی این جشنواره می‌پذیرد...
     
    سينماي ما- ...منظور از فیلمنامه اولیه که در تیتراژ فیلم عنوان شده است را نمی‌دانم. تغییرات اعمال شده، نامش همان عنوان معروف بازنویسی فیلمنامه است...
     
    سينماي ما- حمید سمندریان پنجشنبه 22 تیرماه در منزلش چشم از دنیا فرو بست، کارگردان و معلمی که سه نسل از بازیگران و کارگردانان تئاتر ایران وامدار او هستند و بزرگان نسل طلايي تئاتر و بازيگري سينما از حميد سمندريان مي‌گويند: ...
     
    سينماي ما- فهرست كاملي از فعاليت‌هاي هنري زنده‌ياد حميد سمندريان در تئاتر و ترجمه و راديو را بخشي از اعتبار هنري و اهميت و تاثير فرهنگي اين چهره فقيد هنر ايران را نشان مي‌دهد. علاوه بر اجراهاي صحنه‌اي معروف آثار كلاسيك و مدرن، سمندریان در رادیو صدای ایران تعدادی نمایش‌نامه ترجمه وکارگردانی كرد. چند نمايش‌ تلويزيوني (تله‌تئاتر) هم با ترجمه و کارگردانی ايشان از تلویزیون ملی ایران پخش شد. نام كتاب او اين است: «این صحنه خانهٔ من است»  ... 
     
    سينماي ما- ... در کلاس‌های هنرپیشگی حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی شرکت کرده‌ که زیر نظر عبدالحسین نوشین اداره می‌شد. به باور بسیاری با وجودی که تئاتر نوین ایران توسط عبدالحسین نوشین بنا شده بود ولی در زمان سمندریان جدی‌تر شد و تقريباً تمام کسانی که از دههٔ ۱۳۴۰ به بعد هنر نمايش و بازيگري تئاتر و سينما را در دانشکده‌های تئاتر يا آموزشگاه بازيگري تحصیل کرده‌اند، از شاگردان ...
     
    سينماي ما- هنرمندان تئاتر، دانشجويان و هنرجويان آموزشگاه حميد سمندريان غروب 22 تير ماه گردهم آمدند و در حركتي خودجوش‌ ياد استادشان را گرامي داشتند. سالن «انتظار» تالار اصلي تئاترشهر ميزبان هنرمنداني گوناگون بود از پير و جوان كه براي گرامي داشت ياد حميد سمندريان گرد هم آمدند و تنهايي‌‌شان را با يكديگر قسمت كردند. رضا گوران كارگران تئاتر و يكي از شاگردان حميد سمندريان اجراي اين برنامه را برعهده گرفت...
     
    سينماي ما- ... ساداتيان تهیه‌کننده سینماي ايران در اين سال‌ها آثار موفق و پرمخاطبي توليد كرده كه هم مورد توجه كارشناسان و مخاطبان بوده و هم جوايزي از جشنواره‌هاي رسمي كشور گرفته است. وي در واكنش به اين موضوع، طي نامه‌اي شفاف و مبسوطي به اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس پاسخ داده است. متن كامل نامه ساداتيان كه براي سايت "سينماي ما" ارسال شده، اين‌جا مي‌خوانيد:
     
    سینمای ما- حمید سمندریان کارگردان نامدار تئاتر ایران كه تجربه سينمايي‌اش «تمام وسوسه‌هاي زمين» را سال‌ها پيش ساخت، مدتی بیماری سرطان کبد رنج می‌برد و سرانجام صبح روز پنجشنبه 22 تیرماه در 81 سالگی در منزل خود چشم از دنیا فروبست. این اتفاق در حالی افتاد که همراهان و شاگردان همیشگی‌اش تصمیم گرفته بودند...
     
    سينماي ما- گفت‌وگوي مفصل و پر چالش با ليلا حاتمي به بهانه اكران عمومي «نارنجي‌پوش» و موفقيت‌هاي جهاني او و حضور بين‌المللي‌اش براي ماهنامه سينمايي "فيلم"  انجام شد و حالا در روزهايي كه يك جايزه بازيگري به فهرست افتخاراتش اضافه شده، بار ديگر در دو قسمت سايت "سينماي ما" منتشر مي‌شود...
     
    سينماي ما- گفت‌وگوي مفصل و پر چالش با ليلا حاتمي به بهانه اكران عمومي «نارنجي‌پوش» و موفقيت‌هاي جهاني او و حضور بين‌المللي‌اش براي ماهنامه سينمايي "فيلم"  انجام شد و حالا در روزهايي كه يك جايزه بازيگري به فهرست افتخاراتش اضافه شده، بار ديگر در دو قسمت سايت "سينماي ما" منتشر مي‌شود...
     
    سینمای ما- یاس قانعی: فیلمنامه‌نویس ایرانی‌تبار و معتبر سینمای جهان که آخرین نوشته‌اش «سفیدبرفی و شکارچی» با نقش آفرینی شارلیز ترون و کریستین استوارت چندی پیش بر پرده سینماهای جهان بود، به‌زودی نخستین فيلم خود را کارگردانی خواهد كرد. اميني كه فیلمنامه تحسین‌شده اخير او با عنوان «راندن»...
     
    سينماي ما- كنجكاوي درباره جزئيات زندگي ستاره‌هاي سينما در همه جاي دنيا و در همه موقعي از جذاب‌ترين و پرخواهان‌ترين بخش‌هاي دنياي سرگرمي و نمايش بوده است؛ آن‌هم در ايران كه اغلب اطلاعات اوليه و بديهيات زندگي ستاره‌ها - مثل سن و مدرك تحصيلي - در هاله‌اي از ابهام است...
     
    سينماي ما- محمود شهریاری آخرین نمونه از لیست مجری‌هایی است که دومینوی حذف اجباری و اختیاری آن‌ها از تلویزیون از چند سال پیش شروع شده و هنوز ادامه دارد. در اين گزارش مروری کرده‌ایم بر مجری‌هایی که با اتفاقات و دلایل عجیب و غریب و حواشی قید اجرا را در تلویزیون زده‌اند...
     
    سينماي ما- سعيد نيكورزم:  ... فیلمساز از تعصب و تنگ نظری دوری کرده و خواسته‌های آن‌ها را به حساب افزایش سطح توقعات نسل جدید می‌گذارد اما آیا پدر قادر به برآورده کردن این توقعات است؟ تمام این‌ها نتیجهٔ یک دگردیسی در سطح مناسبات خانوادگی است که حکایت خانواده‌های طبقهٔ متوسط امروز خود ماست. این مدل جدید...
     
    سينماي ما- گفتیم این‌ها به صهیونیست‌ها وابسته هستند، دنبال انقلاب مخملی هستند، اما کسی گوشش بدهکار نبود. دیدیم همه خوابند، آن وقت فریاد زدیم مردم می‌دانید دختران‌شان به کجا کشیده شدند. با این جمله آنتن‌ها فعال شد و ...
    toptitle
                از سال 1384
    TopFilm
    کارگردان : محمد زرين‌دست
    (17 رأي)
    کارگردان : رضا عطاران
    (204 رأي)
    کارگردان : كامران قدكچيان
    (69 رأي)
    VIDEO BANNER

    bank
    جهت مشاهده تيزر ها به صورت آنلاين نياز به برنامه Flash Player 9 داريد --- Download Flash Player 9 ---
    بخش بانك تيزر سايت مناسب كاربراني است كه از اينترنت پر سرعت استفاده مي كنند

    یادداشت های جشنواره امیر قادری -7: یک پاسخ، یک کنعان، یک درخواست
    یادداشت های جشنواره امیر قادری -7: یک پاسخ، یک کنعان، یک درخواست


    سینمای ما - امیر قادری: بيچاره ما؟ نه بابا. فعلاً که داريم روي پاي خودمان راه مي رويم. اينکه احمد طالبي نژاد درباره «منتقدان کافي شاپ»ي مي نويسد و جواد طوسي عزيز درباره «زبل»ي و «تيز و بز»ي ما، اينکه دوستان از ما مي خواهند راه شان را در پاسداشت هويت تاريخي و فرهنگي اين مرز و بوم ادامه دهيم و بارشان را به دوش بکشيم، کاش بي خيال ما شوند. راستش را بخواهيد، در اين اوضاع و احوال کمي به اين چيزها بدبين شده ام. کمي که نه، خيلي. به نظرم يک جاي کار اين قبيل مسووليت پذيري ها و مبارزه ها و تلاش براي حفظ هويت بومي و تاريخي مي لنگد. باز فکر مي کنم جاي اينکه به خودمان بپردازيم، سراغ اين جور مبارزه ها رفته ايم. چون رسيدن به خود، برآورده کردن نيازهاي دروني و حفظ و ارتقاي هويت فردي، بعضي وقت ها کار سخت تري از پذيرفتن مسووليت هاي بيروني است. اغلب اوقات فکر مي کنم جاي اينکه جواب خودمان را بدهيم، خواسته ايم در محکمه اجتماع و تاريخ حاضر شويم. اما فکر مي کنم آن وقتي مي توانيم براي اجتماع مان آدم هاي به دردخوري باشيم که اول، نيازهاي دروني خودمان را برآورده کنيم. اين جور مبارزه ها و تلاش ها و رگ گردني شدن ها و عرق ريختن هاي دوستان، گاهي وقت ها به اين درد مي خورد که بار مسووليت را از دوش خودمان به سمت گناه هاي ديگران متمايل کنيم. پذيرفتن مسووليت بيروني، گاهي وقت ها ساده ترين راه براي گريز از برآورده کردن نيازهاي دروني است. اينکه آقاي محمدرضا اصلاني در يادداشت اش در مجله فيلم، به اين نکته اشاره مي کند که «سرگرم کردن مخاطب، يعني پرت کردن حواسش از موضوع اصلي»، به نظرم يکي از همين اشتباه است. مگر مي شود سرگرمي را از پيام، و لذت را از مسووليت جدا کرد؟ يک بار ديگر اين جمله لارنس را تکرار کنم که؛ درگيري اصلي نه سر عشق و وظيفه، که سر واقعيت است و دروغ. اگر عشق و وظيفه ات يکي نباشد، قطعاً يک جاي کار، و اول به خودت، دروغ گفته يي رفيق. سرگرمي، مگر چيزي جدا از مسيري است که براي رسيدن به هدفت دنبال مي کني؟ مگر مي شود «موضوع اصلي»، با آن چيزي که دارد «سرگرم»ات مي کند، دو چيز متفاوت باشد؟ ياد اين جمله تکراري منتقدان برنامه هاي تلويزيوني مي افتم که؛ «فيلم جذابي است، ولي نبايد گولش را بخوريم که اين عيب را دارد و آن عيب را.» اگر چيزي برايمان جذاب است و در عين حال نبايد جذبش شويم، چون کلي عيب دارد؛ پس اول بايد نگران خودمان شويم. که به سمت چيزي جذب شده ايم، با چيزي سرگرم شده ايم، که قبولش نداريم. اما مجموع اين دو تا، چطور مي تواند با هم اتفاق بيفتد؟ سرگرم مي شويم، اما به آن اعتنا نمي کنيم چون حواس مان پرت مي شود؟ آخر اين چه استدلالي است. مگر مي شود با چيزي سرگرم شويم که به نظرمان سطحي است، يا معيوب، يا...؟ در شکل درستش، اصلاً با چنين محصولي جفت نمي شويم. برگردم به حرف اول بحثم. اگر آقاي اصلاني فکر مي کند سرگرم کردن، يعني پرت کردن حواس بيننده از اصل موضوع، پس وجود دوپاره يي دارد. پس با خودش روراست نيست. پس عوض برآوردن نياز دروني اش و پرداختن به آن چيزي که خودش و مخاطبش را سرگرم مي کند، سراغ يک مسووليت بيروني رفته است. آن چيزي که ما را برمي انگيزد، همان چيزي است که اقناع مان مي کند، همان چيزي است که سرگرم مان مي کند. اگر چيزي سرگرم مان مي کند که جزء «اصل موضوع» نيست، پس به حد و درک اصل موضوع نرسيده ايم. اين همان مسووليت بيروني است که گفتم در برابر نياز و توقع دروني مان قرار مي گيرد و همه چيز را به هم مي ريزد. اين همان مسووليت بيروني است که به نظرم واقعي نمي آيد. نتيجه اش مي شود اينکه براي آقاي طالبي نژاد، «حال» کردن ما، در برابر مسووليت فرهنگي و اجتماعي مان قرار مي گيرد و «کافي شاپ» رفتن مان (که اتفاقاً اصلاً پايه اين يکي نيستم)، در برابر فيلم ديدن مان. حالا ما در معرض اتهام «حال» کردن قرار گرفته ايم. باز برگردم به فيلم عزيزم «سنتوري»، که پارسال همين موقع ها بود که ديديم اش و اين يک سال، چقدر جايش پيش ما خالي بود. وقتي شخصيت منفي فيلم، با آن ويولن خوشگلش، از لزوم اخلاق و تعهد در هنر حرف مي زند، و مشکل اينجاست که واقعاً به اين اخلاق و تعهد اعتقاد دارد. اما اين تعهد بيروني، قرار است جايگزين آن تعهد واقعي شود که علي سنتوري، نسبت به خودش دارد. و برآوردن اين تعهد، از برآوردن هر جور تعهد بيروني ( از جمله کنسرتي که آدم بده، به عنوان خيريه براي معلولان مي گذارد)، کار سخت تر و البته لذت بخش تري است. خانم ها و آقايان، نمي توانيم به شکلي واقعي «حال» کنيم، چون براي «کيف کردن» از زندگي، اول بايد با خودمان رو راست باشيم، و چون اين کار خيلي سختي است، سخت تر از آني که فکرش را بکنيد، يک سري مسووليت هاي خارجي به خودمان تحميل مي کنيم، عذاب وجدان مي سازيم، اصلاً فداکاري مي کنيم تا يادمان برود که آن چيزي نشديم که مي خواستيم. که دل مان مي خواست.

    2- تا اين جاي کار، شورانگيزترين «چيز» جشنواره و اگر فيلم هاي خارجي را که کنار بگذاريم، تنها چيز شورانگيز جشنواره، حضور محمدرضا فروتن در فيلم کنعان است. فروتن اين جا کارش عالي است. ماني حقيقي که پيش از اين تبحرش را در خلق شخصيت مردان ميانسال ثابت کرده، از رابطه احسان اماني و شاهرخ فروتنيان در اولين فيلمش «آبادان»، تا اميد روحاني و آتيلا پسياني «کارگران مشغول کارند»، اين بار يک مرد ميانسال ديدني ديگر خلق کرده. نسخه اوليه «کنعان» را قبلاً روي صفحه تلويزيون ديده بودم و اين بار روي پرده سينما، از فيلم بيشتر خوشم آمد. تصاويرش وقار سينمايي داشت و صحنه پردازي هايش با کار مدير فيلمبرداري اش متناسب و هماهنگ بود. ترانه عليدوستي هم (که همچنان معتقدم سنش به بازي در اين نقش نمي خورد)، اين بار و روي پرده بزرگ خيلي بهتر به نظر مي رسيد. افسانه بايگان خوب است و يک لحظه شورانگيز ديگر جشنواره امسال مال اوست، وقتي بعد از مدت ها، از سفر برگشته و فروتن را روي تراس خانه مي بيند. بهرام رادان اما هيچ خوب نيست. قرار است نقش شخصيتي را بازي کند که خوبي اش از خودش است، بي هيچ زورزدني. اما در تمام فيلم دارد زور مي زند. ريتم دروني تصاوير فيلم هم بيش از آنکه قرار باشد وزن و لحني به فيلم بدهد، گاهي وقت ها آزاردهنده و حوصله سربر از آب درآمده است. درباره فيلم کنعان، بايد بيشتر حرف زد. تا به حال بهترين فيلم جشنواره بوده و با اين فيلم ها فعلاً که بهترين بودن هيچ فضيلتي نيست. کلي اما اگر اجازه داشته باشم حرف بزنم، بايد بگويم که مشکل فيلم اين است که گنده لاتي بالاي سر فيلم نيست. کمي شل و ول است. و اينکه دنياي متنوع و برنده و طناز حقيقي در «آبادان»، اينجا وجود ندارد. فيلمه از خود ماني دور است. در مرکز تاثير چند نفر دور مي زند و به هيچ کدام نزديک نمي شود. به لحظه تاثير نمي رسد، هرچند چيزهاي خوب زيادي دارد. ماني حقيقي، چه قبولش داشته باشيم چه نه، دنياي خاص خودش را دارد، مي تواند گنده لات دنياي خودش باشد، اما اين اتفاقي است که در کنعان نيفتاده است. حتي اگر کنعان تا آخر کار هم يکي از بهترين هاي جشنواره باقي بماند، باز بي صاحب مي زند، درباره کارگرداني که قطعاً مي تواند صاحب چيزي باشد. هم لياقتش را دارد، هم جنمش را، هم اشتهايش را، و راستش را بخواهيد، وجودش هم دوتکه نيست. يکي از معدود آدم هايي که سرش را به تفاوت ميان «عشق» و «وظيفه» گرم نکرده. پس يک روزي بالاخره گنده لات محل مي شود، به عشقش مي رسد، به عشقش مي رسيم. ماني واقعي را در شاهرخ فروتنيان «آبادان» مي شود ديد، که چه خوب است. پس منتظريم تا وقتي که ماني از طريق فيلم «کنعان»، وارد حوزه سينماي حرفه يي ايران شود و جاي پايش را محکم کند. آن وقت باز از ماني جوهره وجودش در «آبادان» را مي خواهيم.

    3- خانم پگاه آهنگراني، رنگ ماشين تان آلبالويي است و رنگ جا مانده روي سپر ماشين من هم بعد از آن تصادف، همين است. خدا کند همان طور که ديروز در ستوني در همين روزنامه ادعا کرده ايد، اين شما باشيد که بعد از جلسه نقد فيلم «آتش سبز»، کوبيده باشيد به ماشين من و فرار کرده باشيد. تا بيمه شما نباشد، شرکت بيمه، پول تعمير ماشينم را نمي دهد. زودتر خودتان را معرفي کنيد. مگر شما يکي از عوامل «آتش سبز» نيستيد؟ ببينيد چي کار کرده ايد؟ شما را به جان همان هويت تاريخي و فرهنگي و ايراني اين فيلم، به همان ساختار ضدقصه اش، به همان مبارزه اش با هر چه چيز سرگرم کننده حواس پرت کن است، زودتر خودتان را معرفي کنيد. پس اين مسووليت روشنفکري به چه درد مي خورد؟ پس سر آن فيلم چي ياد گرفته ايد؟ فقط ساختار ضدقصه؟ پس هويت فرهنگي و تاريخي در اين مرز و بوم چه مي شود؟ وجدان و مسووليت شما چي؟ ها؟


    منبع خبر : اعتماد
    پنجشنبه,18 بهمن 1386 - 2:35:17

    اين مطلب را براي يک دوست بفرستيد صفحه مناسب براي چاپگر
    آرشيو
    اخبار مرتبط:

    نظرات

    khorshid
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 4:10
    2
    موافقم مخالفم
     

    biiiiiiiiiiiiiiiiiii khial

    azadeh
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 6:51
    3
    موافقم مخالفم
     

    عالی بود.....................................................

    nel
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 8:33
    1
    موافقم مخالفم
     

    Gondeh laat?! Va in gharar ast sefat khoobi bashad? Aghayeh Ghaderi, chera darid az an sooye bam mioftid?az an gozashteh Khanome Ahangarani ke Ba an maghaleh khodash re be ghole shoma moarefi kardeh?Hala chon Yek goosheyee be shoma zadeh shoma Baryash dam az Vojdan mizanid? Moteassefaneh Astaneh tahamoletan dar barabare nazar mokhalef kheily paiin ast.Montaghed mahboob nasl ma Iraj karimi bood. Felan dor dore shomast. Khoda be dad Ayandegan beresad.

    علیرضا
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 12:10
    -5
    موافقم مخالفم
     

    یعنی چی یه متن نوشتید توش هی عبارت مسخره ی گنده لات رو به کار بردید؟

    جناب امیر خان اینطور صحبت کردن برای یک منتقد تحصیل کرده واقعاً جای تفکر دارد...مخصوصا اینکه در یک روزنامه کثیر الانتشار چاپ شود.

    لطفا در طرز صحبت کردنتان در جمع دوستان و در یک متنی که قرار است انتشار پیدا کند(حالا یا از طریق سایت یا روزنامه) تفکیک قائل شوید.

    ممنون.

    www.cinemairan.tk

    علیرضا حسن خانی
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 13:0
    3
    موافقم مخالفم
     

    سلام

    بابا 206 بابا 206

    منتقد کافه نرو، منتقد کافه بیزار

    منتقد هوشیار، منتقد بیدار

    نقد، مسئولیت اجتماعی، شعور جمعی، خرد دسته جمعی، فوتبال الکی، فولاد آبکی، زکی! میتینگ، انتخابات، اجتماعات، گروه، کانون نویسندگان، موتور، شبنامه، چاقو، رفیق مترقی. زن نیمه برهنه تو یک حجاب شرقی. تو مسجد شاعر چپ، تو کافه مؤمن مست...

    تعهد اجتماعی، مسئولیت گروهی، ریشه فرهنگی، تاریخ بومی، هویت ملی.

    پاسداری، نگاهداشت،احترام، اندیشه ورزی، کوشش، همیت، پشتکار.

    دیگه چی؟ من موندم و تو و یه دنیا حرف و یه عالم سوال بی جواب. حق با کیه؟ من، تو یا دیگری؟ چه اهمیت داره اصلاً کی اهمیت میده. ببین بزرگا چی میگن. ببین دلت چی میگه.

    امیر عزیز با هم صحبت کردیم و می دونی یه جاهایی خیلی باهات چپم، مثل مطلب چاپلینت، نقد سربازای جمعه ات و چند مورد دیگه. اما به قول بهزاد عشقی الف همیشه الف نیست. الف گاهی اوقات می تونه ی هم باشه. یه چیزی رو می دونم اونم اینه که مسیرت درسته و مقصدت معلوم . همین راهت رو برو و چه اهمیتی داره که کی چی میگه؟ آقای طالبی نژاد بیلزنه باغچه خودش رو بیل بزنه. کسی که فکر می کنه بزرگ همست و می تونه به همه چی گیر بده. از آقام کیمیایی گرفته تا جعفر پناهی و همه رو ارشاد کنه. بی خیال اینا شو ببین دلت چی می گه.

    آرزو می کنم! آرزو می کنم این ملت فقط یه بار، برای یه بار هم که شده از بزرگترشون چیز یاد بگیرن. مصاحبه آقای یزدانی خرم رو با آقام ابراهیم گلستان رو بخونید. نه یه بار سه سه بار که نه بار. ببینید چی می گه؟ گوش به حرفاش بدید از همون راهی که می گه برید. چه راهی؟ چشم باز کردن و خوب دیدن و درست دیدن.

    این حرفای حرکت جمعی و انقلاب و گروه و خرد جمعی مال قدیمه دنیای امروز حرف و بحث خودش رو داره. حرکت فردی، اصالت فردی. تا حرکت درست فردی نباشه حرکت جمعی که درست نمی شه. یه میلیون آدم نادون تو جمعشون هم نادون عمل می کنن. اما 100 تا آدم خود ساخته و دانا چی؟ تا کی وقتمون رو با این به قول آقای گلستان رو صندلی رفتنها و نطق کردن برا آدمای مثل خودمون تلف کنیم؟ تا کی؟ بخونیم. درست ببینیم. درست بشنویم، تعقل کینم و درست عمل کنیم.

    در پایان بنده حقیر فکر می کنم شاید نوع کلام و گویش شما آقای قادری کمی بد و زننده باشه ولی فهوای کلامتون درسته و منطقی. بدون رو راست بودن با خودمون و آگاهی کامل و بینش صحیح نسبت به پیرامونمون و خودمون تو این حرکتهای سمبلیک و تیپیک جمعی دور باطل خواهیم زد و با دست و پا زدنهای بیش از اندازه و بی دلیل بیشتر توی باتلاق جهل و کج فهمی جمعی و نابخردی جمعی فرو میریم.

    داود
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 13:14
    0
    موافقم مخالفم
     

    امیر قادری عزیز.فرق بین عشق و وظیفه همان مساله ایست که ما هنوز نتوانستیم درکش کنیم...که ای کاش زودتر اتفاق بیافتد

    كابوكي
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 13:50
    -5
    موافقم مخالفم
     

    جناب قادري نوشته هاو حرفهاي طالبي نژاد و طوسي را زياد جدي نگيريد اولي چون زماني شاگرد لبنياتي بوده خيلي دوست داره روشنفكر بنمايد و انتلكتوئل به حساب بيايد. دومي نيز فكر ميكند پرويز دوايي است مكرر اداي او را درمياورد. اهميتي ندهيد كار خودتان را بكنيد مهم اين است كه خودم خوشم بياد. اصلاني هم در اتش سبز همين كار را ميكند مگه نه؟

    Matin
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 15:27
    -5
    موافقم مخالفم
     

    Gonde laat kheyli ham kalameye khoobie manzooram shadidan miresoone

    loftan sare ab nakeshide harf zadane montaghed ab roghan ghati nakonid, age intor bashe bahal o hal kardam ham mored darand chon dar asl tavasote laatha estefade moshodand

    in joor harfa faghat az dahane kesai dar miad ke mikhan be zoor hamaro adab konand too nakhe hoviate melli o vazifeye ejtemai o boorjoisie nekbat roze mikhoonan

    aradat


    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 18:2
    -1
    موافقم مخالفم
     

    اقای قادری چقدر تلخی و چقدر تلخ حرف می زنی.پگاه اهنگرانی صادقانه گفت که با ماشین شما تصادف کرده و حاضر خسارت شما رو پرداخت کنه در صورتیکه می تونست هیچی نگه.ولی تو چقدر بد جوابشو دادی. اینکه از فیلم اتش سبز خوشت نیومده(ما که فیلمو ندیدیم)وبا کارگردانش مشکل داری چه ربطی به پگاه داره؟ چرا هویت تاریخی و فرهنگی و ایرانی رو به تصادف ربط میدی؟؟؟؟

    البرز
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 20:10
    7
    موافقم مخالفم
     

    خیلی خیلی حال کردم . بله ، آقا ، نسل ما بی تربیت هم هست . مطمئنم اگه فضاش بود قلم این استاد ، قلم اصیل نسل خودمون بود . آقا ! به هیچ کس مربوط نیست که من میخوام دنبال حفظ هویت فرهنگی و .... باشم یا نمی خوام باشم ، این به خودم ربط داره و دوستان روشنفکر " ار کنار هم می گذریم " ساز با وقار و خیلی خیلی خیلی روشنفکر که بشریت و تمدنش رو از بالا نگاه می کنند هم بنونیسند ، این امیر خان هم بنویسه . هیچ چیزی اتفاق نمیفته . منی که با امیر قادری حال می کنم این رو میخونم ، دوستی که امیر فادری رو چیپ می دونه هم بره با آقای X حال کنه .

    چطوره کم کم بفهمیم ما کوچیک تر از این حرفاییم که مسوولیتهای دهن پر کن بندازیم رو دوش هم و حرفهای ملی میهنی بزنیم و واسه خودمون هر تعریفی که حال کردیم از هنر ارائه کنیم و بعد هم سر قفلی مفاهیم رو توی دستمون بگیریم .

    واقعا استفاده کردن از واژه " گنده لات " چیز مذمومیه ؟! بعله ، مخاطب از این طریق با این کلمه بد آشنا میشه و واسش بدآموزی داره و ما هم که قیم عالم و آدم و کلی مسوولیم .

    از این به بعد ، آقای قادری باید حواسشو جمع کنه که علاوه بر BIGBROTHER حی و حاضر ، باید از بقیه برادرای بزرگتر هم مجوز استعمال کلماتش رو بگیره .

    امیر خان ، به عنوان یه منتقد تحصیل کرده ، به جای واژه " گنده لات " بگو " عیار عظیم " . خیلی بهتره ، تازه کلی روشنفکر مابانه هم هست و تازه آدم یاد نمایشنامه های استاد بیضایی هم توش میفته .

    بعد هم امیر خان ، سر یه داستانی که دست ما رو توی پوست گردو گذاشتی ، خیلی بی کلاسی و غیر روشنفکری ............

    سیاوش آقارضی
    پنجشنبه 18 بهمن 1386 - 21:33
    1
    موافقم مخالفم
     

    1-به بهمن و نل : رفقا چرا قاطی میکنید. اینجوری که بهتره...اصلا این یادداشت یک جورهایی درباره ی همینه، اینکه صرف "منتقد تحصیلکرده" بودن باعث نشه برای بیان چیزی که حس میکنیم بریم دنبال صفتهای "مؤدبانه" و دروغ، که اصل مطلب رو نمیرسونن. اونجور که عقل ناقصم قد میده اینجا گنده لات یعنی کسی که موقع دیدن فیلم بهمون میگه: " این من هستم که تو این فیلم جریان دارم...خود من" مثل کاری که تیم برتون تو "سویینی تاد" میکنه (میخواستم بگم دیدمش) ...

    2-اختصاصا به نل : مسلما از من باهوشترید و دستگیرتون شده که بند آخر چیزی بیشتر از یک دعوای حقوقی سر گرفتن خسارته...


    جمعه 19 بهمن 1386 - 1:53
    -1
    موافقم مخالفم
     

    یه ماشین اصیل ، یه ماشین کمیاب کوبیده به یه دویست و شیش که تولید انبوه داره و تو این شهر مثل مور و ملخ ریخته و نمیشه از هم متمایزشون کرد. قادری من جای تو بودم ماشینو نمیبردم برای تعمیر. میذاشتم اون فرورفتگی و رنگ آلبالویی روش بمونه تا بشه یه دویست و شیش متمایز که یه ماشین کمیاب زده بهش. و همیشه اینجوری یادم میموند که فرق اصل و تقلبی با هم چیه. ماشینهای تولید انبوه، فیلمای تولید انبوه، منتقدای تولید انبوه و ... ما تو چنین شهری زندگی میکنیم. شانست زده. از دستش نده.


    جمعه 19 بهمن 1386 - 23:56
    2
    موافقم مخالفم
     

    خیلی احمق هستید !باورکنید!

    .

    هیچ فکر کردید یه ان فقط نه بیشتر! این خانم پگاه که نوشتید (بی جنبه ای قادری زده بعد هم گفته من بودم) اگر به کسی غیر قادری زده بود از کجا باید صاحب ماشین رو میجست ؟!نه فکر کنید.

    این خانم زده و فرار کرده میفهمید؟نه متوجه میشید؟

    اگر یکی همین کارو با شما میکرد تا هفت جدش رو نفرین میکردید

    نویسنده ای چیزی هم نیستید که تو روزنامه بنویسید تا خانم باوجدان خبرمند بشن!

    اقای قادری برام از همیشه عزیز تر شدید من جای شما بودم و ادم به این.......به پستم میخورد ............

    از هویت مورد نظرتون خانم پگاه همین دستگیرم شد که دوربر خودتون یا احیانا ماشینتون افتابی نشم میزنید و جیم فنگ........

    اقای قادری یه ریال هم ازش نباید پول بگیرید

    میدونید که چی میگم؟

    ......
    شنبه 20 بهمن 1386 - 2:12
    2
    موافقم مخالفم
     

    واقعا جالبه.یارو گیر داده چرا نوشتی گنده لات؟؟؟ اخه وقتی خواننده ی جدی اثرت اینه مغز چی خوردی منتقد شدی؟ اخه مورچه ی این سینما چیه که نقد تو کله پاچش باشه مرد مومن؟ به جا این کارا برو تو خریدوفروش ماشین که دیگه کارت به هنرمند جماعت معلوم الحال نیفته. اخه یکی نیست بت بگه ما رو چه به سینما؟ما رو چه به نقد؟اصن ما رو چه به قرن جدید؟دخترو چه به ماشین سواری اونم شاسی بلند؟؟ما باید نفتمونو بفروشیم دور هم باشیم.هر کسی یه وظیفه ای داره دیگه.نه؟

    ماندانا
    شنبه 20 بهمن 1386 - 15:48
    2
    موافقم مخالفم
     

    كامنت من رو هم كه طبق معمول تاييد نميكنين!فقط هرچي كه به نفع خودتون باشه مورد تاييد اساتيد قرار ميگيره!نه؟!


    شنبه 20 بهمن 1386 - 17:23
    -3
    موافقم مخالفم
     

    چقدر مغزضانه نسبت به بهرام رادان نظر میدید؟

    نکنه به خاطر مساله شکایت و بی جنبگیه شما باشه؟

    Matin
    شنبه 20 بهمن 1386 - 22:22
    45
    موافقم مخالفم
     

    hame ye taraf inai ke ba goftane "montaghede tahsil-karde" mikhan ghaderi ro sharmandel konand ye taraf, yade ye joke ghadimi oftadam ke moteassefane mobasebe chap nist

    oon doosti ke pishnahade ebarate por tomtoraghe "ayar azim" ra dade, gonde laat hadeaghal gondash farsie, laat ra motmaen nistam kamelan kalameye farsi bashe, farhang

    name ham dame dast nist , age kasi midoone bege

    oon yeki doosti ke mige talebinejad chon labaniati boode pas oghdeye roshanfekri dare, aziz alan ostekhoonaye freud dare bandari miraghse, dar morde khod-Davaee didane Toosi ham zaheran shoma na davaee ro mishnasi na toosi ro , bacham parviz maahe

    محمد رضا
    يکشنبه 21 بهمن 1386 - 14:54
    4
    موافقم مخالفم
     

    عالی بود.

    هر سه تاش... خودت.

    بعد از طرفداری هات از میامی وایس و مسعود کیمیایی ، داشتم ازت نا امید می شدم. گفتم این بابا هم حیف شد.

    الان نه.

    دوباره خوشم اومد. از شیطنتت و هوشت. از سوادت و از هر چیزی که این عشق و شور و جوونی رو در نوشتهات پدیدار کرده.

    می دونم از حرفام چیزی دستگیرت نشد.

    مهم اینکه که هنوز از منتقد های محبوبمی.

    فرهاد
    دوشنبه 22 بهمن 1386 - 2:41
    0
    موافقم مخالفم
     

    به قول ماندانا خانوم لابد کامنت منم قابل چاپ نیست .آقایون ؛حانم ها گنده لات اینقدر کلمه بدیه؟ یه سر به ورزشگاه ها بزنید کلمه بد یاد بگیرید. گفته گنده لات؛ اصلا امین آقا فرزانه . خوب شد . بابا طرف کارش نقد فیلمه به کارش احترام بذارید حد اقل از شما بیشتر تخصص داره.آقای قادری نوشابه ما فراموش نشه. ادا 206 باخ چطوری ترکیده بقیه رو ولش

    فرهاد
    دوشنبه 22 بهمن 1386 - 3:21
    -1
    موافقم مخالفم
     

    بابا نظر ما کو اینجا که سانسور بشه وای به حال جای دیگه .من نظرمو با یکم چاشنی طنز فرستادم .ازطنزش خوشت نیومد یا نظرم ؟بابا ایول

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       




    mobile view
    ...اگر از تلفن همراه استفاده می‌کنید


    cinemaema web awards



    Copyright 2005-2011 © www.cinemaema.com
    استفاده از مطالب سایت سینمای ما فقط با ذکر منبع مجاز است
    کلیه حقوق و امتیازات این سایت متعلق به گروه سینمای ما و شرکت توسعه فناوری نوآوران پارسیس است

    مجموعه سایت های ما: سینمای ما، موسیقی ما، تئاترما، فوتبال ما، بازار ما، آگهی ما

     




    close cinemaema.com عکس روز دیالوگ روز تبلیغات